» Wieści » Przygoda i glosariusz do SWEPL

Przygoda i glosariusz do SWEPL

12-05-2010 11:07 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń

Przygoda i glosariusz do SWEPL
Na stronie wydawnictwa Gramel udostępniono krótką przygodę do Savage Worlds, osadzoną w realiach fantastycznej II Wojny Światowej, oraz zestawienie polskich i angielskich terminów z mechaniki systemu.
Źródło: Wydawnictwo Gramel
Tagi: Savage Worlds | SWEPl


Czytaj również

Komentarze

string(15) ""

Gruszczy
   
Ocena:
+2
O ile SW mi się bardzo podoba, to jak widzę te przygody, to trochę mnie odrzuca. Przecież to jakiś prosty encounter, w którym nagle wyskakują jakieś gobliny, a postaci je młócą. Zero fabuły, zero motywacji, ot zwykła rozwałka.

Do tego się tylko nadaje to SW?
12-05-2010 17:46
Majkosz
   
Ocena:
+3
Oczywiście, że nie. Ale mniej więcej tyle mieści się na jednej stronie i doskonale nadaje do odegrania podczas pojedynczej, dwu-trzygodzinnej sesji dowolnymi postaciami.

Ja regularnie jednostrzały adaptuję i nieźle się sprawdzają.

pozdrowienia!
12-05-2010 18:43
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Hej, jeszcze chyba nie bylo goblinow, tak na prawde.

No masz 800 slow, w tym ciezko zmiescic cos wiecej, niz prosty encounter, ktory ma byc rozegrany w (tak, jak Majkosz wspomnial) 2 godziny (tyle masz czasu na konach, przewaznie). Ale Gruszczy, jezeli mialbys chec napisac cos innego, na mechanice SW, ale nie bedace encounterem, to zapraszam ;)

Poza tym - http://peginc.com/Downloads/Deadla nds/FeastOfFamine.pdf, lekkie sledztwo. Acz na prawde, nie widzialem jeszcze na One Sheet (a nie na Savage Tale) czegos wiecej, niz encountera. Ale np te przygode http://peginc.com/Downloads/Deadla nds/LoversQuarrel.pdf prowadzilem na kilku sesjach, i wyszlo calkiem niezle, dlugo szukali sukkuba :)

Ale, ale - obiecuje, ze jedna z nastepnych przygod bedzie troche inna (ale za to dluzsza).
12-05-2010 19:05
rincewind bpm
   
Ocena:
+4
Uważam, że na dwóch stronach można zmieścić bardziej skomplikowaną, dłuższą przygodę (wraz ze statystykami), ale trzeba nieco gęściej naładować je tekstem :P

Poza tym, bezsettingowe SW musi 'tracić' wyrazy na opis settingu: gdy mamy konkretny setting, jak w naszych przygodach do Wolsunga, możemy po prostu odwołać się do wiadomości z podręcznika. To czyni tworzenie bardziej skomplikowanej przygody nieco trudniejszym :)
12-05-2010 23:39
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Rince - wydaje mi sie, ze tam jest wiecej, niz 800 slow :) Do One Sheet mamy pewien szablon, w ktory musimy sie zmiescic. Ale jak mowilem, nie tylko takie encountery sie pojawia, wiec spokojnie :)
12-05-2010 23:54
Gruszczy
   
Ocena:
+1
Jeśli założenie jest takie, że trzeba wszystko zmieścić na jednej stronie, to oczywiście będzie trudno tego dokonać. Dlatego ograniczenie do jednej strony wydaje mi się dość sztuczne i utrudniające stworzenie czegoś fajnego.

W przypadku powyższego encountera dużo ciekawsze by było opisanie terytorium, na którym żołnierze z czasów napoleońskich powracaliby do życia albo może postaci cofałyby się w czasie, razem z wyjaśnieniem dlaczego tak się dzieje, jak to powstrzymać lub wykorzystać. Zamiast tego mamy tylko rozpierduchę z żołnierzami, to zupełna nuda :-)
13-05-2010 10:01
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Gruszczy - takie cos nie da sie druknac i poprowadzic bez przygotowania - dlatego takie ograniczenie. Masz tekst, ktory poprowadzisz w 10 minut od sciagniecia.

Wlansie siedze nad sledztwem w Krolewskim Porcie i juz wiem, ze nie bedize to one sheet, bo sie nie da tego zrobic - ale za to bedzie na prawde ciekawie :)

A rozpierducha z zolnierzami - ej, niektorzy (na przyklad ja) to lubia :)
13-05-2010 10:13

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.