Wyświetlono rezultaty 1-24 z 24.
Oczekuję 7-ki, czyli kiedy pojawi się troll?
Prawdopodobieństwo. Żyjemy z nim w grach, niewątpliwie każdy z nas może pochwalić się super serią szóstek albo jedynek. Jednakże, czy potrafimy z niego świadomie korzystać? Czy znienawidzony w szkołach (i często powtarzany przez wielu na studiach) rachunek prawdopodobieństwa jest aż tak straszn...
Wszystko już było...
Wielka lista fabuł RPG
Pomoc dla MG autorstwa Johna Rossa
Wersja II
Oryginał: http://www222.pair.com/sjohn/blueroom/plots.htm
Poniżej znajduje się moja kolekcja fabuł RPG w abstrakcyjnej formie. Zbudowałem ją badając setki opublikowanych przygód do wszelkich systemów (wliczając te, których już n...
W porównaniu z Erą Powstania Imperium w czasach Rebelii zagrożenie jest oczywiste – Imperium to okrutna, tyrańska władza, myśląca tylko o dobrobycie wąskiego kręgu panów. Tyrania Palpatine'a nie musi się ukrywać ani tworzyć pozorów (choć używa propagandy, której ulegli tępi i wygodnic...
Przeniesienie mechaniki LARP-a do gry MMO
LARP z definicji odbywa się w realnym świecie, prawda? Zaskoczył mnie więc fakt, że eksperyment pod tytułem "spróbujmy przenieść jego mechanikę do World of Warcraft" (albo dowolnego innego MMO) przyniósł tak świetny efekt i wyszedł tak naturalnie. Ale nie obyło się bez problemów. Chciałbym...
01-10-2011 00:35 |
| Komentarze: 0
Tłumaczenie: Michał 'Skryba' Ziętek
Szósta, ostatnia antologia tekstów Socratic Design autorstwa Troya Costisicka, poświęcona projektowaniu gier fabularnych.
Teksty pochodzą z bloga Socratic Design. Autorem tłumaczenia jest Michał 'Skryba' Ziętek, a ukazało się ono pierwotnie na jego blogu, gdzie...
17-09-2011 00:26 |
| Komentarze: 0
Tłumaczenie: Michał 'Skryba' Ziętek
Piąta antologia tekstów Socratic Design autorstwa Troya Costisicka, poświęcona projektowaniu gier fabularnych.
Teksty pochodzą z bloga Socratic Design. Autorem tłumaczenia jest Michał 'Skryba' Ziętek, a ukazało się ono pierwotnie na jego blogu, gdzie znajdują s...
03-09-2011 19:07 |
| Komentarze: 7
Tłumaczenie: Michał 'Skryba' Ziętek
Czwarta antologia tekstów Socratic Design autorstwa Troya Costisicka, poświęcona projektowaniu gier fabularnych.
Teksty pochodzą z bloga Socratic Design. Autorem tłumaczenia jest Michał 'Skryba' Ziętek, a ukazało się ono pierwotnie na jego blogu, gdzie znajdują...
20-08-2011 00:07 |
| Komentarze: 0
Tłumaczenie: Michał 'Skryba' Ziętek
Trzecia antologia tekstów Socratic Design autorstwa Troya Costisicka, poświęcona projektowaniu gier fabularnych.
Teksty pochodzą z bloga Socratic Design. Autorem tłumaczenia jest Michał 'Skryba' Ziętek, a ukazało się ono pierwotnie na jego blogu, gdzie znajdują...
06-08-2011 14:58 |
| Komentarze: 0
Tłumaczenie: Michał 'Skryba' Ziętek
Druga antologia tekstów Socratic Design autorstwa Troya Costisicka, poświęcona projektowaniu gier fabularnych.
Teksty pochodzą z bloga Socratic Design. Autorem tłumaczenia jest Michał 'Skryba' Ziętek, a ukazało się ono pierwotnie na jego blogu, gdzie znajdują s...
23-07-2011 15:54 |
| Komentarze: 3
Tłumaczenie: Michał 'Skryba' Ziętek
Pierwsza antologia tekstów Socratic Design autorstwa Troya Costisicka, poświęcona projektowaniu gier fabularnych.
Teksty pochodzą z bloga Socratic Design. Autorem tłumaczenia jest Michał 'Skryba' Ziętek, a ukazało się ono pierwotnie na jego blogu, gdzie znajduj...
Proces tworzenia na przykładzie przygody do Legendy Pięciu Kręgów
"Droga Scenarzysty to połączenie zarysu przygody do Legendy Pięciu Kręgów oraz opis procesu konstruowania scenariusza. Tekst zawiera zbiór porad, jak przygotować podstawę, na której później wzniesiony zostanie szczegółowo rozpisany scenariusz do gry fabularnej. P...
Jak spisać scenariusz: realizacja
Tekst powstał na podstawie prelekcji Magdaleny i Macieja Reputakowskich, która znalazła się w programie konwentu Imladris w roku 2007. Autorzy dziękują wszystkim osobom, które wzięły udział w spotkaniu.
To jest druga część artykułu poświęconego pisaniu scenariuszy. Jeśli chcesz zapoznać się z rozważ...
Jak spisać scenariusz: przygotowania
Tekst powstał na podstawie prelekcji Magdaleny i Macieja Reputakowskich, która znalazła się w programie konwentu Imladris w roku 2007. Autorzy dziękują wszystkim osobom, które wzięły udział w spotkaniu.
Spis treści
Cześć pierwsza:
I. Parę słów wstępu
II. Czym jest scenariusz do gry fabularnej?
III...
O systemach z nieklasycznym podziałem narracji
Wbrew temu co mogłoby się nam wydawać gry fabularne to hobby, które w trakcie swojej historii nieustannie się zmienia. Kiedy my gramy sobie w nasze klasyczne erpegi, awangarda projektantów gier zza wielkiej wody od dawna bawi się już nowym wynalazkiem – grami bez Mistrza Gry. Podobnie jak ich...
Druga część dwugłosu
Czytając felieton kaduceusza poświęcony koncepcji "od zera do bohatera", nie mogłem się oprzeć wrażeniu, że autor straszy. Straszy, ostrzega, stawia tabliczki "Nie deptać trawników!", wrzuca system powolnego rozwoju do worka ze złem całego świata. Tylko czy aby na pewno jest przed czym ostrzegać? Cz...
Pierwsza część dwugłosu
Systemy RPG rozmaicie podchodzą do kwestii rozwoju bohatera. W jednych musimy mozolnie zdobywać punkty doświadczenia powoli rozbudowując arsenał swojej postaci, w innych już na początku gry możemy stworzyć herosa o niebagatelnej potędze. Rozwiązanie, znane jako "od zera do bohatera" zaliczymy do tej...
Autorkowy rok 2007: Obiecująco
Koniec roku jest zawsze porą podsumowań, które nie omijają sceny systemów autorskich. Twórcy-amatorzy w dalszym ciągu projektują swoje gry, komentują cudze, wykłócają się na forach i chwalą się na blogach. Polska scena autorkowa w dalszym ciągu żyje i ma się dobrze.
Jej główną ostoją jest w dalszym...
Mit mówi, że niemal każdy Mistrz Gry prędzej, czy później angażuje się w tworzenie systemu autorskiego. A jako, że teksty o RPG czytają głównie Mistrzowie Gry, obecny artykuł przeznaczam właśnie dla twórców własnych systemów. Chciałbym przedstawić wam niebezpieczeństwo zapchajdziur.
Złe rozłożenie...
Ostatnimi czasy na forach internetowych można usłyszeć rozmaite ciekawe terminy, które przywędrowały do nas zza wielkiej wody. Zdecydowana większość z nich pochodzi z tak zwanej teorii GNS. Jej powstanie zapoczątkowało falę innowacyjnych systemów, które nieźle namieszały w postrzeganiu naszego hobby...
Mroczny i niebezpieczny świat pełen intryg i niebezpieczeństw. Bohaterowie, weterani upadłego świata o wyraźnie zarysowanym profilu psychologicznym. System nastawiony na eksplorację psychiki postaci, na dylematy moralne, walkę z własnymi koszmarami. Opisy budują atmosferę ciężkiego dark fantasy, ilu...
Jednym z atrybutów gatunku fantasy jest magia - element, który w fizyce nibyświata spełnia rolę alternatywnej siły, a dla czytelnika lub uczestnika zabawy fabularnej jest jednym z bardziej charakterystycznych i eksploatowanych motywów. Dziś chciałbym opowiedzieć wam nieco o tej dziedzinie, gdyż pomi...
Określenie "system autorski" jest równie popularne, co nieprecyzyjnie zdefiniowane. Gdyby zapytać osobę zajmującą się "autorkami" o podanie przykładów, z biegu wyliczyłby kilka, jeżeli nie kilkanaście pozycji. Z całą pewnością przynajmniej jedna z nich budziłaby kontrowersje. Czy Wolsung to system a...
"Nie wiem czemu, ale w kręgach, w których się obracam Wilkołak: Apokalipsa nie cieszy się zbytnim poważaniem. Gracze uważają go za grę dla półgłówków, którzy w RPG widzą tylko okazję do ukazania swoich najbrutalniejszych zachowań. Z jednej strony to prawda, bo gracze nieodpowiedzialni, nie potrafiąc...
Wyjaśnienie, czym są Indie RPG, czyli "gry niezależne", należy zacząć od rozwiania pewnych mitów - mianowicie gry Indie są często mylone z przedstawicielami tak zwanej "nowej fali RPG". Nowa Fala (ang. New Style) była eksperymentem (zakończonym moim zdaniem klapą), który miał za zadanie rozpocząć re...
32214283282591325908235332348723430233862334423283209841951719495178471521415194147651366010956100948254768067904267