» Wieści » Pochodzenia w RPO

Pochodzenia w RPO

|

Pochodzenia w RPO
Ukazał się nowy wpis blogowy na temat systemu Rzeczpospolita Odrodzona, z którego dowiemy się więcej o Pochodzeniu bohaterów.

Przejdź dalej: Pochodzenia w RPO

Komentarze


18

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
No i nici z wpisu o betatestach - how typical.
07-07-2007 22:40
Deckard
   
Ocena:
0
A chciałeś ponownie poczytać o tym, jak to klawo testują grę znajomi, którzy znają na krzyż 10 systemów, w tym góra dwa (oczywiście mainstreamowe) z zagranicy?

Bo zapewne nikt z betatesterów nie grał w Savage: Modern Ops, Carry, nikt nie spróbował taktycznej walki w BE, za to wszyscy rozpływają się nad kolorem i sztuczkami.

Co do samego wpisu - dla mnie nic z niego nie wynika. Opcja druga (bagnisko itp) byłaby ciekawa, ale przecież liczy się megasim na świat - w którym będziemy mieli cyber-nano fuhrera (Encu, z którego etapu my to znamy?). I pierwsze w świecie sille (tak to wynika z notki) z pochodzenia - pierwsze, gdyby pominąć Aphalon, Conana d20 i inne heartbreakery.
08-07-2007 00:09
Farindel
   
Ocena:
0
Wpis może dawać do myślenia, swój koment zostawiłem juz na blogu.

Nie patrząc narazie na większy obraz (czyt. cały sytem) samej mechaniki tworzenia postaci tak dobierane pochodzenia nie zmienią ale może mieć to ciekawe konsekwencje fabularne dla samych postaci napewno pomoże to tworzyć swoisty klimat RPO.

Szkoda że wpisy pojawiają sie tak żadko, możnaby poczytać o takich konkretach jakie wspominają rozmówcy - wysmażenie takich notek to chyba mniej nakłądu niż taka dość* obszerna notka o pochodzeniach (chociarz możę jest odwrotnie?)

*dość - pojęcie mocno względne
08-07-2007 00:52
~trzewik

Użytkownik niezarejestrowany
    tia...
Ocena:
0
W wywiadzie obiecałem, że najbliższy wpis będzie o Pochodzeniach. Napisałem o Pochodzeniach. Ale ShadEnc chciał o testach więc jest obrażony i narzeka. "How typical"

Deckard, super, że wiesz lepiej w jakie gry graliśmy, w jakim gronie tworzymy grę. Rozumiem, że jeśli nie zatrudnimy ciebie do prac, to system nie ma szans, no bo ty grałeś w masę gier i jesteś boski, a my jesteśmy amatorzy, yep? Wiesz lepiej jakie gry leżą na biurku w Firmie. Respect. "How typical"
08-07-2007 09:46
Gerard Heime
   
Ocena:
0
"pochodzę z Krakowa brzmi jak rozpacz." Szacuken, Trzewik :) Tekst sprawił, że zacząłem turlać się po podłodze ze śmiechu :)

A takiej a nie innej puenty artykułu spodziewałem się od początku - i nie zawiodłem się. Uważam, że pomysł jest miodny i podkreśla założenia systemu.
08-07-2007 10:02
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
DLa mnie powinno to być 2 stopniowo - 1 miejsce urodzenia bo to determinuje wiele z twoich cech, pogladów, jezyk itp i potem dodatkowwo - gdzie walczyłes - bo to daje wiedze o ostatnich twoich doświadczeniach. Tyle ze to 2 razy tyle pracy dla autorow;)
08-07-2007 10:25
~Enc w pracy

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
"W wywiadzie obiecałem, że najbliższy wpis będzie o Pochodzeniach."

Wywiad ukazał się nieco później, niż Twoje deklaracje odnośnie betatestów systemu. Rozumiem, że w temacie owych testów nie ma o czym pisać i dlatego zdecydowałeś się poruszyć temat pochodzenia.
08-07-2007 10:51
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Trzewik, a jest jakas szansa na zobaczenie mieska? Na przyklad jedna cecha dla GROMikow + jedno dla jakiegos partyzanta? Bo nie zauwazylem nic takiego, a wlasnie to mnie interesuje. No, chyba ze jest a ja po prostu jeszcze czuje sobote :)
08-07-2007 11:04
Shakaras
    Nie kloccie sie :D
Ocena:
0
jakie to Polskie ;) hahahaha
Mi sie pomysl podoba, chociaz nic nie znalazlem o wojennych losach mojego miasta Szczecin :)
Ale zobaczymy, zaluje tylko, ze tak rzadko ukazuja sie wpisy na blogu ;)
A co do betatestow, nie bralem nigdy udzialu w podobnej sprawie. I nie wiem jakie sa kryteria "zalapania" sie na nie. Tylko szkoda by bylo, gdyby decydowalo o tym, ile kto "zaliczyl" systemow, jak je zna, i jak czesto gra - znam osoby ktore znaja duuuuuuuzo systemow, czesto graja, a ja nie czuje przyjemnosc grania z nimi ;)
08-07-2007 11:24
Szczur
    O ile pomysł
Ocena:
0
RPO niespecjalnie do mnie przemawia, o tyle pomysł na Pochodzenia jest rzeczywiście bardzo sensowny.
08-07-2007 11:41
Deckard
   
Ocena:
0
Wiesz lepiej jakie gry leżą na biurku w Firmie.

Dlaczego piszemy o mnie, weź kilkanaście innych osób o których wszyscy wiedzą, że grały/współtworzyły wspomniane gry.

Jeżeli miałbym zgadywać - nie leży tam żadna ze wspomnianych, nie ma tam także Tour of Darkness, nie ma Necropolis, nie ma Alien Adventure Game - jest zapewne Neuroshima, może Cyberpunk i od biedy Twilight 2k. Walka taktyczna dalej w najlepszym razie będzie przypominała CP 2020, RPO niestety nie będzie tak wyprofilowane na walkę jak można byłoby to zrobić, aby ucieszyć ludzi grających w GRAW, Battlefield, MGS czy Commandosa.

I wiesz co jest najciekawsze? Masz powyżej listę gier, które są świetną pomocą, jeżeli chcesz stworzyć coś ciekawego na tym polu. Ale zamiast kupić je i poznać co kryją w sobie (przez ten czas, jaki jeszcze pozostał do premiery) wolisz powiedzieć, abym się odp...

Niestety recenzja może być utrzymana w podobnym tonie...
08-07-2007 12:03
Qball
   
Ocena:
0
Pomysł całkiem cikawy z tymi pochodzeniami.
A "Zawryj ryj i bier sie do roboty" mnie rozwaliło... stereotypem. Mam nadzieję że to był tylko taki mało wyszukany przykład i nie bierzecie na serio stereotypów które funkcjonują w Polsce w bardo durnych i nieprawdziwych postaciach.

"Zawryij ryj i chytej sie roboty" - tak lepiej, ale dalej stereotypem.
08-07-2007 12:21
beacon
   
Ocena:
0
Byłem zmuszony skasować treść postu z uwagi na wulgaryzmy. Furiath.
08-07-2007 12:45
Gruszczy
   
Ocena:
0
RPO mnie ni cholery nie pociąga, bo choć wojenne klimaty są super - na przykład wciąż czekam na Front do NS, który bym kupił, choć w nią nie pogrywam - to w tej formie mi się nie podobają.

Za to pomysł z pochodzeniami jest fajny - przydałoby się też przy każdym wymienić kilka jednostek, które toczyły w danym regionie walki, by gracz mógł wybrać, do której należał i by były w jakiś sposób szczególne. Fajnie jest być jednym z dwóch tuzinów ocalałych z desperackiej obrony miasta żołnierzy. To czyni postać wyjątkową i daje radochę graczom.
08-07-2007 13:00
~tylda

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
"Istną parodią jest sytuacja, w której klient jeździ po autorze gry za to, że ten nie spełnia jego oczekiwań."

Eee, sorry, że co? LOL!
08-07-2007 13:25
Deckard
   
Ocena:
0
Beacon

Schowaj pod stół urazy z innych miejsc i poczytaj sobie na spokojnie:

1. Nie mam pojęcia, jak się pisze gry - wiem za to dosyć dobrze, jak wyglądają te w które grałem i jak sprawdzają się lub nie pewne schematy (w tym wypadku chodzi mi stricte o aspekt walki). Trzewik w wywiadzie dot. RPO promował grę jako rpg-wy odpowiednik Commandosa, czy gier FPP/FPS, które zgarniają ogromny odsetek młodych ludzi w Polsce (z naciskiem na gry quasi-taktyczne).

Problem w tym, iż z kolejnych notek wypływa nieco inny obraz - zaczyna liczyć się przede wszystkim świat gry, klimat, u name it, ale za grosz nie przekłada się to na poprzednie deklaracje. Stąd trafna uwaga Enca o betatestach - gdyż na tym etapie sprawdzeniu podlegałaby m.in. aspekty walki. Wreszcie RPO pokazałoby, jak zamierza sprostać wymaganiom i oczekiwaniom fanów CSa, Ghost Recona czy Metal Gear Solid.

2. Jeżeli chcesz znać zdanie osoby, która grała trochę dłużej niż Ty w gry ze sporym udziałem aspektu walki - engine NS nie nadaje się do odwzorowania tego, czego doświadczasz grając we wspomniane wyżej gry komputerowe. Gdy siadam do GRAW, wiem, czego oczekiwać - formacji wpływających na efektywność (komendy!), aktywnego doboru osłon i przeszkód terenowych, które umożliwią mi dobry Hide i zarazem kontrolę jakiegoś odcinka pola walki. Niebagatelną rolę zaczyna odgrywać strefa kontroli (wszak nie masz lufy i oczu z każdej strony głowy). To daje człowiekowi największą frajdę w tego typu grach - późniejsza strzelanina to już tylko wypadkowa wcześniejszych elementów i tego, czego nie można było przewidzieć.

Do pewnego stopnia realizuje ten aspekt d20 Modern - problem w tym, że jest za wolny. Interlok i inne simowe mechaniki walki są szybkie - ale znów zasadniczo olewają aspekt taktyczny i wszystko polega na lepszym sprzęcie niż myśleniu. Burning Empires wprowadza absolutnie genialny system walki - ale wolałbym coś bardziej soczystego (jeżeli w ogóle to jest możliwe).

3. Nie mam w zwyczaju klepać nikogo po plecach - za to wskazanie kilku tytułów, które mogą pomóc w stworzeniu gry lepiej wyprofilowanej na aspekt walki, niż NS z pewnością jest cenniejszą pomocą, niż followerowanie i rzucanie "śmiesznościami" i "sp...". Uczciwiej działać w ten sposób, niż teraz klaskać a za kilka m-cy nawet nie pomyśleć o zakupie i poprowadzeniu.
08-07-2007 14:04
piotr pielgrzym
    @Deckard
Ocena:
0
Zadajmy sobie jednak pytanie: na ile głos jednego fana może tu coś zmienić? Na ile w ogóle moze coś zmienić? Mówimy o taktyce? Ja bym powiedział, że już samo tworzenie gry opartej na zabawie w wojne i akcje specjalne jest bez sensu, bo mogę sobie coś takiego poprowiadzić w każdym systemie. Ale nie mówię tego, bo to moje własne zdanie, ja nie jestem targetem RPO i moje zdanie nie sprawi, że Portal zrezygnuje w wydania tego systemu.
08-07-2007 14:37
Shakaras
    tak sobie mysle, ze mechanik to drugo planowa
Ocena:
0
rzecz
Ale zebym nie zostal zle zrozumiany
Wpierw nalezy stworzyc swiat, klimat itp.
Potem zabrac sie za mechanike, chyba ze specjalnie oddelegowana do tego osoba to zrobi.
Co do mechaniki z NS, nie wiem, nie znam sie, slyszalem tylko, ze jest dziwna, a czy jest taka naprawde, nie wiem, wiec sie nie wypowiem.
Mozliwe, ze mechanike bedzie trzeba do tego przygotowac, ale autorzy chyba o tym wiedza.
Na koniec chce powiedziec, ze chyba jednak bardziej interesuja mnie wiesci na temat samego swiata, a nie jakimi kostkami i w jaki sposob bede testowal, strzal z karabinu, z jednoczesnym fikolkiem ;)
08-07-2007 15:20
8536

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Shakaras - mnie tak samo bardziej interesuje sam swiat i klimat ( hehe, uwielbiam to slowo )

Ale jednoczesnie rozumiem Deckarda - aby gra rzeczywiscie byla "wojenna" mechanika musi to wspierac. Gdyz inaczej bedzie sie gralo w Pluton, gdzie nacosk bedzie na psychike bohaterow, inaczej w IV tankistow i sobaku, a jeszcze inaczej w taktyczne RPG.
08-07-2007 15:34
Shakaras
    @Hajdamaka
Ocena:
0
Tu tez sie zgadzam, sek w tym, ze mechanike, jak mi sie nie podoba w jakims systemie to:
a)moge sobie zmienic
b)uzyc mechaniki z innego systemu, plus wlasne modyfikacje zeby odpowiadala swiatu
c)napisac wlasna, ktora moim zdaniem bedzie lepsza
Swiata RPO sobie wlasnego nie napsize, ani nie wezme z innego systemu
Powod - to juz nie beda RPO napisane przez Trzewika i spolke, tylko Odrzanskie Zasieki Shakarasa :D hehehehe

Np, w monastyrze, zmienilem zasady dotyczace zadawania obrazen z broni palnej ;) i bylo po mojemu
08-07-2007 15:42

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.