» Wieści » Pierwsze informacje o Afterbomb

Pierwsze informacje o Afterbomb

17-05-2012 13:33 | AdamWaskiewicz

Pierwsze informacje o Afterbomb
Dostępne są już pierwsze wiadomości o zapowiadanej nowej grze fabularnej wydawnictwa Cyfrografia zatytułowanej Afterbomb.


Jak informuje wydawca:

AFTERBOMB - Apocalyptic afterparty begins!

Nadchodzi groteskowa, postapokaliptyczna gra fabularna

Na początku był chaos, bracie. A potem było jeszcze gorzej... Rozejrzyj się. Świat uległ zniszczeniu, chociaż w każdym zakamarku skrywają się dołujące świadectwa dobrych czasów i triumfującego kapitalizmu… Ta rozbita skrzynka była kiedyś kolorowym telewizorem – tak brachu, przed wojną taki sprzęt był w każdym domu… W biurach były podobne, podłączone do elektronicznych liczydeł nazywanych komputerami – też szlag je trafił w większości, chociaż czasem się spotyka… A tamto żelastwo bez kół, było pewnie jednym z tych fantastycznych Chevroletów albo Fordów. Dawniej na rodzinę przypadały dwie lub nawet trzy wypasione bryki. Czujesz? Miliony pokrytych lśniącym lakierem samochodów mknące po 40.000 mil autostrad.

A teraz? Z dróg zostały sterty kamieni, a jeśli chodzi o transport… Podobno daleko na północy można jeszcze spotkać te cacka na chodzie. Nam tutaj pozostaje tylko ten żałosny widok pordzewiałych wraków… Wiesz, powiem ci coś jeszcze. Ta ściana, o którą się opierasz, była kiedyś nośną jakiejś podmiejskiej willi, do których z miast wyprowadzali się ludzie, by cieszyć się życiem we własnym domu. Wyobrażasz to sobie? Nie żadna wywrócona naczepa ciężarówki, czy osłonięta dechami dziura w ziemi, tylko prawdziwe mieszkanie – z firankami w jasnych oknach, wielką, buczącą i wypełnioną po brzegi lodówką w kuchni i głośnym radiem grającym przeboje Elvisa. Kapitalizm zakwitał! Miało być tak pięknie… I byłoby gdyby nie siebie warci ufole i ich przyjaciele – komuchy… Gdyby nie te cholerne atomówki…


Przykładowy archetyp postaci

Bękart wojny

Jesteś dzieckiem apokalipsy. Twoja rodzina to gazrurka i koktajl Mołotowa. Wielokrotnie spoglądałeś śmierci prosto w oczy i ta suka nie zrobiła na tobie żadnego wrażenia. W walce jedziesz po bandzie, bez trzymanki, na jednym kole, bo zabójcza brawura to jedyna przyjemność jaką znasz i nie ma nic piękniejszego niż krwawa łaźnia, którą fundujesz swoim przerażonym wrogom.

Życie od zawsze jest ciężką batalią o godny byt, ale w następstwie III Wojny Światowej reguła ta nabrała wprost dosłownego znaczenia, a przynajmniej ty tak to widzisz. Chociaż wszystko się zrypało, ty się nie opierdalasz i nie wymiękasz, bierzesz przeznaczenie we własne ręce i siłą przymuszasz do posłuszeństwa. Pole bitwy to twój teren, czujesz się tu jak u siebie i ciężko o twardszego skurczybyka niż ty. Jesteś hardkorem. Pozostań sobą, a przetrwasz!


Krótka historia apokalipsy

Minęło sto, może sto pięćdziesiąt lat od dnia X, kiedy kraje komunistyczne – przede wszystkim Rosja i Chiny – rozpoczęły atomową ofensywę na Stany Zjednoczone. Ocalałe świadectwa z lat pięćdziesiątych XX wieku informują, że przed atakiem obserwowano wzmożoną aktywność niezidentyfikowanych obiektów latających, zwłaszcza nad wymienionymi krajami. Nieoficjalne źródła mówią o tym, że obcy kontaktowali się z rządem USA w celu nawiązania sojuszu i pokonania komunistów, aby stworzyć miejsce dla siebie. Istoty te, określane mianem kosmitów, w rzeczywistości pochodziły z równoległego wymiaru, z którego musiały się ewakuować z powodu przegrywanej wojny z inną bytującą tamże rasą. Amerykański rząd odmówił sojuszu wojskowego, oferując współpracę pokojową w zamian za wsparcie merytoryczne, które miało służyć postępowi technologicznemu.

Obcy nie wyrazili zainteresowania tą ofertą i skierowali swoją propozycję do komunistów. Rosjanie rozżaleni po śmiercią Józefa Stalina w 1953 roku, znużeni zimną wojną oraz świadomi, że USA szybko nabiera tempa i wkrótce najpewniej wyprzedzi potencjał zbrojny ZSRR, przystali na warunki obcych. Za nimi poszły inne kraje komunistyczne, kierujące się wizją triumfu nad kapitalizmem. Niestety, okazało się, że wsparcie obcych było niewystarczające, by uchronić świat przed atomową zagładą. Uderzenie ZSRR i Chin oraz natychmiastowy, praktycznie synchroniczny kontratak USA okazały się tragiczne w skutkach. Bombowce nie miały dokąd wracać, ponieważ pejzaż rodzimych krajów zmieniał się radykalnie w krajobraz nuklearnej apokalipsy.

Dziś, pomimo ogromnych strat, gatunek ludzki nadal istnieje, choć nasza cywilizacja doświadczyła brutalnego regresu, powrotu do czasów plemiennych. Mimo to pamięć o dawnych dziejach pozostaje żywa, a wojna nadal trwa, z tą jednak różnicą, że obcy nie wspierają niczyich działań, lecz stanowią trzecią stronę konfliktu – traktują ludzi jak insekty, których należy się pozbyć. Nie ma mowy o jakimkolwiek rozejmie. Każdy chce mieć świat wyłącznie dla siebie.


Ciekawostki

Słowa i cechy kluczowe: pulp, science fiction, czarny humor, brutalność, postapokalipsa, USA po atomowej zagładzie, inwazja UFO, kapitalizm kontra komunizm i obsesja na tym punkcie, dużo sprzętu i broni, obszerny opis społeczności, regionu i konfliktów, stylistyka alternatywnych lat 50-tych XX wieku.

Mechanika: solidna, nieskomplikowana, dynamiczna, grywalna, oparta na 5 cechach i 20 zdolnościach postaci, wykorzystująca kostki k4, k6, k8, k10, k12. Walka dzielona na tury, wykorzystująca motyw Punktów Akcji.

System uwzględniający dodające smaczku rozgrywce: konstruowanie własnego uzbrojenia, psucie się sprzętu, zmiany stanu postaci powodowane ekstremalnymi warunkami egzystencji. Konflikty społeczne zostały rozpracowane w oparciu o współczynniki i morale postaci.


Informacje

Planowana data wydania: koniec 2012 / początek 2013.

Forma wydania: podręcznik w formie B5 z klimatycznymi ilustracjami w czerni i bieli.

Dystrybucja: sklepy internetowe.


O autorach


Filip Nowicki

"Czarny humor rulez!"

Rocznik 1984, autor erpegowych tekstów i scenariuszy publikowanych między innymi na mistrzgry.pl, zdobywca kilku wyróżnień w konkursach literackich, fan Fantastyki, klimatów science fiction i zespołu Cradle of Filth. Inspiracje do AFTERBOMB czerpał z pozycji kultowych, jak Mad Max, czy seria gier Fallout, powieści pokroju Bastion, Plaga, ale też trochę młodszych produkcji typu Droga, Księga ocalenia, The Divide, gier jakThe Fall, Stalker, Fallen Earth, Borderlands, Metro 2033

Ulubione systemy RPG: Exodus, Degenesis, Neuroshima, Klanarchia, Cyberpunk 2020, Robotica, Warhammer.


Paweł Kukla

"UFO porywają ludzi, to fakt."

Rocznik 1989, zapaleniec erpegowy, fan komputerowego moddingu do cRPG, zwłaszcza do Fallouta 3 i NV, zainteresowany ufologią i teoriami spiskowymi, początkujący perkusista. Fan Terminatora, szczególnie części czwartej ze względu na postapokaliptyczny klimat. Poza tym lubi pulpowe klimaty oraz groteskę charakterystyczną na przykład dla Fallout 1 i 2.

Ulubione systemy/mechaniki RPG: Exodus, Neuroshima, SWEPL.


Rafał Olszak

"Przydałoby się więcej robotów…"

Rocznik 1983, fotograf, dziennikarz, wydawca, autor gry Robotica: kult technologii, ryzykant finansowy inwestujący w niszową branżę RPG, którą kocha i nienawidzi na raz (jak to w niejednym wieloletnim związku bywa). Fanatyk postapokalipsy i science fiction zwłaszcza w wydaniu filmowym.

Ulubione systemy RPG nie licząc własnego: Warhammer, Wampir: Maskarada.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Informacja prasowa
Tagi: Wydawnictwo CYFROGRAFIA | Afterbomb


Czytaj również

Komentarze

string(15) ""

Malaggar
   
Ocena:
0
To by oznaczało złamanie tradycji wydawnictwa.
A tradycja to rzecz święta.
17-05-2012 19:34
Albiorix
   
Ocena:
0
Ja to bym wolał odrodzenie Twilighta 2000 :)
17-05-2012 20:08
Kastor Krieg
   
Ocena:
+3
@Mal
A także dobre imię dla dziewczynki.
17-05-2012 20:38
Malaggar
   
Ocena:
0
Zwłaszcza jako drugie w połączeniu z "modnymi i światowymi" imionami ;)
17-05-2012 20:46
kbender
   
Ocena:
+1
Komentarze 10 x lepsze niż zapowiedź :D
Ale serio, po co nam trzeci Fallout?
Przez parę akapitów miałem wrażenie, że czytam o dodatku do NS.

No i ufoludki, bezcenne.
17-05-2012 22:24
Repek
   
Ocena:
0
@Cherokee
Zaraz przyjdzie Repek i zablokuje mównicę.

No po prostu nie mam nic lepsze do roboty w przerwie na oglądanie powtórek meczów Bayernu.
17-05-2012 22:32
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
0
@ Albiorix - przecież jest, Twilight 2013.
17-05-2012 22:38
Gruszczy
   
Ocena:
+2
Trzeba przyznać, że kolo ma zapał.

Wieje niestety nudą. Chociaż stwierdzenie, o ulubionych systemach poza własnym jest świadectem dużego dystansu do siebie i poczucia humoru, więc, kto wie, może rzeczywiście będzie to RPG z dużą dawką humoru.

Ja się jednak spodziewałem, że wydadzą Furię! RPG.
17-05-2012 23:50
KFC
   
Ocena:
0
Ja się obawiam że będzie to jeden wielki patchwork z NS, Fallouta, Exodusa, Degenesisa czy innego After The Bomb = ani krztyny oryginalności, ot kompilacja pomysłów innych autorów, na własnej mechanice - ziew.
18-05-2012 00:13
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+4
Ale wiecie co? Jest wiele mało oryginalnych, czy wrecz kalkowanych settingow, ktore roznią się tylko pojedynczymi zajawkami. I wcale nie oznacza to, ze sie nie robią popularne, jesli zrobione dobrze.
Wiec jeśli - podkreslam - jeśli by to bylo zrobione z sensem i porządnie, bez glupawego humoru portalowej produkcji, na jakiejs fajnej i przyjemnej mechanice - czemu nie? A jeszcze bylaby szansa, ze zgarnie fanow Neuro, ktorzy sie przesiądą.
Motywy znane z innych settingow tez byly zerzniete az miło - taka Neuroshima np. - Fallout, Mad Max i Terminator. Co tam jest oryginalnego? Wiec jesli to co robi ROL bedzie Falloutem, Mad Maxem, Terminatorem, i neuroshimą - to co z tego? Jesli bedzie dobre, lepsze niz Neuro, to moze sie udac.
18-05-2012 00:29
39442

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+4
Ja zasadniczo uznaję za interesujące tylko rpgi gdzie można grać galaretowanym sześcianem, lub można się stać galaretowatym sześcianem- inaczej gra nie ma dla mnie sensu. Lubię fabularną warstwę rpg, a najlepiej odgrywa mi się postać galaretowatej masy geometrycznej, czuję, że mam z nią najwięcej wspólnego, chociaż czasem w ramach odskoczni gram też blokiem żelbetonu.

Więc jeśli kosmici będą grywalnymi galaretami z sześcioma ścianami... To na pewno kupię tę grę.
18-05-2012 00:34
KFC
   
Ocena:
+1
Nie mówię, że się nie da. Ale jak widzę, że 2/3 głównych autorów pisze że ich ulubionym systemem jest D&D i Pathfinder i okazuje się, że będą pisać system heroic fantasy, to bardziej mnie niepokoi że stworzą jakiegoś koszmarka DungeonFindera 3.75, niż jakąś oryginalną grę na ich podstawie - zrzynać też trzeba umieć ;)
18-05-2012 06:30
Krzemień
   
Ocena:
+2
Główny problem polega na tym, że temat postapo jest już wyeksploatowany do granic możliwości. Sam opis tej gry dość mocno zalatuje mi najnowszym Gamma World i mając wybór sięgnąłbym po grę od WotC(fanboy mode on).

Odcinając się wszelkiej szydery z Rola powiedziałbym, że lepiej gdyby się wziął za jakąś Space Opere albo fantasy nietolkienowskie.
18-05-2012 13:47
markol
   
Ocena:
+3
ja jestem jak zawsze dobrej myśli. jak ktoś próbuje u nas wydać RPG to wszyscy powinniśmy trzymać kciuki anie flejmić :)

Odrazu jak wydaje rpg PL lub tłuszczenie to pojawia się mnóstwo zdań:
"to będzie do dupy"
"ja zrobił bym to lepiej"
"twórca tego sytemu to ......"

Sam nic takiego do rpg w życiu nie napisałem wiec podziwiam takich ludzi którzy posuwają swój wolny czas, i pieniądze na to, by inni mogli pograć pobawić się nową gra.

A to cale flejmienie na ROLA to już chłopaki przestańcie może jakimś Chłopakiem do bicia stał się na potergeisiecie.

Hej nie wiem jakie tam macie z niem zaszłości i problemy że tam rok rpg w Polsce podsumował zle?

No może zaczekajmy może na jak system wyjdzie a nie odrazu go skreślać bo siedzi przy nim ROL.

Ja tam nie znam osobiście twórcy robotiki i nie ma nic przeciw niemu i czekam na materiały o nowym systemie.

I jesteśmy tak mała niszą (rpg) że powinniśmy sie wspierać chyba a nie posobnie jeździć i demotywować.

Powodznia przy kończeniu AFTERBOMB.
19-05-2012 18:38
Malaggar
   
Ocena:
+3
Jesteśmy tak małą niszą, że warto nie zniechęcać do siebie potencjalnch k20 klientów, bo więcej może ich nie być.
19-05-2012 18:40
Krzemień
   
Ocena:
+2
Większość ludzi nie ma nic do Robotiki tylko to akcji promocyjnej jaką Rol zepsuł swój wizerunek do cna.

Ja tam tej gry nie skreślam ale też dopóki nie zobaczę dobrego produktu nie będę chwalił.
19-05-2012 18:53
Indoctrine
   
Ocena:
0
@Markol

"Odrazu jak wydaje rpg PL lub tłuszczenie to pojawia się mnóstwo zdań:
"to będzie do dupy"
"ja zrobił bym to lepiej"
"twórca tego sytemu to ......""

Przyznam, że też to zauważyłem :)

"Słuchajcie, wydaję RPG fantasy. Będzie oryginalne, nietolkienowskie, z ciekawymi rozwiązaniami społecznymi i mechaniką prowadzenia walk na poziomie jednostek oraz oddziałów."

-- E, nie uda się, lipa, pewnie projekt nie wypali.

"Wydawnictwo Mages from the Hills zapowiada nowe fantasy. Można grać elfem, krasnoludem, człowiekiem oraz niziołkiem. Do wyboru będzie dużo broni, zaklęć i spory bestiariusz".

-- No, zapowiada się nieźle! Na pewno kupię.

Tylko że to jest dość normalne podejście. Znacznie większy kredyt zaufania mamy do tych, którzy mają na sumieniu coś dobrego, albo przynajmniej rzetelnie zrobionego. Polskie produkcje w pewnym stopniu, głównie z braku funduszy i zaplecza, nie mają tego szlifu wykończeniowego.

20-05-2012 16:44
KFC
   
Ocena:
0
Sakwan będzie testował PObombę, póki co on jedyny na blogosferze się przyznał ;)

http://rpgzona.wordpress.com/2012/ 05/29/tester-afterbomb/
29-05-2012 18:15

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.