» Wieści » Nemezis na Savage Worlds

Nemezis na Savage Worlds

04-12-2009 21:19 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń

Nemezis na Savage Worlds
Znamy pierwszy polski setting, który zostanie wydany na mechanice Savage Worlds! Jak informuje Piotr Koryś, będzie nim Nemezis, setting S-F, którego autorem jest Andrzej 'Enc' Stój.

Reklama settingu zostanie ponownie udostępniona przez wydawcę w późniejszym terminie.
Źródło: Piotr Koryś

Komentarze

string(15) ""

996

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Alehandro - SW są pulpowe stąd Nemesis tu pasuje. Nie sądzę, żeby jakiś poważny SF miał szansę na tej mechanice, bo jest zbyt prosta.
05-12-2009 09:17
~Shu

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
"Bardzo brakuje mi na rynku (polskim i światowym) jakiegoś elastycznego settingu osadzonego w kosmosie ... realnego, bez niebieskich ośmiornic handlujących z gnomami."

Drogi przedmówco, nie wiem, czy zapoznałeś się z grami opartymi na mechanice SW (jeśli nie to zachęcam), ale IMHO mechanika SW niewiele ma realnością, wspiera granie radosne filmowe, heroiczne lub wręcz postaciami komiksowymi o potężnych mocach.
W SW nie chodzi o realizm, dlatego pomysł by tworzyć w oparciu o mechanikę SW system hard SF z pseudorealizmem (bo o ile mi wiadomo nawet statków kosmicznych zdolnych do lotów międzyplanetarnych jak dotąd brak), jest moim zdaniem słaby - może się mylę, ale chyba nie taką konwencję wspiera SW.

W kwestii zajawki i Pana Trola Przystojnego - komentarze są również dla krytyki (najlepiej konstruktywnej), pełnią także funkcję darmowego badania opinii potencjalnych konsumentów, jako takie są IHMO cenne dla twórców gry.

Na koniec wypowiem się wielce merytorycznie, że ilustracja w reklamie mnie osobiście wskazuje, że Nemezis to rpg o niewidomych transseksualistach z zacięciem patriotycznym - pani w polskiej czapce rogatywce, wtf? Takie dodawanie IHMO na siłę polskich akcentów do postaci przypomina nieco dodawanie biało-czerwonej szarfy dziedzicowi Pruskiemu w filmie "Miś". W celu poprawienia wizerunku sugerowałbym dodanie jeszcze skrzydeł husarskich na plecach. Podsumowując mnie się nie podoba, ale o gustach itd...

P.S. Mam nadzieję, że autorzy nie przejmą się zbyt mocno krytyką i będą działać dalej bo robią dobrą robotę (choć może niektórzy potencjalni nabywcy trochę marudzą w sprawie szczegółów).
05-12-2009 09:31
Balgator
   
Ocena:
0
Świetna sprawa. Nie dość, że S-F to na dodatek na mechanice SW. Wypas.

Nawet jeśli nie dane mi będzie zagrać, pewnie wykorzystam edge i patenty w mojej konwersji Mutant Chronicles. Tym bardziej, że Nemezis było tworzone wzorując się chyba na tym settingu.
05-12-2009 10:30
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
a ja chciałem zapytać, będzie coś steampunkwego? pytałem już na blogu.
05-12-2009 10:51
Kot
    @Tylda
Ocena:
0
Jest Wolsung.
05-12-2009 10:56
~Lurking Tilda

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
O ile pamiętam, w Nemezis nie miało być grywalnych ras obcych. No i jak to-to wygląda? Tygrysica? Żeby furries też kupili podręcznik? Stare obrazki nie były może w kolorze, ale przypominały CthulhuTech, czy jak się nazywa ten nowy system (chyba mam poprawne skojarzenia, choć trzeba przyznać, że poprzedniemu grafikowi kobiety też nie za bardzo wychodziły). Fajne były nawet w każdym razie. I Enc wrzucił całkiem ładne rendery planet kiedyś.

No i stare logo było ładniejsze. Wolałam rdzę i macki niż to, co nam teraz serwujecie, co wygląda jak rewers pudełka z chałupniczo wydaną grą planszową sprzed wielu lat.

Akurat do końcówki reklamy nie mam większych zastrzeżeń - 3 planety i już, one są fajne, jak miks Diuny i Kronik Mutantów. Mnie najbardziej rozbawiła nagła zmiana stylu z podniosłego, proroków, tysięcy pocisków na megatonową atomówkę :D
05-12-2009 11:03
gan
    gan
Ocena:
0
Cieszy mnie wydanie kolejnego, wydawałoby się utraconego polskiego systemu RPG. Najpierw Wolsung, teraz Nemezis - żebyśmy przypadkiem zaraz nie usłyszeli o planach wydania Wiedźmina 2ed :P
05-12-2009 11:04
Gerard Heime
   
Ocena:
+2
Wiedźmin na SW? Łooooo, ale to by było fajne!
;-)
05-12-2009 11:08
beacon
   
Ocena:
0
News - O JAAA!
05-12-2009 11:13
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Shu - Ty tak na serio z tym Misiem i pruskim? Bo dzis mam slaby czas reakcji - i moge nie zauwazyc sarkazmu. Bo co do reszty, to sie zgodze.

Przyjalem do serca pewne uwagi, bedziemy nad tym pracowac. Od razu mowie, ze nie bedzie za wiele zmian w czcionce. Czemu? Bo jak mowie, to czcionka najbardziej popularna - nie wiemy jeszcze, co bedzie w podreczniku, wiec trudno nam powiedziec, jaka mozemy dac na reklame. Proste. Mam nadzieje, ze sie za to nie obrazicie i przyjmiecie to do Siebie - nie jest to ani amatorstwo, ani zla wola. Pozniej bedzie gadanie, ze w podreczniku jest inna i gorsza/lepsza.

Tyldo - na razie w sprawie steampunku trwaja rozmowy.

A Lurking Tyldo - wcale nie ma tam grywalnych ras obcych. To, co jest, ta tygrico lwica, jest czlowiekiem. Genetycznie zmodyfikowanym, ale czlowiekiem.
05-12-2009 11:20
Cybrasty
   
Ocena:
0
Jak wyjdzie Savage Worlds może ktoś się pokusi o konwersje z wiedźmina gry wyobraźni na SW?
05-12-2009 11:20
Majkosz
   
Ocena:
+4
Moi mili,

wstałem rano i oczy przecieram: pozwolę sobie napisać o pewnym drobiazgu, na który nikt jeszcze nie zwrócił uwagi - ten PDF to nie jest reklamówka systemu, tylko informacja prasowa o planowanym za wiele miesięcy dodatku. Skomponowana z materiałów graficznych, które mamy w tym momencie, w fazie projektowania. I adresowana do osób, które doskonale wiedzą, co to jest "Nemesis", bo wysyłały na tę grę własne SMSy (czyli do Was). Ale w żadnym razie nie daje finalnego poglądu ani na tekst podręcznika, nad którym Ramel i Enc teraz pracują, ani na szatę graficzną i typografię, bo ten projekt zaczniemy opracowywać, kiedy zamkniemy już SWEPla.

Za uwagi - dzięki serdeczne, bardzo się przydadzą. Choćby dlatego, że na przyszłość postaramy się skrupulatniej pieścić Waszą lechicką wrażliwość. Jak pisał Ramel, stronę graficzną informacji przygotowali dla nas Amerykanie, a inni obcokrajowcy przychylnie ją ocenili. Nauka płynie z tego jednak taka, że co kraj to obyczaj i co jest dobre dla Jankesów, niekoniecznie spodoba się nad Wisłą.

Najważniejsze jednak, by nie umknęła Wam właściwa wiadomość: pierwszym polskim settingiem na Savage Worlds będzie "Nemesis", gra, która w swoim czasie zdobyła Waszą przychylność i dzięki niej zwyciężyła w bezprecedensowym konkursie. A my zrobimy wszystko, by miała satysfakcjonującą Was oprawę.

pozdrawiam serdecznie!

PS. Z pewnością natomiast możecie się spodziewać w "Nemesis" mundurów inspirowanych polskim umundurowaniem przedwojennym. Nie musimy przecież zawsze i do końca świata przebiegać naszych własnych żołnierzy przyszłości za amerykańskich marines. :)
05-12-2009 11:36
~Shu

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ramel - w jakim sensie serio? Wypowiedź jest nieco ironiczna, ale fakt, faktem to ta rogatywka pasuje do całości transseksualistki (-listy?) mniej więcej jak szarfa do dziedzica Pruskiego, nie pruskiego wszak "...on się nazywa Pruski, Jerzy Pruski, polski dziedzic !!!" - (cyt. z pamięci więc może być nieścisły).

W kwestii czcionki to może i wygląda nieco paździerzowo, za to przynajmniej jest czytelna ja bym się tak nie czepiał.
05-12-2009 11:36
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Shu - no, bo mozna ja odebrac roznie :)
A co do rogatywki - wiesz, z Encem doszlismy do wniosku, ze bedziemy sie wzorowac na polskich mundurach. Bo sa sympatyczne. Tak jak i do narysowania zolnierza grafik dostal zdjecia zolniezy polskich z misji zagranicznych. Zeby nie bylo wszechobecnej amerykanizacji.
05-12-2009 11:39
Majkosz
   
Ocena:
0
W kwestii czcionki mam od siebie, z głębi serca, do powiedzenia tyle: fakt, że ktoś umie rozpoznać czcionkę nie czyni jej amatorską, drodzy moi. Ja umiem rozpoznać kilkadziesiąt. I wiem, że Times jest piękny, chociaż opatrzył się Wam w Wordzie. :)

Arial jest zaprojektowany do czytania z ekranu i temu właśnie służy w naszej informacji.

piękne pozdrowienia!
05-12-2009 11:48
~at

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Spoko. Broszura jest dla osób wiedzących o co chodzi. ... To po co ona? Nie mogłaby być przeznaczona dla innych? Wkręcić ich? Na przykład zajebistymi grafikami? Sexi lalką z wypasionym chainswordem warhamerowskim na ten przykład.
Nie chcę zrzędzić ale o takich hasłach jak 'sex sells' trzeba przypominać ekipie wydającej grę?

Sorka. Ale krytyka jest po to, żeby pokazać, że coś nie pasuje. Na ten przykład potencjalnemu klientowi.

Polskie akcenty - bajer! - serio, pozytywna sprawa, szkoda by było gdyby zabrakło polskich naszywek(czy jak się tam to zwie) na mundurach. Polski setting, polska stylizacja, raczej proste. Czcionka - jest czytelna. I taka chyba ma być.


05-12-2009 12:14
~Shu

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nie chodzi mi o to żeby nie było stylizacji na polskie mundury (to nawet ciekawy pomysł), chodzi mi o to, że ta stylizacja wydaje mi się nie do końca udana i pasuje wraz z resztą munduru/kombinezonu (zbroi?) jak pięść do nosa. IHMO podkreślam.

Majkosz nikt nie pomniejsza Waszej pracy, ani nie twierdzi, że jest lipnie - ja bardzo się cieszę, że primo wyjdzie SW po polsku, secundo pierwszy będzie polski setting (na dodatek bardzo ciekawy polski setting). Myślę, że krytyka wynika też po części z entuzjazmu - IHMO gracze RPG w Polsce, od dawna czekają na grę typu SW, powiew świeżości w naszym małym nieco zatęchłym bajorku (no ostatnio jakby mniej z okazji kilku premier), chcieliby żeby pierwszy podręcznik był super i pociągnął za sobą całą serię SW PL. Jak tak to przynajmniej widzę. Czyli krytyka jak najbardziej z życzliwości i zainteresowania produktem.
05-12-2009 12:14
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
At - bo juz nie chcielismy przegiac. Choc Jordan je dal. To tak na marginesie. No i nie chcielismy przegiac z tym sex sells. Nasz blad.

I nie ukrywam, ze mimo iz krytyka boli, to bierzemy ja do serca.
05-12-2009 12:18
~at

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Chodzi po prostu o to, że to co, pokazaliście w tym momeńcie, jest po prostu mało przyciągające, dla osoby niezorientowanej w sytuacji. A to jeszcze da się naprawić, tym bardziej że poprzednie ilustracje były o wiele lepsze. Chamski ton był conajmniej nie na miejscu, z mojej strony - za dużo kawy :P - najpierw wysłałem, potem przeczytałem, wklepałem z klawiatury.
I powtórzę za przedmówcami - fajny tekst o traktowaniu Wielkiego Mackowatego Zagrożenia pociskiem taktycznym. Tylko że za mało polotu w opisie.
05-12-2009 12:35
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Ale tam nie ma nic chamskiego, spokojnie. Nie ma problemu, pomyslimy nad tym. W tym momencie, jako ze mamy tylko 3 grafiki (pamietajcie, nie ma grafik z konkursu, nie naleza one do nas, wiec nie mozna ich uzyc bez lamania praw autorskich), bedzie reklama uboga w grafike. Mam nadzieje, ze to wam przypasuje.
Nie wiem tylko co z czcionka.
05-12-2009 12:53

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.