» Wieści » Nemezis na Savage Worlds

Nemezis na Savage Worlds

|

Nemezis na Savage Worlds
Znamy pierwszy polski setting, który zostanie wydany na mechanice Savage Worlds! Jak informuje Piotr Koryś, będzie nim Nemezis, setting S-F, którego autorem jest Andrzej 'Enc' Stój.

Reklama settingu zostanie ponownie udostępniona przez wydawcę w późniejszym terminie.
Źródło: Piotr Koryś

Komentarze


996

Użytkownik niezarejestrowany
    Nemesis zapowiadało się fajnie
Ocena:
+9
ale te graficzki są porażkowe i obciachowe w porównaniu do tego co było w czasie megakonkursu. Żądam tych megaklimatycznych :)
04-12-2009 22:54
Zuhar
   
Ocena:
+4
I tak fajnie, że nie pójdzie do piachu, a wyjdzie na bardzo przyjemnej mechanice. Normalnie czuję jak mi kasa przez palce wycieka.
04-12-2009 22:59
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Craven - de gustibus. Ja akurat lubie grafy Jordana. Enc z reszta tez :) A poza tym, Mal jest fajny, nie marudz :)
Ale nie martw sie, beda rozne, dla kazdego cos, co lubi. Szczegolnie ligera :)

Zuhar - dzieki :)
04-12-2009 23:01
Gerard Heime
   
Ocena:
+4
Z jednej strony cieszę się, że Nemezis wyjdzie i to w dodatku na fajnej mechanice. Z drugiej, reklama do której jest link we wieści jest naprawdę kiepska. Proszę, poprawcie ją, jeśli nie chcecie zniechęcić potencjalnych klientów.
04-12-2009 23:07
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Gerard - mam ogromna prosbe, mozesz napisac, co bys poprawil? Bo powiedzenie, ze jest kiepska, niewiele nam mowi. Grafiki? (tu jak mowie - de gustibus, akurat, jednym pasuje, innym nie - chcialem dac tez inne, ale graficy zawalili, niestety) Uklad? Blurb?
04-12-2009 23:12
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
reklama jest zla bo jest zla no coz tu duzo mowic, latwiej powiedziec ze jest zla niz zrobic cos lepszego, latwiej wytknac ze kiepska niz zrobic cos konstruktywnego, masz ci polter - skupisko narzekaczy i marudnikow
04-12-2009 23:32
644

Użytkownik niezarejestrowany
    Gerardzie, Tyldo, Cravenie
Ocena:
+1
Nie, no ja pytam serio - jest zla? OK, spoko. Ale dlaczego? Co jest w niej nie tak? Grafiki? Tlo? Tekst? Prawie wszystko jest robione przez ludzi z PEG, wiec chcialbym na prawde wiedziec, jak musze szykowac grafy/reklamy.
Pytam zupelnie serio, bez ukrytych podtekstow, flamebaitow i innych rzeczy.
A co do grafik i grafikow - dajcie nam jeszcze pare tygodni, ok?
04-12-2009 23:36
Kot
   
Ocena:
+2
Dobrze, że Nemezis nie umarło. O! I tak trzymać, panowie Dzicy Światowcy.

A ja jeszcze zapytam na poważnie. Wydacie/opracujecie Kryształy Czasu na mechanice SW? To byłoby coś...
04-12-2009 23:52
Gerard Heime
   
Ocena:
+16
Grafiki - moim zdaniem brzydkie - nawet nie stylem, ale realizacją. Przykładowo kobieta w mundurze ma, że tak się wyrażę, angielską urodę. Ale de gustibus.
Czcionka - sorry, ale Arial? W dodatku biała na fioletowym tle? Wygląda to strasznie amatorsko.
Tło - ok, ujdzie. Po prostu przeciętne.
Forma tekstu - tu chyba największy szkopuł. To po prostu nie brzmi dobrze. Nie ma tego polotu, jakie charakteryzuje język zajawek. Powinien być wciągający, pełen emocji. A wyszło drętwo. W dodatku niektóre zdania brzmią strasznie nieskładnie, np. to: "Być może potwory dysponują niemal boską potęgą, ale większość z nich ginie, gdy oberwie megatonową atomówką.".

Treśc tekstu - Kolejny, spory problem. Cała reklama ma niską wartość informacyjną. Dowiadujemy się z niej, że:
1) Mroczni bogowie (zapowiadani przez proroków) przyszli spuścić ludzkości łomot, ale ludzkość stawiła opór zaawansowaną technologią.
2) Gracze wcielają się w bohaterów, którym bestie i mroczne moce niestraszne. Można wywnioskować, że będziemy im spuszczać łomot.
3) Są jakieś trzy miejsca (Bariz, Ash i Cor). Nie wynika nawet jasno, że to planety. W pierwszym miejscu jest zdegenerowana i skorumpowana (w sensie, przyjmuje łapówki?) szlachta, w drugim wyznawcy mrocznych bogów, w trzecim można polować (na mrocznych bogów i ich potwory?). Wiemy też, że Ziemi nie ma, bo została zniszczona.
4) Że jest zaawansowana technologia typu broń plazmowa i statki kosmiczne, ale jednocześnie szlachta.

Nie wiemy jednak:
1) Co to za gra. Komputerowa, planszowa, RPG?
2) Kto ją robi.
3) W jakiej jest konwencji i klimacie, o co w niej biega. Czego się właściwie możemy po niej spodziewać?

Szczerze mówiąc wolałbym już mniej klimaciarską a bardziej informacyjną reklamę. Wyjdzie na to, że jestem nieobiektywny, ale uważam, że spoko jest np. blurb Wolsunga. Dla równowagi i żeby nie słodzić Wolsungowi dodam, że najlepszy blurb jaki ostatnio czytałem, to zaledwie 4 linijki z Eclipse Phase:

"Your mind is software. Program it.
Your body is a shell. Change it.
Death is a disease. Cure it.
Extinction is approaching. Fight it."

W zestawieniu z podtytułem gry:
"The roleplaying game of transhuman conspiracy and horror."

Otrzymuję całkiem szeroki obraz:
1) Gra jest erpegiem.
2) Jest oparta o transhuman, a więc podgatunek SF. To kluczowa informacja przez której pryzmat będziemy interpretować dalsze dane.
3) Opowiada m.in. o spiskach i horrorze, a więc jest w dość mrocznej konwencji.
4) Wiemy, że jednym z zagrożeń z jakim będziemy się zmagać, to wymarcie (ludzkości?), co potęguje wrażenie z pkt 3.
5) Wiemy, że bohaterowie najwyraźniej posiadają spore możliwości - programowania własnych umysłów, zmieniania ciał, wręcz wymykają się śmierci.

Według mnie informacje z Eclipse Phase są czytelniejsze niż w reklamie Nemezis, być może jest ich nawet więcej przy mniejszej ilości tekstu. A forma? Moim zdaniem bombowa. Intryguje, angażuje czytelnika i pobudza wyobraźnię ("Wow, będę mógł to wszystko zrobić? Cool!").

@Tyldo

Napisałem ponad 100-stronicową kampanię, która na dniach trafi do druku. Brałem udział w pracach nad erpegiem, do którego ta kampania powstała. Czuję się w wystarczającym stopniu zrealizowany erpegowo, by moc bez zawiści i złośliwości krytykować pracę innych, licząc na to, że to wpłynie pozytywnie na jej efekt. Powyżej zresztą, i na prośbę Ramela, wyczerpujące wyjaśnienia.
04-12-2009 23:54
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+3
O, i o to mi chodzi! Dzieki!

Na pewno wezmiemy sobie do serca uwagi. Z tym, ze od razu mowie - z grafikami jest tak, ze de gustibus. A za Ariala skladacz zostanie ukarany. Z tym, ze chce do konca dopracowac czcionke, wiec na razie, dopoki nie ustalimy, jak bedziemy to skladac, bedzie moze malo profesjonalnie, ale czytelnie. Mam nadzieje, ze taki maly zgrzyt nam wybaczycie.

Gerard - akurat nie wiem, czy Tylda przypadkiem nie krytykuje mnie, ze prosze o konkrety. Ja osobiscie to wlasnie tak odebralem.
I poza tym, widac, kto te gre robi :)

Wiec jeszcze na szybko:
1. Grafiki beda na pewno rozne. Bo sa takie, ktore podobaja sie Encowi, a nie mnie - z tym, ze one tez wejda. I bedzie roznie - od grafik Jordana. Bo ja na prawde je lubie. Ale nie jest jedynym grafikiem, don`t worry. Bedzie i klimatycznie, Craven. Tu po prostu trzeba brac poprawke na de gustibus. Craven - mnie sie na prawde ta pani podoba. No, jako grafika, that is :) A glowa tygrysa - hm, ona jak najbardziej pasuje. To po prostu bestia :)
2. Dziekuje za uwagi. Sa bardzo potrzebne.
04-12-2009 23:59
996

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
O MUJ BORZE, nie zauważyłem, że to w mundurze to kobieta w pierwszej chwili...
Przyklepuję komć Gerarda, plus dodam jeszcze trochę do degustibusa rysunkowego :P

Pan po prawej ma fajną minkę, ale już rączka z pistoletem jest okropna, do tego wygląda jakby zamiast jakiejś skrzyni/pudła opierał nogę o wklejonego JPGa z drzwiami garażu z jakiegoś blokowiska.

Potem brzydki babochłop z obciachowo świecącymi oczami.

Wreszcie najgorszy dramat. Lasia w czerwonym wdzianku na której ktoś namalował zielonego gluta, której zamiast głowy namalowano jakieś kreski a potem jeszcze naklejono na to nie pasującą głowę tygrysa. WTF?

I to tylko w oparciu o te grafiki, jak człowiek kojarzy te, które promowały Nemesis to ma ochotę wyć i płakać.

Co do blurba - nie lubię rzucania nic nie mówiącymi nazwami miejsc/planet/klanów itd. Kojarzy mi się z autorkowcami promującymi swoje systemy dziwacznymi nazwami, które mają niby pokazać jakiż to rozległy świat stworzyli (a z reguły pod tymi nazwami kryją się Altdorfy i Elfy :) ). Całość tak jak napisał Gerard po prostu nie powala. Brakuje temu weny, pazura... wiem, że łatwiej byłoby napisać jakie zdania czym zamienić, ale sorki - jestem odbiorcą i przedstawiam subiektywną opinię.

EDIT: Ale żeby nie było - cieszy mnie Nemesis na SW. Nie lubię d20, a ten setting powinien świetnie pasować do SW.
05-12-2009 00:14
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Craven - wrzucilem do jednego posta moja odpowiedz. Jest wyzej, mam nadzieje, ze sie nie obrazisz.
05-12-2009 00:19
Nadiv
   
Ocena:
0
O ile do samego Nemezis jestem nastawiony bardzo pozytywnie, to przychylam się do zdania Gerarda, że zajawka nie jest zbyt dobra. Samo logo, tło i grafiki (poza babochłopem ;)) są fajne, ale tekst absolutnie nie zachęca do systemu. Niektóre zdania są zbyt długie, z innych niewiele wynika lub nie wiadomo o co chodzi. Zbyt wiele informacji w miejscu, które ma służyć jako swoisty trailer :)

Świetnie pod tym względem, poza wspomnianym przez Gerarda Eclipse Phase, wyglądała np. (o ile dobrze pamiętam) tylna okładka Gasnących Słońć czy portalowa zajawka Monastyru (absolutny majstersztyk - mnóstwo słów-haseł, które pobudzały wyobraźnię).

W każdym razie trzymam kciuki i czekam na więcej :)
05-12-2009 02:18
644

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ten komentarz bedzie niemerytoryczny i w ogole, zly:

Nadiv, chlopie, spania nie masz?

:P

A poza tym, dzieki za opinie! No, moze poza babochlopem :)
05-12-2009 02:45
Nadiv
   
Ocena:
+1
Spanie jest dla frajerów ;)

Ok, kończę OT :)

Pozdrawiam!
05-12-2009 03:00
Cybrasty
   
Ocena:
+1
Ludzie dostali za dużo, nie tylko news, ale i zajawkę, Ramel chciał być dobry a tu tylko marudzenie. Jak przypomnę sobie pierwsze innych polskich rpgów, to tu przynajmniej widzę, że coś się dzieje - powstają grafiki do systemu.
Konstruktywna krytyka na pewno pomoże, więc zamiast marudzić w komentarzach może lepiej wysłać ją mailem?
Krytyka, krytyką, zajawka zajawką, grafiki, grafikami - ale newsem jest wydanie Nemezis na Savage Worlds!
Ja osobiście cieszę się, że cała praca przy megakonkursie, nie pójdzie na marne i że zamiast topornej d20, dostanę setting na grywalnej mechanice.

05-12-2009 03:00
Mayhnavea
   
Ocena:
0
Zgadzam się z 200% z krytyką ilustracji, doboru czcionki oraz treścią. W zasadzie Gerard napisał dokładnie wszystko, co nasunęło mi się na myśl, jak zobaczyłem reklamówkę. Plus jeszcze to osierocone [bodaj] "i" na końcu linijki...

A z reklamowaniem fantastycznego świata przez rzucanie dziwnymi nazwami, zgadzam się z Cravenem. Skojarzyło mi się z koreańską manhwą, to trochę takie efekciarstwo że "świat jest tak duży i dopracowany ze szczegółami, że ma nawet swoje niewymawialne nazwy własne".

Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia na temat Savage Worldsów - mimo wszystkich wyjaśnień; po prostu muszę przeczytać. Jestem nimi dziko zainteresowany i naprawdę miałem duże nadzieje otwierając tego pdfa. I, niestety, tylko mnie zniechęcił. [na krótko, bo nie dam się jakiemuś pdfowi] Gdyby ta reklama została poprawiona, byłoby naprawdę super.
05-12-2009 03:57
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Reklamy tej nie podsyłam do znajomych, bo nie chcę sobie robić obciachu.

Nie będę merytoryczny. Obrazek ssie.
05-12-2009 07:01
~Troul McCartney

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Dziekuję za Waszą pracę Ramel i Enc i że macie to ochotę wydać. Dzieki. Z głupotą trzeba się liczyć komentarzofą.
05-12-2009 07:53
Alehandro
   
Ocena:
0
Pomijając poziom reklamy (zgadzam się z poprzednikami - jest wykonana amatorsko i bez pomysłu) zastanowiłbym się, czy "Nemezis" to dobry kandydat na pierwszy setting do Savage Worlds. Przyznam, że mnie się po prostu nie podoba, kojarząc się z Warhammerem 40k okraszonym tą bardziej pulpową wizją Call of Cthulhu. Nie lepiej byłoby wydać coś z oryginalnym pomysłem? Jeżeli sci-fi, to może jakieś twarde, albo mające ciekawe założenia (jak EP, które wreszcie zahaczyło o transhumanizm), a nie powtarzające schemat "latamy z planety na planetę w pięć minut, a tam rasy fantasy". Bardzo brakuje mi na rynku (polskim i światowym) jakiegoś elastycznego settingu osadzonego w kosmosie - z jednej strony nie tak bardzo transhumanistycznego jak EP, z drugiej - realnego, bez niebieskich ośmiornic handlujących z gnomami.
05-12-2009 08:31

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.