» Wieści » Monastyr: Raport III – Rzuty

Monastyr: Raport III – Rzuty

|

Monastyr: Raport III – Rzuty
Portal przyzwyczaił nas do systemu opartego na 3k20 – jak niektórzy pamiętają, już same założenia i bardziej zrównoważony rozkład wyników miały być lepsze niż ówczesny król rynku d20. Niestety, chciano dobrze a wyszło tak jak zawsze. Gry Portalu spotkały się z gorącym przyjęciem, bardziej wynikało to jednak z niesamowitego klimaty bijącego z każdej karty podręcznika, niż z grywalnej, dopracowanej mechaniki. System wymagał poważnych modyfikacji by sprostać wymaganiom stawianym przez fanów.

Na oficjalnej stronie projektu Monastyr 2.0 pojawił się kolejny wpis Darkena, tym razem wyjaśniający zmiany, jakie zaszły w podstawowych testach umiejętności. Serdecznie zapraszamy do lektury.

Dodatkowo wszystkich zaniepokojonych stanem forum wydawnictwa Portal informujemy, że trwają już prace nad przywróceniem go do pełnej sprawności, po wczorajszej utracie danych.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Wydawnictwo Portal
Tagi: Monastyr | Monastyr 2.0 | Wydawnictwo Portal


Czytaj również

Komentarze


Ifryt
   
Ocena:
+1
Bardzo sensowna modyfikacja testowania umiejętności. Właśnie na takich poprawkach powinny się wg mnie skupiać prace przy drugiej edycji.
21-05-2010 12:55
Aesandill
   
Ocena:
+1
Też tak uwarzam, całkiem rozsądne. Daje porządne, uśrednione wyniki, przy pewnej losowości.
21-05-2010 12:58
Feniks
   
Ocena:
0
Brałem udział w testach i rzeczywiście sprawdza się znacznie lepiej niż poprzednia metoda. Niby drobna zmiana, a jednak duży plus dla systemu.
21-05-2010 13:26
Bajer
   
Ocena:
+2
Zastanawia mnie po co ten cytat na początku wieści?
21-05-2010 15:15
Feniks
   
Ocena:
0
Dla lepszego wstępu i przekłucia uwagi, a także aby mniej więcej wprowadzić o czym jest wieść.
21-05-2010 15:22
Szczur
    Szkoda
Ocena:
+2
że pozostało 3k20, a była szansa, że Monastyr będzie miał w końcu jakąś sensowną mechanikę :/

Choć zmiany i tak na lepsze.
21-05-2010 17:53
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
troche ten nius za długi i błedy ma
21-05-2010 19:32
~jam ten, którego serce przekłuła

Użytkownik niezarejestrowany
    uwaga
Ocena:
+1
co bardzo boli
21-05-2010 19:51
~jaśko

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
łoj, to przecie redaktora zemsta, co by udowodnić, że imć Feniks marnie se z językiem polskim radzi
21-05-2010 20:34
Bajer
   
Ocena:
+1
@Feniks
Jeśli tak, to spełnia to bardzo kiepsko swoją rolę. Wieść winna być wg mnie treściwa i konkretna. Jeśli kogoś by zainteresowała przekazywana przez Ciebie informacja, kliknął by w to co ma pod źródłem.

Dziwię się, że moderator puścił ją w takim stanie. Widać Twoje okrzyki o cenzurze zadziałały jak straszak.
21-05-2010 23:14
Xolotl
   
Ocena:
0
Mechanika Monastyru nie powinna zostać naprawiona, ale zastąpiona. Szkoda trochę waszej pracy.
22-05-2010 10:26
Feniks
   
Ocena:
0
Mogli byśmy skupić się w dyskusji nad tym o czym jest news, a nie nad idealną formą dla niego.
22-05-2010 12:54
Bajer
   
Ocena:
+2
Nie zmuszaj mnie do założenia bloga na ten temat :D
22-05-2010 13:02
~owszem

Użytkownik niezarejestrowany
    mogli
Ocena:
0
byśmy
22-05-2010 18:44
MorfiQ
   
Ocena:
0
Czy współczynniki nadal będą polegały na losowaniu 3k20 i podzieleniu przez trzy? Jeśli tak to bardzo ciężko będzie uzyskać PR 10, tak jak podano to w przykładzie. Rozumiem, że mają tu na powodzenie testu znacznie wpływać modyfikacje za pomocą poziomu trudności?
22-05-2010 18:45
Feniks
   
Ocena:
0
Wsplczynniki beda losowane na innych zasadach tak aby miescily sie w granicy 6-12. Zasady losowania nie sa jeszcze opracowane. Do tego wciaz rozwazany jest alternatywny system kupowania wspolczynikow za punkty jak ma to miejsce np w dnd. Ogolnie chodzi o to zeby umiejetnosci byly bardziej Kluczowe do podbijania PR niz wspolczynniki.
22-05-2010 21:19
Darken
    Pewnie do podręcznika
Ocena:
0
trafi też system szablonowy dla niecierpliwych osób.
22-05-2010 22:04
Gruszczy
   
Ocena:
0
Mało to rewolucyjne. Też to wprowadziłem w bodaj drugiej kampanii.
22-05-2010 23:59
Feniks
   
Ocena:
+1
Nie musi byc rewolucyjnie, wazne zeby dzialalo jak trzeba.
23-05-2010 08:55

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.