» Wieści » Monastyr: Raport III – Rzuty

Monastyr: Raport III – Rzuty

21-05-2010 11:15 | Maciej 'Feniks' Gorczyca

Monastyr: Raport III – Rzuty
Portal przyzwyczaił nas do systemu opartego na 3k20 – jak niektórzy pamiętają, już same założenia i bardziej zrównoważony rozkład wyników miały być lepsze niż ówczesny król rynku d20. Niestety, chciano dobrze a wyszło tak jak zawsze. Gry Portalu spotkały się z gorącym przyjęciem, bardziej wynikało to jednak z niesamowitego klimaty bijącego z każdej karty podręcznika, niż z grywalnej, dopracowanej mechaniki. System wymagał poważnych modyfikacji by sprostać wymaganiom stawianym przez fanów.

Na oficjalnej stronie projektu Monastyr 2.0 pojawił się kolejny wpis Darkena, tym razem wyjaśniający zmiany, jakie zaszły w podstawowych testach umiejętności. Serdecznie zapraszamy do lektury.

Dodatkowo wszystkich zaniepokojonych stanem forum wydawnictwa Portal informujemy, że trwają już prace nad przywróceniem go do pełnej sprawności, po wczorajszej utracie danych.
Źródło: Wydawnictwo Portal
Tagi: Wydawnictwo Portal | Monastyr 2.0 | Monastyr


Czytaj również

Komentarze


Ifryt
   
Ocena:
+1
Bardzo sensowna modyfikacja testowania umiejętności. Właśnie na takich poprawkach powinny się wg mnie skupiać prace przy drugiej edycji.
21-05-2010 12:55
Aesandill
   
Ocena:
+1
Też tak uwarzam, całkiem rozsądne. Daje porządne, uśrednione wyniki, przy pewnej losowości.
21-05-2010 12:58
Feniks
   
Ocena:
0
Brałem udział w testach i rzeczywiście sprawdza się znacznie lepiej niż poprzednia metoda. Niby drobna zmiana, a jednak duży plus dla systemu.
21-05-2010 13:26
Bajer
   
Ocena:
+2
Zastanawia mnie po co ten cytat na początku wieści?
21-05-2010 15:15
Feniks
   
Ocena:
0
Dla lepszego wstępu i przekłucia uwagi, a także aby mniej więcej wprowadzić o czym jest wieść.
21-05-2010 15:22
Szczur
    Szkoda
Ocena:
+2
że pozostało 3k20, a była szansa, że Monastyr będzie miał w końcu jakąś sensowną mechanikę :/

Choć zmiany i tak na lepsze.
21-05-2010 17:53
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
troche ten nius za długi i błedy ma
21-05-2010 19:32
~jam ten, którego serce przekłuła

Użytkownik niezarejestrowany
    uwaga
Ocena:
+1
co bardzo boli
21-05-2010 19:51
~jaśko

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
łoj, to przecie redaktora zemsta, co by udowodnić, że imć Feniks marnie se z językiem polskim radzi
21-05-2010 20:34
Bajer
   
Ocena:
+1
@Feniks
Jeśli tak, to spełnia to bardzo kiepsko swoją rolę. Wieść winna być wg mnie treściwa i konkretna. Jeśli kogoś by zainteresowała przekazywana przez Ciebie informacja, kliknął by w to co ma pod źródłem.

Dziwię się, że moderator puścił ją w takim stanie. Widać Twoje okrzyki o cenzurze zadziałały jak straszak.
21-05-2010 23:14
Xolotl
   
Ocena:
0
Mechanika Monastyru nie powinna zostać naprawiona, ale zastąpiona. Szkoda trochę waszej pracy.
22-05-2010 10:26
Feniks
   
Ocena:
0
Mogli byśmy skupić się w dyskusji nad tym o czym jest news, a nie nad idealną formą dla niego.
22-05-2010 12:54
Bajer
   
Ocena:
+2
Nie zmuszaj mnie do założenia bloga na ten temat :D
22-05-2010 13:02
~owszem

Użytkownik niezarejestrowany
    mogli
Ocena:
0
byśmy
22-05-2010 18:44
MorfiQ
   
Ocena:
0
Czy współczynniki nadal będą polegały na losowaniu 3k20 i podzieleniu przez trzy? Jeśli tak to bardzo ciężko będzie uzyskać PR 10, tak jak podano to w przykładzie. Rozumiem, że mają tu na powodzenie testu znacznie wpływać modyfikacje za pomocą poziomu trudności?
22-05-2010 18:45
Feniks
   
Ocena:
0
Wsplczynniki beda losowane na innych zasadach tak aby miescily sie w granicy 6-12. Zasady losowania nie sa jeszcze opracowane. Do tego wciaz rozwazany jest alternatywny system kupowania wspolczynikow za punkty jak ma to miejsce np w dnd. Ogolnie chodzi o to zeby umiejetnosci byly bardziej Kluczowe do podbijania PR niz wspolczynniki.
22-05-2010 21:19
Darken
    Pewnie do podręcznika
Ocena:
0
trafi też system szablonowy dla niecierpliwych osób.
22-05-2010 22:04
Gruszczy
   
Ocena:
0
Mało to rewolucyjne. Też to wprowadziłem w bodaj drugiej kampanii.
22-05-2010 23:59
Feniks
   
Ocena:
+1
Nie musi byc rewolucyjnie, wazne zeby dzialalo jak trzeba.
23-05-2010 08:55

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.