» Almanach » Mistrz Gry

Mistrz Gry

Poradniki i wskazówki przeznaczone dla Mistrzow Gry - tworzenie scenariuszy, rozmowa z graczami, prowadzenie i inne.
Wyświetlono rezultaty 81-90 z 90.
Perfect HGM

Perfect HGM

Czyli jak zostać najlepszym Heroic Game-Masterem...

19-12-2005 19:42 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 39
W tekście, który właśnie czytacie postaram się podać parę wskazówek dotyczących "mistrzowania" w grze Dungeons & Dragons. Owe przemyślenia nie wynikają li tylko z abstrakcyjnych pomysłów, ale także z idei zastosowanych w praktyce, a co za tym idzie – przetestowanych. Prawdopodobnie o niektó...

Jak "zakochiwać" graczy w grach fabularnych?

11-04-2005 19:39 | | Komentarze: 46
Spis treści 1. Wprowadzenie 2. Podstawy, czyli gracz i jego emocje 3. Przepis na BNa, czyli obiekt pożądania Dla kobiety Dla mężczyzny Dla obojga 4. Recepta na zakochanie, czyli przebieg procesu Spotkanie i poznanie Sam na sam Zakochanie Właściwe Scenografia Akcja 5. Składniki psujące sm...

Razem na koniec świata

O tworzeniu więzi między BG

09-03-2005 13:09 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 4
- Widzisz leżącą na ziemi elfkę. Żyje, lecz z pewnością potrzebuje pomocy... - Elfka, powiadasz... To ja idę do miasta na piwo. - Nie, nie, nie! Przecież macie być drużyną...! Większość Mistrzów Gry spotkała się chyba z taką sytuacją, tworząc nową drużynę lub wprowadzając nowego gracza. Samo spot...

Prowadzenie kampanii dla jednego gracza. Część I

12-01-2004 21:58 | | Komentarze: 8
Artykuł pochodzi z e-zinu Roleplaying Tips Weekly Jego autorem jest Johnn Four 1. Wypełnij postać życiem Jednym z największych wyzwań kampanii solowych jest ilość wątków, które tworzysz. Spotkania będą krótsze niż te, które występują w kampaniach dla wielu graczy, a w trakcie sesji nie będzie sp...

Jak rozwinąć Głos_Nie_Do_Odparcia?

O mówieniu z przepony

03-06-2003 19:11 | | Komentarze: 26
Ostatnio nauczyłem się nowego nawyku, który miał zaskakujący i pozytywny wpływ na moje życie: mówienie z przepony. Oddychanie i mówienie przy użyciu przepony da bardziej nieodparty i mocniejszy głos - definitywnie jest to plus, kiedy odgrywamy role - a także doda Wam pewności siebie i większej kontr...

Rozwiązanie problemu: Bomba Zegarowa

Jak sobie radzić z przypadkowym deus ex machina

29-05-2003 14:28 | | Komentarze: 3
Jednym z najbardziej destruktywnych wydarzeń jakie się zdarza co parę sesji w mojej kampanii jest Bomba Zegarowa. Przeoczona albo źle zinterpretowana zasada, zapomniany fakt lub po prostu zła gra, a po krótkiej chwili wszyscy uświadamiają sobie, że popełniono błąd. Ów błąd ma poważny wpływ na pó...

Dylematy tworzenia map

Jak powstrzymać graczy przed ziewaniem?

15-05-2003 20:57 | | Komentarze: 9
Artykuł pochodzi z e-zinu Roleplaying Tips Weekly. Niestety muszę przyznać, że mistrzowałem wczoraj "ziewacza". Moim pierwszorzędnym celem w każdej sesji (bez wyjątku) jest tworzenie dobrej rozrywki, a ziewanie graczy to z całą pewnością znak, że minąłem się z tym celem. Każdy MG miewał kiepskie...

6 sposobów na uatrakcyjnienie lochów

20-01-2003 21:25 | Przemek 'Draker' Prekurat | Komentarze: 6
Artykuł pochodzi z e-zinu Roleplaying Tips Weekly Poniższe wskazówki, pochodzące ode mnie, z listy GM Mastery, od czytelników oraz z kilku poprzednich artykułów, pomogą ci uatrakcyjnić rutynowe przygody w lochach oraz tchnąć trochę życia w wyprawy do podziemi. Jeżeli nie gracz w konwencji fantasy t...

Przygoda w ostatniej chwili

13-01-2003 18:16 | Przemek 'Draker' Prekurat | Komentarze: 15
Artykuł pochodzi z e-zinu Roleplaying Tips Weekly Jego autorem jest Jared Hunt [email protected] Praktycznie każdy, kto ma jakieś doświadczenia jako MG, poznał już scenariusz „gramy dzisiaj, a nie ma nic przygotowanego”. Przez lata udało mi się udoskonalić system radzenia sobi...

Gdy potężne postacie wraz ze słabymi poszukują przygód

Prowadzenie zróżnicowanych wewnętrznie drużyn

06-01-2003 22:54 | Przemek 'Draker' Prekurat | Komentarze: 7
Artykuł pochodzi z e-zinu Roleplaying Tips Weekly Jego autorem jest Johnn Four [email protected] Zdarza się to prędzej czy później – otrzymujesz mieszankę BG o różnych poziomach siły: W mojej kampanii D&D, przed obecną przerwą, czterech z sześciu BG zginęło, tworząc zreformowaną gr...