» Wieści » Kości zostały rzucone!

Kości zostały rzucone!

|

Kości zostały rzucone!
Na stronie FFG został zamieszczony nowy Designers Diary, w którym Jay Little zaprezentował system kości stosowanych w nowej odsłonie WFRP. Zawiera on opis znaczenia wszystkich dostępnych w grze kości, symboli znajdujących się na nich oraz podstawowe zasady mechaniki.

Przejdź dalej: Kości zostały rzucone!

Źródło: Fantasy Flight Games

Komentarze


Karczmarz
    Hmmm
Ocena:
0
Nie do końca tego oczekiwałem :/
05-09-2009 17:04
WekT
    W tym momencie
Ocena:
0
3 ed. już całkowicie przestała mnie interesować
06-09-2009 08:03
Bajer
   
Ocena:
0
Muszę przyznać, że jestem pozytywnie zaskoczony. Jest to nowatorskie podejście, ale wygląda bardzo ciekawie. Rzuty procentowe mają sporo wad (jak zresztą każde testy vs. ST) itp., a nowe rozwiązanie jest na tyle ciekawe, że warto dać mu chociaż szansę.
06-09-2009 14:12
~vfmikey

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
jednego nie znalazłem -> co jesli zgubię taką wypasioną pod niebiosa kostkę? będę musiał kupić dedykowane kości po 5 dolarów każda?

za dużo tego. dziękuję, zostaje przy k10.
06-09-2009 15:53
~Rapo

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Zamiast porównywać wynik w postaci cyfry z jakąś kartą, porównujesz obrazek z kartą. Nowatorskość to ewentualnie jest w przejęciu dla siebie zysków ze sprzedaży kostek.
06-09-2009 16:32
Karczmarz
    Hmmm
Ocena:
0
@Rapo
Zamiast porównywać wynik w postaci cyfry z jakąś kartą, porównujesz obrazek z kartą. Nowatorskość to ewentualnie jest w przejęciu dla siebie zysków ze sprzedaży kostek.

Myślę, że nowatorskie w pewnym sensie jest to, że rzut decyduje "dlaczego ci się udało" - tzn. mogło ci się udać bo jesteś do tego stworzony (Skill), mogło ci się udać bo to wytrenowałeś (Umiejka), mogło ci się udać bo miałeś szczęście (Szczęście) itp. Do tej pory nie widziałem tak klarownego rozróżnienia.
06-09-2009 16:49
Squid
   
Ocena:
0
No nie wiem. Z tego, co rozumiem, to wszystko jedno, czy sukces wyrzuciłeś na kostce doświadczenia, szczęścia czy charakterystyk - ważne i tak, by mieć ich odpowiednią ilość.

Tak samo, jak w, dajmy na to, DnD: masz kilka bonusów, które zwiększają szansę na sukces.

Jedyna nowatorskość to wyniki Boon i Bane, może jeszcze te komety Sigmara, ale dla mnie niewiele to fajniejsze od krytycznych sukcesów i porażek.
06-09-2009 17:41
~ja-prozac

Użytkownik niezarejestrowany
Repek
    Jest intrygująco...
Ocena:
+4
...i świeżo (chyba że ktoś zna podobne rzeczy z innych gier).

Mnie podoba się to, że takie wyniki można fajnie zinterpretować (np. wyraźnie widać, czy sukces wynika z wrodzonych cech czy umiejętności nabytych). Może być ciekawie.

Ale osobiście bardziej kręcą mnie handouty. Byłoby super, gdyby pudło 3ed. rzeczywiście było pełne fajnych rzeczy, na których od razu widać, co i jak działa.

Tak czy siak - chyba teraz dopiero tak w 100% widać, że wzięli się za to planszówkowcy. :D

Pozdrówka
06-09-2009 20:16
34900

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@repek: I najwyższy czas. Mnie ten kierunek bardzo cieszy, bo to jest IMHO dokładnie to, czego RPG potrzebowało - równać do planszówek. Samymi kostkami nowy Młotek uzyskuje to, do czego dawniej potrzebowaliśmy całych stron tabelek. A że będzie drożej? Coś za coś - gry planszowe też podrożały i mimo wszystko wyszło im to na zdrowie.
06-09-2009 23:32
~methinks

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
@vfmikey

Jak zgubisz kostke to sie nauczysz, ze na 8sciennej kostce 1 i 2 to czaszka, a 2 i 4 to mlotek. Ogolnie to mysle ze mala kartka A5 wystarczy aby wypisac "mapowania" numerkow na kosciach z rysunkami na roznych typach "customowych" kosci FFG. Duzo szumu o nic.
07-09-2009 00:13
Bregor
   
Ocena:
0
"Myślę, że nowatorskie w pewnym sensie jest to, że rzut decyduje "dlaczego ci się udało" - tzn. mogło ci się udać bo jesteś do tego stworzony (Skill), mogło ci się udać bo to wytrenowałeś (Umiejka), mogło ci się udać bo miałeś szczęście (Szczęście) itp. Do tej pory nie widziałem tak klarownego rozróżnienia."
Hmm... Nie było? Mój bohater ma 50 K i wspinaczkę na +20 rzucam i wyniki 01-50 udało mi się ze względu na cechę (silny chłop ten mój bohater) ;)) wyniki 50-70 udało mi się ze względu na skilla (doskonale wytresowany wspinacz) a jak rzucę 70-100 i przerzucę wynik z PS to udalo mi się ze względu szczęście. :P jak dla mnie to proste. ;P
Natomiast właśnie teraz tego nie wiadomo :P bo powiedzmy że wypadły 3 młotki (sukcesy) jeden na kościach cech, jeden na umiejętności i jeden na szczęścia. i 2 miecze (porażki) na kościach ryzyka? i niech kto mądry mi powie dlaczego się udało? przez siłę przez umiejętności czy przez szczęście?
A wogóle to zwykle nie ma to żadnego znaczenia (grunt że się udało) ;P
07-09-2009 15:30
Repek
    @Bregor
Ocena:
0
Sam sobie trochę przeczysz albo po prostu nie puszczasz wodzy wyobraźni. :)

W Twoim przykładzie wychodzi, że udało się "bo jest zrównoważonym bohaterem". :) To klasyczna typowa sytuacja. A taki system jak tu swój potencjał objawia, gdy rzut wychodzi "niecodzienny".

Poza tym jak wypadnie tylko na kości skilla sukces albo na skillu będzie ich więcej, to będzie wiadomo, co zadecydowało. Albo jeszcze inaczej: jak będzie +1 za cechę, +1 za skilla i -1 za śmiechmrocznychbogów, to MG lub gracz będą sobie mogli zinterpretować, dzięki czemu bohaterowi się udało. To po prostu może być fajny mechanizm ispirujący do wzbogacania opisu raz na jakiś czas.

Nie wiem, dla mnie to bardziej przejrzyste niż to, że od 51 liczy się skill ad do 50 liczy się cecha. Tu widzę młotek na niebieskim lub żółtym i jest po sprawie. :)

Co więcej - to jeszcze nie koniec mechaniki pewnie, mogą pojawiać się różne ciekawe sytuacje. Ta, którą podałeś, jest bardzo typowa.

Pozdrówka
07-09-2009 15:43
~Hradko

Użytkownik niezarejestrowany
    Kości
Ocena:
0
Yeah! Garść kostek do każdego testu, tego mi było trzeba... Wiedźmin mi się przypomina.
08-09-2009 09:13
kaduceusz
   
Ocena:
+3
Dla mnie bomba. Tylko - 36 kości w zestawie? Nie za mało?
08-09-2009 15:10
Repek
    @Kadu
Ocena:
0
No właśnie... :) Ale biznes z nowymi kolorkami i wzorkami musi się kręcić, nie? :D

Ja się raczej zastanawiam, jak będą wyglądać dodatki. Marzą mi się pudełka, w których - obok podręcznika/kampanii - będą karty czarów, potworów, bnów, a do tego kilka specjalnych kostek na tę okazję.

Tak, już widzę te ceny. :) Ale to mogłoby być coś.

Pozdrówka
08-09-2009 15:49
~Kastor Krieg

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jak dla mnie idea może i fajna, ale estetycznie krecha. Ładny i fajny layout, fajne ilustracje, a kostki... potwornie obciachowe. Mono bazowy kolor z tandetnymi obrazkami, rodem z lat 80. Przepaskudne są, a jednym z erpegowych eye-candy są ładniutkie kostki, które każdy może kolekcjonować w barwach i zestawach jakie mu się podobają.

Tutaj zaś są "zwykłe kolory które podobają się wszystkim". Jak dla mnie, nie zachwycą nikogo, a odrzucić, jak mnie, mogą wielu. Fuj.
09-09-2009 12:57
kaduceusz
   
Ocena:
+1
Jednokolorowe kości z pojedynczym symbolem mają olbrzymia przewagę nad ajkandy kośćmi. Są czytelne.
09-09-2009 16:31
Repek
    @Kadu
Ocena:
0
+1 poza +1, czuli +2 i masz +hammer od Sigmara

Dziś o tym samym rozmawiałem z M., która miała nadzieję, że to będą superwypasionepiękneprzezroczyste kości. :) Funkcjonalność przede wszystkim, potem może przyjść dodatek [Q-workshop] dla wfrp-geeków.

Pozdrówka
09-09-2009 23:21
Carramba
   
Ocena:
0
Że jak ktoś chce mieć fajne kostki do gry, to od razu geek? Wypraszam sobie.
10-09-2009 09:39

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.