Koriolska Inkwizycja

Nikt nie spodziewa się Koriolskiej Inkwizycji!

Autor: Michał 'von Mansfeld' Przygodzki

Koriolska Inkwizycja
Koriolska Inkwizycja to trójka kardynałów Pontyfikału specjalizujących się w kradzieży oraz przemycie artefaktów i cennych przedmiotów z Winlandii oraz Atlantydy. Nikt ich się nie spodziewa, ponieważ skandalem byłoby oskarżyć pontyfikalskich duchownych o kradzież bez wielu mocnych dowodów. Szajka, którą "wszyscy znają, a nikt jej nie zdemaskował" - w istocie członkowie Koriolskiej Inkwizycji są kardynałami, którzy na potrzeby konspiracji przyjęli nowe nazwiska jako przydomki. Trzej duchowni ubrani w starodawne karmazynowe szaty mają na koncie kilkanaście zuchwałych akcji, a prowadzone przeciwko nim śledztwa zawsze kończyły się na urwanych tropach. Koriolskiej Inkwizycji przewodzi kardynał Jimanez odpowiedzialny za kontakty na dworach, rezydencjach czy w budynkach użyteczności publicznej. To on trzyma całą grupę w sprawności, szukając okazji do kolejnego przemytu. Kardynał Colmilla jest specjalistą od rozpoznania, przygotowania akcji, a także jest skarbnicą wiedzy o artefaktach i winlandzkiej (czy mictlańskiej) kulturze. Trzeci członek, kardynał Biglez, to awiator i technik zdolny do rozbrojenia muzealnego sejfu. Gdy Koriolska Inkwizycja ujawnia się publicznie, niemal zawsze przebrana jest w kardynalskie szaty. Pojawienie się trzech karmazynowych kardynałów sugeruje, że ktoś może mieć cenny mictlański przedmiot lub artefakt z piasków Cahoroa. W razie potrzeby Koriolska Inkwizycja dysponuje własną trójosobową Karmazynową Wiwerną (miejsce na czwartą osobę przerobione na sekretną skrytkę). Ponadto, dzięki oczywistemu przebraniu oraz złotemu głosowi Jimaneza, kardynałowie mają dostęp do każdego statku pasażerskiego, w tym na transatlantyki. Nietaktem byłoby odmówić trzem notablom z Pontyfikału wspólnej wyprawy do ruin. Kto wie, czy w niecne czyny Koriolskiej Inkwizycji nie są zamieszani inni wysoko postawieni pontyfikaliści? Motywacje Koriolskiej Inkwizycji: chęć wzbogacenia się z wykorzystaniem swojej pozycji w społeczeństwie, znalezienia się na pierwszych stronach gazet (oraz w najlepszych godzinach krystalograficznych), a także namieszania w historii Wanadii. Każdy z "koriolskich inkwizytorów" posiada poniższą zdolność: Eduardo "Kardynał Jimanez" Suarez Przywódca Koriolskiej Inkwizycji. Wyróżnia się przystrzyżoną brodą oraz czerwonym kapeluszem, na zaczepki odpowiada ciętą ripostą (z koriolskim akcentem!). Ma nos do interesów, dzięki czemu kieruje bandę ku kolejnym artefaktom z Winlandii i Atlantydy. Wpadł na pomysł zorganizowania szajki przemycającej precjoza z Nowego Świata, gdy zaczęła wzrastać popularność na pamiątki mictlańskiego rodowodu w Wanadii. Domyślna konfrontacja: dyskusja Przeciwnik, człowiek, pula 3k10, odporność 5. Zdolności: Walka: walka 6/9+, strzelanie 6/9+; obrona 14. Pościg: wysportowanie 6/9+; wytrzymałość 16. Dyskusja: perswazja 9/8+, blef 9/8+, ekspresja 9*/8+, zawoalowane groźby 9*/8+, zastraszanie 6/9+; pewność siebie 18. Heinrich "Kardynał Colmilla" Rothund Nieformalny "kwatermistrz" Koriolskiej Inkwizycji, obieżyświat. Szyderczy wyraz twarzy i czerwona piuska to jego znaki rozpoznawcze. W dalekiej przeszłości współpracował z RTKA, szkoląc rekrutów w geografii i magii rytualnej. Wieloletni były wykładowca w Wotańskim Instytucie Geodezji i Kartografii – jako pontyfikalista nie mógł liczyć na objęcie stanowiska rektora. W pomyśle kardynała "Jimaneza" widzi szansę zrealizowania swoich ambicji. Domyślna konfrontacja: walka Przeciwnik, troll, pula 3k10, odporność 4. Zdolności: Walka: walka 9/8+, strzelanie 9/8+, wiedza ogólna 9/8+, okultyzm 9/8+; obrona 18. Pościg: spostrzegawczość 9*/9+, ukrywanie się 6/9+, wiedza akademicka (geografia) 9/8+; wytrzymałość 14. Dyskusja: empatia 9/9+, zastraszanie 9*/9+, prowokowanie 9*/9+, ekspresja 6/9+; pewność siebie 14. Julien "Kardynał Biglez" Armegnac Technik w Koriolskiej Inkwizycji, pasjonuje się lotnictwem oraz zabezpieczeniami. Zawsze i wszędzie nosi gogle oraz czapkę lotniczą. Najprawdopodobniej najzdolniejszy z krasnoludzkich lotników w Wanadii, a już na pewno najzdolniejszy z kardynałów - lotników. Dzięki jego rozległej wiedzy technicznej szajka nie ma problemu z kradzieżą cennego eksponatu, jeśli "nieforunnie" trafił do muzeum czy do czyjejś skrytki. Domyślna konfrontacja: pościg Przeciwnik, krasnolud, pula 3k10, odporność 4. Zdolności: Walka: walka 6/9+, strzelanie 9/8+, wysportowanie 6/9+ obrona 16. Pościg: spostrzegawczość 12*/8+, wysportowanie 6/9+, Karmazynowa Wiwerna 12*/8+, wytrzymałość 18. Dyskusja: perswazja 6/9+, technika 9/8+; pewność siebie 14. Pomysły na przygody: Eksploracja: Pewien koriolski bogacz organizuje wyprawę do Atlantydy w celu zbadania tajemniczej podmorskiej piramidy Mictlan w archipelagu Karmazynów. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że jako specjalistów wynajęto między innymi trójkę karmazynowych kardynałów. Podobno najlepiej znają drogę, a także możliwe pułapki i niespodzianki kryjące się w zalanych ruinach. Salony: Po misji dyplomatycznej w Alfheimie Zamorskim poselstwo z Pontyfikału wraca do Wanadii na transatlantyku. Wnet po statku rozchodzą się plotki, jakoby rewolucjoniści z Ligi Wolnych Hrabstw znaleźli potężny artefakt i zamierzali go przemycić do swych wanadyjskich przyjaciół. Kardynałowie twierdzą, że przewożą skrzynię z darem dla Matriarchini od Gubernatora – skrzynię, której nie wolno otwierać nikomu innemu niż Matriarchini. Śledztwo: Na akwitańskim czarnym rynku aż roi się od pamiątek i precjozów z Winlandii oraz Atlantydy. Policja z Orseaux nie radzi sobie z rozrostem szarej strefy, szczególnie że w międzyczasie doszło do kilku tajemniczych kradzieży związanych z przedmiotami pochodzącymi zza Oceanu Tetydy. Sprawa komplikuje się, gdy trzej kardynałowie zwołują konferencję poświęconą nowemu znalezisku z Cahoroa. Kto wie, czy nie dojdzie do kolejnej kradzieży? Ryzyko: Trójka kardynałów proponuje bohaterom wspólne wytropienie venrierowskiej strzygi, która ukradła niezwykle cenny klejnot z Muzeum Archeologii w Lyonesse i zaszyła się w dżunglach Amacunu. Wykazują się nadzwyczajną znajomością lokalnych społeczności oraz skrótów przez lasy tropikalne i rzeki. Cytaty ze świata gry: "Nie spodziewałam się Koriolskiej Inkwizycji." – kustoszka muzeum w Santa Lunie. "Musiałam im zdradzić szyfr do sejfu. Grozili mi wygodnym fotelem! To było straszne... i miłe. Proszę mi uwierzyć, ale te poduszki naprawdę były miękkie." - córka kustoszki muzeum w Santa Lunie, po zuchwałej akcji kardynałów.