Jak je tworzyć? Jak prowadzić? Czy skrupulatne rozpisywanie wydarzeń, jakie mają rozegrać się na sesji ma sens? Ile wolnego miejsca pozostawić w szkielecie przygody na decyzje graczy? Może lepiej stworzyć moduł? Może jeszcze lepszym rozwiązaniem jest improwizacja? Na czym wzorować się tworząc własne przygody? Jakich inspiracji unikać? Pytań dotyczących tych dwóch zagadnień można zadawać całe dziesiątki. Dyskusje dotyczące tworzenia i prowadzenia przygód są ciągle żywe. Wciąż pojawiają się poradniki poświęcone pisaniu scenariuszy. Quentin, najpopularniejszy polski konkurs poświęcony tworzeniu własnych przygód ma już za sobą dwanaście edycji. Czas, by w temacie scenariuszy i przygód wypowiedzieli się uczestnicy Karnawału Blogowego RPG.
Osoby, które chcą wziąć udział w szesnastej edycji proszone są o wklejenie linka do swojej notki w komentarzach pod tym wpisem, do 23:59, 13 grudnia 2010 roku.