» Wieści » Już oficjalnie - nadchodzi polska edycja Dark Heresy 2!

Już oficjalnie - nadchodzi polska edycja Dark Heresy 2!

03-10-2014 20:19 | Andrzej 'Enc' Stój

Już oficjalnie - nadchodzi polska edycja Dark Heresy 2!

Wydawnictwo Copernicus Corporation poinformowało o rozpoczęciu prac nad wydaniem polskiej edycji Dark Heresy 2.

Zgodnie z informacją ze strony internetowej darkheresy2.pl:

Mamy nadzieję, że tą wiadomością ucieszymy wszystkich Graczy i Miłośników uniwersum Warhammera 40k. Podjęliśmy największe wyzwanie w dziejach wydawnictwa Copernicus Corporation  i podpisaliśmy licencję na wydanie w języku polskim Dark Heresy II edycja.
Imperator błogosławi nam ze swego Złotego Tronu!
Nasz zespół redakcyjny już rozpoczął pracę nad tłumaczeniem.
Podręcznik podstawowy do Dark Heresy II edycja i Ekran Mistrza Gry zostaną wydane w 2015 roku.

 

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Dark Heresy 2
Tagi: Warhammer 40 000 RPG | Copernicus Corporation | FFG | Dark Heresy Second Edition


Czytaj również

Komentarze

string(15) ""

Drachu
   
Ocena:
+11

Och wiesz Aniele, nic nie stoi na przeszkodzie również, abym napisał własną grę, z własnym światem. W tej branży zawsze na upartego można samemu wszystko zrobić :)
Ale kupując grę zwykle mam nadzieję, że nic musiał nie będę :)

04-10-2014 16:29
Anioł Gniewu
   
Ocena:
0

Drachula - Nic nie stoi tez na przeszkodzie abyś grał na tych zasadach które sa w podreczniku. Ale skoro kręcisz nosem to sie wysil. Nic nie stoi faktycznie na przeszkodzie abyś opracował własna grę. Na upartego możesz wygryźć ffg z rynku... Kibicuje Ci! ;)

04-10-2014 19:46
Enc
   
Ocena:
+2

Zrobić lepsze reguły niż kalka WFRP 2 to akurat nie problem, ale przykro by było bez fajnych planszówek FFG...

04-10-2014 20:07
Vukodlak
   
Ocena:
+5

Nic nie stałoby na przeszkodzie grania wedle zasad podręcznika DH 2, gdyby to nie był ten sam kotlet, odgrzewany już... szósty raz. Do tego równie gorzki i niestrawny, co od pięciu poprzednich posiłków. Teraz mógł zostać podany przynajmniej z nową surówką, ale już po złożonym u kelnera zamówieniu i przyniesieniu do stołu okazało się, że znowu serwują to samo danie.

Mieli szansę, naprawdę dużą szansę na ciekawą poprawę. Zmarnowali ją - zatem jeżeli ktokolwiek ma się wysilać, żeby nie grać w DH na pordzewiałej i topornej mechanice, to po kiego ma w ogóle wydawać te 2 stówki na polską edycję? Na co komu reprint Only War? Na forach FFG niektórzy narzekają, że ogromne partie poda są tak wrednym copy-paste, że nie usunięto nawet odnośników do Deathwatch, z których te fragmenty rżnięto (odniesienia do Space Marines zamiast Acolytes itd.).

Jasne, w naszej wersji tego zapewne nie będzie. Co jak co, ale tłumaczy erpegowych mamy całkiem niezłych i to z doświadczeniem. Tylko ja wciąż się zastanawiam co jest w DH 2, czego nie ma w mojej kopii DH 1, a co byłoby powodem zakupu wersji PL. Jedynym obecnym argumentem jest chęć wynagrodzenia Karlickiemu IMO ryzykownego zagrania i zachęta na takie ruchy później - niemniej dla wielu rozsądnych ludzi taki argument jest z gruntu idiotyczny, a innego po prostu nie ma.

04-10-2014 20:34
jakkubus
   
Ocena:
0

A tak właściwie czym się mechanicznie różni Dark Heresy Mk. II od drugiego Młotka?

04-10-2014 21:50
Anioł Gniewu
   
Ocena:
+1

Ja tam mogę dobrego kotleta jeść codziennie. Dobrze robi na masę. Wam tez polecam chudziaki!

04-10-2014 21:53
nerv0
   
Ocena:
+1

Gdybym w erpegach miał się tak bardzo przejmować mechaniką to pewnie nigdy w nic bym nie zagrał, bo wszędzie znajdzie się coś co może mi się nie spodobać, bądź będzie wymagało przeróbek. Taki klimat tych gier. A mechanika młotka jest tym lepsza bo szybsza i łatwa w przerabianiu pod swoje preferencje. O wiele ważniejsze niż mechanika jest dla mnie to jak wiele mięcha i inspiracji udało się tam upakować. Gdy czytam jakieś pody, czy też publikowane w necie materiały RPGowe to właśnie pod tym kątem. Części mechaniczne, czy nawet statystyki postaci i potworów prawie zawsze pomijam, ew. pobieżnie przeglądam jeśli akurat mnie najdzie.

04-10-2014 22:19
Enc
   
Ocena:
+2

A mechanika młotka jest tym lepsza bo szybsza i łatwa w przerabianiu pod swoje preferencje.

Rozwiniesz? Pierwsze czytam, żeby mechanika WFRP2 była elastyczna.

To, że można ją zlać i grać to wiem, ale to można z prawie każdym systemem.

04-10-2014 22:21
Vukodlak
   
Ocena:
+4

A mechanika młotka jest tym lepsza bo szybsza i łatwa w przerabianiu pod swoje preferencje.

He, he, he. Też tak myślałem, potem zaczęliśmy grać w Rogue Trader. Powodzenia w szybkim przerabianiu mechaniki, która była w miarę prosta - choć mocno rąbnięta - teraz zaś tylko prostą udaje (nie przestając być jeszcze bardziej rąbniętą). Chyba nie miałeś nigdy w ręku nic spod znaku WH40k. To są systemy rules heavy.

Poza tym ja też zazwyczaj nie przejmuje się mechaniką w erpegach. Chyba że zajmuje ona mocno ponad 200 z liczącego sobie prawie 450 stron poda. ;) Wtedy wolę żeby te zasady miały jakiś sens i wewnętrzną spójność, a nie były po prostu płynięciem na fali (która już dawno temu przestała być wiodąca).

04-10-2014 22:25
jakkubus
   
Ocena:
+1

Ja bym tego nie przyrównywał do odgrzewanego kotleta, ale raczej do "odświeżanej" kiełbasy. Jeśli ktoś nie wie, to przygotowanie jej polega na zeskrobaniu pleśni z powierzchni, a następnie wysmarowaniu smalcem czy innym tłuszczem, by się błyszczała jak świeża. A potem tylko wystawić i czekać, aż trafi się ktoś, kto jej jeszcze tu nie widział...

04-10-2014 22:29
Vukodlak
   
Ocena:
+3

True, "szpece" z FFG musieli mieć wsparcie merytoryczne od polskich producentów wędlin. Nasi mięsni przedsiębiorcy to niemal alchemicy i nekromanci w jednym...

04-10-2014 22:34
jakkubus
   
Ocena:
0

A poza tym, w sumie dlaczego wydają dwójkę, skoro jedynka byłaby pewnie tańsza, a co za tym idzie bardziej opłacalna na nasze warunki?

04-10-2014 22:38
Enc
   
Ocena:
0

Bo jedynki nikt by nie kupił.

04-10-2014 22:41
Vukodlak
   
Ocena:
0

Nie dziwie się temu. Dwójka jest grą świeżą, jedynka kręci się w eterze już od paru lat i trochę się przejadła. Rebel nie dał rady wypchnąć kilku ostatnich dodatków w ostatniej promocji ze zniżkami (to tak a propo rzekomej popularności systemu). Nowa edycja ma obecnie najbardziej zaawansowane zasady, które zmieniały się z każdą kolejną wersją (DH, RG, DW, BC i OW tak naprawdę nigdy nie były ze sobą w 100% kompatybilne, jak obiecywano). Obecna edycja z pewnością jest o wiele bogatsza graficznie. Poza tym domyślam się, że FFG w ogóle nie dopuszczało rozmów na temat pierwszej edycji DH. Czarnotrup to ujął w jednym zdaniu.

Na miejscu Copernicusa też bym poszedł w dwójkę.

04-10-2014 22:43
Anioł Gniewu
   
Ocena:
0

Pożyjemy zobaczymy. A promocje Rebela pod tytułem "6 lat po premierze przeceniam anglojęzyczny podręcznik o 15% -20%" to sobie można w anusa wetknąć... Jakoś superoferty na Disciples od Dark Gods ani Inquisitor Handbook nie zauważyłem...

04-10-2014 22:54
Vukodlak
   
Ocena:
+1

W sumie tyż prawda, że Rebel mocno przecenił tylko miałkie przygódki, a największe mięcho (Disciples of the Dark Gods i Radical's Handbook) obniżono o grosze.

04-10-2014 23:12
Drachu
   
Ocena:
+2

Nervo - akurat mechanika młotka, młotka 2 czy gier z 40k jest strasznie ciężka do modyfikacji. Jej poszczególne elementy strasznie się zazębiają. Analizowałem to kiedyś (bo mam hopla na punkcie mechanik, konwertowania itd,) i tak naprawdę głównym źródłem problemów jest sztywny, będący przy tym sercem mechaniki, system profesji, z którym większość ważniejszych elementów jest w jakiś sposób powiązana. Nawet jeśli w DH I jest ich tylko 8, to każda z nich ma od groma szczebelków ze skillami, talentami itd. 
Tknij skille, a posypią Ci się profesje. Tknij talenty, a stanie się to samo. Tknij cokolwiek, czego talenty dotyczą - a już musisz łatać profesje. A talenty dotyczą wielu dziedzin mechaniki :) Poważnejsze mieszanie w czymkolwiek oznacza pisanie drzewka profesji od nowa.
Jedyne co w tego rodzaju grach robi się łatwo to nowe profesje, ale tylko w oparciu o już istniejące elementy. 

Ta mechanika jest rozbudowana, a w DH wręcz potężna. Prosta w obsłudze - to prawda (w końcu jej rdzeń to rzut procentowy, a dużo jej elementów nie musi cię dotyczyć - możesz np. nie mieć tech-priesta czy psykera w ekipie). Ale w modyfikacji ciężka.

Aniele - ale spójrz na to nie jak zapalony miłośnik DH (bo ja rozumiem, że głosząc takie tezy to jakbym Ci kamieniami w okno rzucał), a jak ja - fan RPGów jako ogółu. Wyłożę (bo pewnie tak będzie) na podręcznik 2 stówy. Nie mam droższej podstawki w kolekcji - no chyba że liczyć gry, gdzie podstawka była wielotomowa. Jeżeli ma to być najdroższa gra w mojej skromnej kolekcji, to chciałbym by była... no jeśli nie najlepsza, to w ścisłej czołówce. Nie taka gdzie będę wkurzał się na to samo, co 10 lat temu w WFRP 2. Jasne - mogę zrobić własne zasady, albo grać na starych mimo ich wad (da się mimo zgrzytów) - ale hej. Ja ten podręcznik kupię dla reguł, nie dla świata. Świat znam na wylot. Czytało się Czarną Bibliotekę :) A zatem jeśli wykładam siano na reguły, to chciałbym by mi się podobały ;) 

04-10-2014 23:15
jakkubus
   
Ocena:
0

@Drachu

Przecież już powinieneś wiedzieć, czy Ci się reguły spodobają. Wszakże niewiele się one zmieniły. Widzisz jak FFG dba o potrzeby swoich klientów? Konkurencja może pozazdrościć.

04-10-2014 23:58
Anioł Gniewu
   
Ocena:
0

Drachu, w sytuacji gdy tak mocno jesteś zafiksowany na mechanice trudno znaleźć w dyskusji dobry kontrargument. Podobnie jak nerv0 przykładam niewielka wagę do technicznych aspektów rpg stad zapewne moja bezkrytyczna ocena warhammerow rożnej edycji. Bez bicia przyznaje ze o jakości systemu decyduje u mnie jego fluff, klimat. Wykonanie. Oprawa graficzna. I tyle. Być moze gdybym spoglądal na rpg jak technokaplan Adeptus Mechanikus na Standardowy Wzorzec Konstrukcyjny zauwazylbym braki. Ale jest jak jest i mnie wizja grubego tomiska w twardej oprawie i z zajebistymi ilustracjami w języku polskim bardzo sie podoba. Zwłaszcza ze bedzie kosztować znacznie mniej niz wieszczone uporczywie 200zl... 

Ps. w mojej kolekcji mam podręczniki do rpg warte grubo ponad 200zl. Ot choćby MERP Angmar w stanie mint warty dobre 800zl ze sie pochwale... ;) Ale rozumiem pragnienie posiadania Podrecznika Doskonalego! Niestety taki można stworzyć jedynie samemu...

04-10-2014 23:59

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.