» Wieści » Horror w Klanarchii

Horror w Klanarchii

22-07-2008 20:02 | Michał 'Furiath' Markowski

Horror w Klanarchii
"Bohater w Klanarchii nie może przypadkowo zginąć. Ze wsparciem Ciemności jest w stanie zrealizować większość swych zamiarów i pokonać każdego przeciwnika. Ale gdy narrator wypowie złowieszcze 'mrok nadchodzi', zwiastuje to brutalną śmierć w drużynie."

Na oficjalnej stronie Klanarchii pojawił się artykuł pt. Mrok nadchodzi!, z którego dowiemy się, czym jest scena objawienia Ciemności oraz w jaki sposób twórcy połączyli dwa oblicza horror-fantasy: grozę i pulp.

Przejdź dalej: Horror w Klanarchii

Źródło: klanarchia.pl
Tagi: groza | horror | Klanarchia | furiath | RPG


Czytaj również

Komentarze

string(15) ""

Farindel
   
Ocena:
+3
Świetne! Wyborne! Chcemy Klanarchie! Jesli w podręczniku jest jeszcze wiecej tego typu smaczków wspieranych mechaniką to już zacieram ręce!
22-07-2008 20:42
Shakaras
   
Ocena:
+2
ja juz mam zdarte rece od zacierania ;)
22-07-2008 22:47
Neverwhere
   
Ocena:
+2
Ja już nic nie zacieram. Pieniążki odkładam ;]
22-07-2008 22:48
Jeremiah Covenant
   
Ocena:
0
Brzmi naprawdę nieźle.
22-07-2008 23:39
markós
   
Ocena:
0
A ja jak zacieram ręce to mi się takie czarne wałeczki robią... ;)
Odpalajcie drukarki i wydawajcie jak najszybciej :D
22-07-2008 23:39
arthas40
   
Ocena:
0
Mrok nadchodzi...

Chyba przekonam się do horroru. No po prostu coś świetnego. ^^
23-07-2008 02:31
Micronus
   
Ocena:
0
Yeah, mi najbardziej podoba się fragmencik o przetrawionej postapokalipsie, a wyplutym horrorze. Już wiem w jakim kierunku będzie gnała moja Klanarchia:]
23-07-2008 06:58
Farindel
   
Ocena:
0
Czekam już na możliwość przedpłaty za podręcznik - jeśli tylko będą wychodzić dodatki to system ma szanse i to duże ( a na co? jeszcze nie wiem ale napewno na coś plugawego :P )
23-07-2008 10:10
Qball
   
Ocena:
0
Furiath coraz bardziej zaostrza nam apetyt na Klanarchię. Przedstawiona Pula Ciemności to świetny pomysł mechaniczno - fabularny.

Czekam z niecierpliwością.
23-07-2008 10:16
Furiath
   
Ocena:
0
Fajnie, że się podoba, daliście mi dużego kopa (a miałem ostatnio dość markotny nastrój), bym mniej grał w Obliviona, w więcej biegał wokół składu. :)

Do czasu ukazania się podręcznika w sklepach, napiszę jeszcze kilka artów o mechanice.
23-07-2008 10:53
Kot
    Doskonałe, doprawdy doskonałe
Ocena:
0
Ten motyw jest doprawdy genialny. Stosowałem odrobinkę pokrewną metodę w Magu, kumulując kości paradoksu dla całej drużyny, ale nie miało to nawet ułamka potencjału fabularnego mechanizmu opisanego w artykule.
Furiath, właśnie zyskałeś klienta. Kupuję Klanarchię jak tylko wyjdzie.
23-07-2008 11:30
~gość

Użytkownik niezarejestrowany
    witam :)
Ocena:
0
Dzięki takim tekstom nie sposób przejść obojętnie obok tej gry. Brawa.

Po przeczytaniu dostępnych materiałów o Klanarchii nasunęła mi się pewna wątpliwość – nie są one zbyt nasycone patetycznymi, dziwnie brzmiącymi nazwami? Trochę za dużo też róznistych ciemności (przez małe i duże C), splugawionych, plugawych, mrocznych, itd. Niestrawne to się czasem robi.

Rozumiem, że taka jest konwencja gry, ale jako przeciętny zjadacz DeDeków (przy okazji śledzący materiały o klanarchii) martwię się trochę, czy nie zostanie przekroczony próg, po którym język gry zamiast konwencję wspomagać, zepchnie całą grę w stronę karykatury.
23-07-2008 12:25
Furiath
   
Ocena:
+3
Nazwy są bardzo starannie wybierane. Dużo Ciemności jest przy Puli, ale reszta nazw jest głównie klimatyczna (żercy, nekrodruidyzm, itd.), chyba że ktoś śmiertelnie poważnie podchodzi do ich etymologii.

Cała gra jest potraktowana luźnie - albo inaczej, jest śmiertelnie poważna na tzw. "sztucznej powadze" gramy w mrocznej i epickiej konwencji, ale z przymrużniem oka. ;)

To coś jak teksty kapel metalowych o piekle, diabłach i innych bajkach - przecież jedynie nawiedzeni biorą to na serio - liczy się ostre granie, ciężkie brzmienie, ryczenie growlingiem i machanie kudłami :)
23-07-2008 12:36
~Gol

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mam nadzieje,że Klanarchia wyjdzie, jako obiecano w kolorze na super papierze.

A co do tego tekstu o kapelach, to chyba masz słabą wyobraźnie co ludzie potrafią zrobić, i bynajmniej nie jestem nawiedzony :]
23-07-2008 16:45
Furiath
   
Ocena:
0
Kolor na pewno, co do jakości papieru tutaj głównie zadecyduje Wydawca, choć będę perswadował.
23-07-2008 17:30
LaMedusa
    hmm
Ocena:
0
... jeśli to będzie lepsze od Tribe 8, to nawet chyba sobie kupię, choć od razu założę różowe okulary by jakoś przełknąć pigułę z grafikami.
Niemniej jeśli mechaniczno-fabularna strona będzie ok to pewnie nawet pogram sobie trochę.
No w każdym razie chłopaki wydajcie to przed Wolfsungiem :-)
23-07-2008 19:19
greenbox
   
Ocena:
0
artykuł świetny. Jednak za dużo w nim słowa ,plugawy(e)".Też mam nadzieje że wydawca wyda klanarchie na dobrym kolorowym papierze. I mam nadzieję że pigułka graficzna bedzie strawna dla LaMedusy... może niech lepiej wytnie je nożyczkami od razu po zakupie podrecznika i wrzuci jako podpałke do grilla; )
23-07-2008 21:09
Keliah
   
Ocena:
0
Nigdy nie byłem zwolennikiem horroru na sesjach bo kojarzył się albo z ziejącą nudą albo całkowitą głupawką graczy [nieusuwalne naleciałości z D&D] ale po tym co przeczytałem w tym artykule, dosłownie zapragnąłem terroryzować graczy słowami "mrok nadchodzi" :P Naprawdę genialny artykuł, i jeżeli całość Klanarchii zostanie utrzymana w takim klimacie to niewątpliwie kupie ten podręcznik, nawet jeżeli z moimi graczami oznacza to tylko kilka sesji. Myślę jednak, że i im przypadnie to do gustu. [na swój sposób, bo któż lubi być terroryzowany mrokiem? :P]
23-07-2008 21:36
Garnek
   
Ocena:
+1
Kurcze. Niezły pomysł.

Jeszcze bardziej na pewno kupię Klanarchię :-)
24-07-2008 09:08
Vini
   
Ocena:
+1
Pula kostek przypomina mi opcje, która była proponowana w 7th Sea. Niemniej pomysł fajny, i ciesze się, że dostaniemy dwa fajne rodzime systemy (Klanarchia i Wolsung).
24-07-2008 09:29

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.