Groza w Talabheim
Dodała: Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska
Tytuł: Groza w Talabheim (Terror at Talabheim)
Linia wydawnicza: Warhammer FRP 2 ed.
Tłumaczenie: Katarzyna Pleskot
Wydawca oryginału: Black Industries
Wydawca polski: Copernicus Corporation
Data wydania polskiego: 2008
Liczba stron: 104
Oprawa: twarda
ISBN-13: 978-83-86758-96-8
Cena: 45,00 zł
Talabheim, siedziba elektorów i dawna stolica Imperatorów, przetrwało niezliczone wojny i oblężenia, bezpieczne za potężnymi murami, które okalają krater Taalbaston. Potężne fortyfikacje stoją nietknięte od tak dawna, iż wielu uważa, że Talabheim po prostu nie można zdobyć. Kiedy na miasto spada straszliwa groza, mury zapewniające do tej pory bezpieczeństwo stają się ścianami więzienia.
Niespodziewanie wśród mieszkańców Taalagad wybucha nieuleczalna, śmiertelna zaraza. Wkrótce dociera do brzegów krateru i zaczyna zbierać ponure żniwo, zarówno pomiędzy bogaczami, jak i biedakami. Zdani na własne siły i prawdopodobnie zarażeni potworną chorobą, Bohaterowie Graczy wplątują się w skomplikowaną intrygę powiązaną z rozprzestrzenianiem się plagi i machinacjami wszetecznego nekromanty. Kulminacją wszystkich tych wydarzeń jest inwazja, której celem stanie się starodawne miasto w lasach. Czy Bohaterom uda się sprzeciwić pradawnemu złu, które chce objąć Talabheim w swoje posiadanie? Czy zdołają zorganizować zbrojny opór, zanim wszyscy staną się niewolnikami okrutnej tyranii?
Groza w Talabheim to rozbudowana przygoda do gry fabularnej Warhammer Fantasy. Oprócz tego, na kartach dodatku znajdziesz obszerny opis Talabheim, z jego historią i podziałem na dzielnice, wraz z wyszczególnieniem najciekawszych miejsc. Książka podaje także szereg przydatnych informacji na temat obowiązujących w mieście praw i zwyczajów. Groza w Talabheim to doskonała przygoda dla tych Mistrzów Gry, którzy nie mogą się doczekać, by wykorzystać na sesji informacje zawarte w podręczniku Dzieci Rogatego Szczura, książce zdradzającej niektóre tajemnice plugawych szczuroludzi.
Miasto Prawa nie będzie takie jak dawniej, gdy Groza opanuje serca jego mieszkańców!
Pierwsza część dodatku koncentruje się na historii i opisie okolic wielkiego imperialnego miasta Talabheim, znanego także jako Oko Lasu. Poświęcone bogu natury, Taalowi, liczące sobie ponad dwa tysiące lat Talabheim wznosi się w samym centrum Imperium, otoczone ścianami olbrzymiego krateru. Przez talabheimskie doki (tworzące małe miasto nazywane Taalagad) przepływa szeroka rzeka Talabek, która następnie płynie do Altdorfu, gdzie łączy się z królową rzek Imperium, Reikiem. Korzystna lokalizacja przy uczęszczanym szlaku ze wschodu na zachód uczyniło z Oka Lasu handlową potęgę.
Rada miasta Talabheim jest powszechnie znana ze swego upodobania do uchwalania nowych praw i podatków. Fakt, że mieszkańcy miasta łatwo się z tym godzą, sprawia, iż inni obywatele Imperium uważają ich za dziwaków. Niniejszy podręcznik opisuje strukturę władzy w Talabheim i przytacza kilka przykładów praw i podatków, z których talabheimczycy są tak dumni. Przedstawiono także dzielnice miasta, wymieniając charakterystyczne dla nich punkty, nie pomijając przy tym portu Taalagad, gdzie mieści się słynny „Kot o Dziesięciu Ogonach” oraz liczne przybytki rozpusty i hazardu. Zamieszczono pomysły na przygody i współczynniki Bohaterów Niezależnych (BN). Przedstawiono także lokacje położone w obrębie Wielkiego Krateru, ale już poza miastem, takie jak liczne wioski, jezioro, a nawet poświęcony Taalowi las, zwany Taalgrunhaar.





Groza w Talabheim
Druga część książki to scenariusz przygody, będącej opowieścią o nieznanym z początku zagrożeniu, które stopniowo przeradza się w koszmar wojny. Przeznaczona jest dla Bohaterów początkujących lub średnio zaawansowanych, ale można ją także łatwo zmodyfikować, żeby podnieść poziom trudności.
Linia wydawnicza: Warhammer FRP 2 ed.
Tłumaczenie: Katarzyna Pleskot
Wydawca oryginału: Black Industries
Wydawca polski: Copernicus Corporation
Data wydania polskiego: 2008
Liczba stron: 104
Oprawa: twarda
ISBN-13: 978-83-86758-96-8
Cena: 45,00 zł
Oko Lasu w niebezpieczeństwie!
Talabheim, siedziba elektorów i dawna stolica Imperatorów, przetrwało niezliczone wojny i oblężenia, bezpieczne za potężnymi murami, które okalają krater Taalbaston. Potężne fortyfikacje stoją nietknięte od tak dawna, iż wielu uważa, że Talabheim po prostu nie można zdobyć. Kiedy na miasto spada straszliwa groza, mury zapewniające do tej pory bezpieczeństwo stają się ścianami więzienia.
Niespodziewanie wśród mieszkańców Taalagad wybucha nieuleczalna, śmiertelna zaraza. Wkrótce dociera do brzegów krateru i zaczyna zbierać ponure żniwo, zarówno pomiędzy bogaczami, jak i biedakami. Zdani na własne siły i prawdopodobnie zarażeni potworną chorobą, Bohaterowie Graczy wplątują się w skomplikowaną intrygę powiązaną z rozprzestrzenianiem się plagi i machinacjami wszetecznego nekromanty. Kulminacją wszystkich tych wydarzeń jest inwazja, której celem stanie się starodawne miasto w lasach. Czy Bohaterom uda się sprzeciwić pradawnemu złu, które chce objąć Talabheim w swoje posiadanie? Czy zdołają zorganizować zbrojny opór, zanim wszyscy staną się niewolnikami okrutnej tyranii?
Groza w Talabheim to rozbudowana przygoda do gry fabularnej Warhammer Fantasy. Oprócz tego, na kartach dodatku znajdziesz obszerny opis Talabheim, z jego historią i podziałem na dzielnice, wraz z wyszczególnieniem najciekawszych miejsc. Książka podaje także szereg przydatnych informacji na temat obowiązujących w mieście praw i zwyczajów. Groza w Talabheim to doskonała przygoda dla tych Mistrzów Gry, którzy nie mogą się doczekać, by wykorzystać na sesji informacje zawarte w podręczniku Dzieci Rogatego Szczura, książce zdradzającej niektóre tajemnice plugawych szczuroludzi.
Miasto Prawa nie będzie takie jak dawniej, gdy Groza opanuje serca jego mieszkańców!
Oko Lasu
Pierwsza część dodatku koncentruje się na historii i opisie okolic wielkiego imperialnego miasta Talabheim, znanego także jako Oko Lasu. Poświęcone bogu natury, Taalowi, liczące sobie ponad dwa tysiące lat Talabheim wznosi się w samym centrum Imperium, otoczone ścianami olbrzymiego krateru. Przez talabheimskie doki (tworzące małe miasto nazywane Taalagad) przepływa szeroka rzeka Talabek, która następnie płynie do Altdorfu, gdzie łączy się z królową rzek Imperium, Reikiem. Korzystna lokalizacja przy uczęszczanym szlaku ze wschodu na zachód uczyniło z Oka Lasu handlową potęgę.
Rada miasta Talabheim jest powszechnie znana ze swego upodobania do uchwalania nowych praw i podatków. Fakt, że mieszkańcy miasta łatwo się z tym godzą, sprawia, iż inni obywatele Imperium uważają ich za dziwaków. Niniejszy podręcznik opisuje strukturę władzy w Talabheim i przytacza kilka przykładów praw i podatków, z których talabheimczycy są tak dumni. Przedstawiono także dzielnice miasta, wymieniając charakterystyczne dla nich punkty, nie pomijając przy tym portu Taalagad, gdzie mieści się słynny „Kot o Dziesięciu Ogonach” oraz liczne przybytki rozpusty i hazardu. Zamieszczono pomysły na przygody i współczynniki Bohaterów Niezależnych (BN). Przedstawiono także lokacje położone w obrębie Wielkiego Krateru, ale już poza miastem, takie jak liczne wioski, jezioro, a nawet poświęcony Taalowi las, zwany Taalgrunhaar.









Groza w Talabheim
Druga część książki to scenariusz przygody, będącej opowieścią o nieznanym z początku zagrożeniu, które stopniowo przeradza się w koszmar wojny. Przeznaczona jest dla Bohaterów początkujących lub średnio zaawansowanych, ale można ją także łatwo zmodyfikować, żeby podnieść poziom trudności.
Tagi:
groza w talabheim