» Wieści » Gra a rzeczywistość

Gra a rzeczywistość

|

Gra a rzeczywistość

Adam Wieczorek we wpisie na blogu wydawnictwa Black Monk Games poruszył temat wykorzystywania kwestii historycznych w osadzonym w czasach II wojny światowej podręczniku Mity Wojny do siódmej edycji gry fabularnej Zew Cthulhu.

Źródło: Facebookowy profil wydawcy
Tagi: Black Monk Games | Mity Wojny | Zew Cthulhu: Mity Wojny


Czytaj również

Komentarze


Radnon
   
Ocena:
0

Może czegoś do końca nie zrozumiałem, ale jakaś taka dziwna ta notka. Niby piszą, żeby nie korzystać z postaci i wydarzeń historycznych (takich jak Powstanie Warszawskie), jednocześnie sugerowany pomysł na przygodę obraca się wokół Adolfa, a na okładce podręcznika jest grafika ewidentnie inspirowana Warszawą w 1944 roku (chyba, że to Wilno, ale bardzo wątpię).

19-10-2022 20:00
82284

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
W moim odczuciu autorowi chodzilo o to zeby nie zmieniac biegu historii (tworzyc alternatywnej historii) jak np. w Bekartach Wojny. A tykanie tematyki obozow zaglady to proszenie sie o łatkę antysemity.
19-10-2022 20:28
Kamulec
   
Ocena:
+2

W przykładzie z notki, jeśli stawką jest np. że Hitler popełni samobójstwo, to trzeba dopuścić wariant, że gracze zawiodą, więc samobójstwa nie popełni (co zmienia historię).

19-10-2022 23:17

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.