» Wieści » Empik nie wycofuje się ze sprzedaży RPG

Empik nie wycofuje się ze sprzedaży RPG


Empik nie wycofuje się ze sprzedaży RPG
W trakcie rozmów z Wydawnictwem Imaginator, wydawcą polskiej wersji Exalted, przedstawiciele sieci ogłosili, że wycofuje się ona ze sprzedaży materiałów do gier fabularnych.
__________

SPROSTOWANIE (5.7.2009): Wydawnictwo Imaginator zamieściło przeprosiny ze względu na wprowadzenie w błąd czytelników. Jak podano na jego stronie: "Prawdą jest, że Exalted nie trafi w najbliższym czasie do salonów sieci Empik, nieprawdą zaś było stwierdzenie, jakoby sieć Empik wycofywała się z handlu grami fabularnymi."
Źródło: Wydawnictwo Imaginator
Tagi: Empik | Wydawnictwo Imaginator


Czytaj również

Komentarze


Kot
   
Ocena:
0
Czyli hasło reklamowe jest nieprawdziwe - już nie pełna, skoro zabrakło w niej RPG...
26-06-2009 09:34
~Zimny

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Wycofanie się EMPIKU z RPG ma mało wspólnego z owianym legendami bankructwem. Po prost wskazuje na to, jak bardzo potencjał handlowy tego segmentu rynku został zmarginalizowany (EMPIKOWI NIE OPŁACA SIĘ W TO BAWIĆ). I w pierwszej kolejności uderza w Wydawców, jak pisze Trzewik (choć potem uderzy w czytelników). Ponieważ, jeśli będzie to zonaczało spadek nakładów i liczby produktów, trzeba będzie podnieść ceny. Podniesienie zaść cen, zakończy się kolejnym spadkiem sprzedaży i wejściem w następną fazę marginalizacji.
26-06-2009 09:42
Cubuk
   
Ocena:
0
Już zauważyłem, że coś nie ma w żadnych empikach RPGów. Ale szczerze mówiąc, z punktu widzenia klienta takiego jak ja, nie jest to żadna strata, chyba nigdy w Empiku nie znalazłem porządnego podręcznika, który byłby w dobrym stanie i w dobrej cenie. :|

"To dla nas żadna strata. Zakup podstawek w internecie jest szybszy i łatwiejszy."
Popieram.

"Jest to dla Was duża strata, niestety. Od kiedy Empik wycofał się z RPG, wydawcy stracili potężny kanał dystrybucji, stracili część zysków, a przez to mniej wydają. Nie chcę tu rzucać przykładami i danymi, które nie nadają się do publicznych ogłoszeń, ale Portal zapewne wydałby więcej w ostatnim czasie, gdyby nie stracił tego kanału dystrybucji."
To też, niestety, popieram...
26-06-2009 09:51
de99ial
    cóż...
Ocena:
0
Wszystko ma swoje wady i zalety. Nie można mieć wszystkiego a jednak podręczniki w Empikach zawsze były tak wyświechtane i za pełną cenę, że szkoda było to kupować.

Oni powinni pomyśleć nad innym trybem sprzedaży - jeden egzemplarz reprezentacyjny a reszta zafoliowana na magazynie leży - i na prośbę klienta przynosi się z zaplecza. I tak powinno być ze wszystkim - no ale oni wolą wycofywać się ze sprzedaży...
26-06-2009 10:11
Chavez
   
Ocena:
0
Empik sie wycofuje bo mala sprzedaz bo nikt nie kupowal bo kazdy bral w necie :P
26-06-2009 10:13
~Caryca

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Trudno się dziwić decyzji EMPIK. Od wielu lat spada liczba osób czynnie zainteresowanych RPG, spada więc również sprzedaż. Niszowy rynek nasycił się już dawno - kto miał kupić coś do Warhammera lub D&D już kupił - w EMPIK lub poprzez internet. Ci którzy nie kupili, zapoznali się z podręcznikami korzystając z EMPIK jak z czytelni, przy okazji niszczycielsko eksploatując wystawiony towar. Brak możliwości dystrybucji poprzez dużą sieć to kolejny gwóźdź do trumny RPG w Polsce. W takiej sytuacji, nie sądzę aby była jakakolwiek szansa na zawarcie umowy i wydawanie dodatków lub kolejnych systemów po polsku - vide sprawa Warhammera II edycji.
26-06-2009 10:23
~~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
W Płocku oprócz DeDeków i podstawki WoDa od 10 lat nie było żadnych innych podręczników.

A że podstawki Wodu szły, no... jak woda xD to wyprzedały się szybko. A teraz nawet dd nie ma

To kto będzie sprzedawał podręczniki RPG? Kolporter?
26-06-2009 10:24
Neurocide
   
Ocena:
0
Chomikuj.pl pełne jest polskich podręczników.
26-06-2009 10:26
Fungus
   
Ocena:
+8
Coz, to rzeczywiscie dziwne ze ludzie wola kupowac taniej przez internet badz w mniejszych sklepach niz w EMPiKach. Nie tylko rpgi, inne ksiazki czy plyty tez. Krzyzyk na droge.
26-06-2009 11:05
Karczmarz
    Hmmm
Ocena:
0
Ja w Empikach przesiedziałem i przeczytałem pewnie drugie tyle co kupiłem. Pamiętam czasy jak zamiast nudnych rekolekcji siedziało się w Empiku młucąc nowy dodatek na który nie było mnie stać :(
26-06-2009 12:13
~Przyjaciel Jacka Sparrowa

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Proponuję bojkot Empiku!
26-06-2009 12:22
Kumo
   
Ocena:
0
Fakt - Empik pełni rolę sympatycznej czytelni. Ale sposób, w jaki były traktowane (zwłaszcza przez czytelników) wystawione tam podręczniki woła o pomstę do nieba. Skoro za darmo, to czemu nie pognieść i nie urwać grzbietu? Ech, kultura...

Najgorsze, że to dowali wydawcom... Nie tylko przez odcięcie kanału dystrybucji; przecież sama obecność podręczników na półce w Empiku to była jakaś tam promocja RPG.

Kurczę, paskudny numer wycięli Imaginatorowi...
26-06-2009 12:29
8536

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+3
EMPIK - Niepelna kultura
26-06-2009 12:32
karp
   
Ocena:
+5
Półtora roku temu chcialem kupić we wroclawskim EMPiKu Dzieci Rogatego Szczura, dowiedziałem sie dwoch rzeczy:
- produktów z tej półki się nie kupuje, tylko oglada, przepisuje, przerysowuje mapki i generalnie ksiązka jest po dwóch tygodniach tak zeszmacona, że jest wycofywana
- produkty z tej półki sa najczęściej kradzione, skoro nie ma, a jest w bazie, to znaczy, ze znowu ktoś ukradł.
Jakoś mi się tak łyso wówczas zrobiło.
26-06-2009 12:38
8536

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ano, to tez fakt... niestety, kultura wielu ludzi rowniez jest niepelna.
26-06-2009 12:54
Savarian
   
Ocena:
+5
No to ja czegoś nie łapę...
Niemal wszyscy się zgodzili, że EMPIKi świeciły pustkami na półkach z RPG od dawna, że nie było tam nic nowego, same spady i starocie. Więc ile Ci wydawcy tam wstawiali tych podręczników?

@trzewik
"Nie chcę tu rzucać przykładami i danymi, które nie nadają się do publicznych ogłoszeń, ale Portal zapewne wydałby więcej w ostatnim czasie, gdyby nie stracił tego kanału dystrybucji."

Ja rozumiem, ze takie są prawidła rynku ale co to znaczy 'W ostatnim czasie" bo ja już mocno ponad rok (jeśli nie ze 2 lata) nie widziałem nic nowego w EMPIKu.
Kiedy zaś Portal stracił ten kanał dystrybucyjny? W listopadzie 2008 czy może 2006, bo ja (z autopsji) wiem, że od dawna (na pewno wcześniej niż 11.2008) w EMPIKach nic nie było.
(coś do WFRP, jakieś przygód do DnD i coś do CP2020 to wszystko)

Nie czepiam się, ani nic z tych rzeczy. Zwyczajnie pytam, bo mi się coś nie zgadza.

Wydawcy teraz będą tłumaczyć, że EMPIK się wycofał i dlatego nie mogą wydawać lub wydają mniej ale co było w tych EMPIKach wcześniej?? Z czego on sie wycofał??
Jak dla mnie z fantomowych mrzonek graczy i wydawców, ze półki w EMPIKach uginają sie od RPGami.

Ja rozumiem, gdyby te podręczniki tam rzeczywiście były to luz, wydawcy stracili i gracze stracili ale przecież ich tam nie było...
26-06-2009 12:58
trzewik
   
Ocena:
+2
NS sprzedawala sie w EMPIKACH bardzo dobrze. Kazdy nowy dodatek do NS wchodzil w siec i znikał szybciutko i był domawiany. Ilosc salonow w Polsce jest tak duza, ze nawet jak EMPIK bral po 1 egz. premierowego produktu na kazdy salon, to zamowienie bylo fajne.

Teraz jest gorzej, bo jak ukazuje sie taki Kiedy Rozum Śpi to w dniu premiery sprzedaz jest o wiele niższa.

Oczywiscie, duzo klientow przesiada sie na sklepy inetowe. Czesc niestety macha na to ręką i przesiada sie na "Baldurs Gate"...

26-06-2009 14:15
Savarian
   
Ocena:
0
Rozumiem. To nieco tłumaczy.
Miejmy nadzieję więc, że złe prognozy wynikające z decyzji EMPIKu to tylko czarnowidztwo (a nie ekonomia ;) ) wszak jak ktoś chce podręcznik, a nie ma go w EMPIKu to, właśnie w sieci go znajdzie najłatwiej, najszybciej i najczęściej najtaniej.
Tych co odpuszczają sobie na rzecz cRPG jest (mam nadzieje) zdecydowana mniejszość.
Na wszystko można spojrzeć dwojako, sytuacja z EMPIKiem spowodować powinna wzrost obrotu sklepów internetowych co znowu powinno być dobre dla wydawnictw.
No nic ja na ekonomi się zbytnio nie znam ;p
Dzięki za odpowiedz.

A propos Kiedy Rozum Śpi. KRŚ jest grą z nurtu niezbyt popularnego u nas więc nie można się dziwić, że sprzedaż nie bije rekordów. Ja dla przykładu (jak sporo graczy) kolekcjonuje gry wydawane w polce ale jeśli mam wybierać w danej chwili to kupuje w pierwszej kolejności te z głównego nurtu. W tym momencie mamy, można powiedzieć, wysyp gier w Polsce więc na KRŚ to również odbiło się negatywnie.
26-06-2009 14:34
Siriel
   
Ocena:
0
produktów z tej półki się nie kupuje, tylko oglada

Tak jak komiksy.

produkty z tej półki sa najczęściej kradzione, skoro nie ma, a jest w bazie, to znaczy, ze znowu ktoś ukradł.

Dziwne, że nie są w stanie tego zabezpieczyć. W Trafficu szlag człowieka trafia na wklejane do środka paski z zabezpieczeniem. I można. A w Empiku nie?

Inna sprawa, że ja w empiku nie kupuję. Mam dość ich podejścia do płyt, filmów, a nawet książek. Podniszczone egzemplarze książek, otwarte i przesłuchiwane płyty... I oczywiście tylko to, co na półkach. Nie ruszanych egzemplarzy brak. Nie mam do tego siły.
26-06-2009 14:37
Bo-Lesław
   
Ocena:
0
"produktów z tej półki się nie kupuje, tylko oglada

Tak jak komiksy."

o ileczasem kupowałem komiksy w EMPIKu to RPG nie zdazyło mi sie nigdy. Właśnie z przyczyny ich podniszczenia. Komisky zaś leżły zawsze w takiej ilośc że zniszczony był jeden może dwa egzemplarze a reszta nadawała się do zakupu.
26-06-2009 14:42

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.