» Almanach » Mistrz Gry » Baniak Baniaka #19

Baniak Baniaka #19


wersja do druku

Jak wprowadzić miłość i związki do sesji RPG

Redakcja: AdamWaskiewicz

Baniak Baniaka #19

Mistrz Gry wstydzi się odegrać partnerkę dla postaci kumpla? On prowadzi Bohatera Niezależnego, a jej bohaterka ma się w nim zakochać? Czy jest sens wprowadzać związki i zauroczenia w przygodach? Sami odpowiecie sobie na te pytania po obejrzeniu 19. odcinka serii Baniak Baniaka.
 




Czytaj również

Historia gier RPG, część 1
Prapoczątki naszego hobby
Rzecz o ptakach w grach fabularnych
Skrzydlaci pomagierzy
Bohater do Wynajęcia
Złap ich wszystkich!
- recenzja

Komentarze


Gawk
   
Ocena:
+1

Zamiast oglądać Baniak Baniaka, lepiej zagrajcie sobie w Monsterhearts!

28-08-2014 16:14
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
+2

Materiał fajny, ale do jednego bym się przyczepił.

Traktowanie osób bliskich postaciom (członków rodziny, ukochanych, etc.) jako zahaczek na przygody w stylu porwanie / szantaż / inne zrobienie krzywdy to pomysł wyjątkowo, moim zdaniem, słaby i mało perspektywiczny. Gracze szybko mogą nauczyć się, że związki bohatera to obciążenie, balast, którego lepiej szybko się pozbyć, i tworzyć postacie bez rodziny, krewnych i przyjaciół (najwyżej z kontaktami i znajomymi), a przecież nie o to chyba chodzi.

29-08-2014 09:10
Kilik Lodowa Zamieć
   
Ocena:
0

Zgadzam się z Adamem w części, tzn. wykorzystywanie bliskich postaciom osób faktycznie samo z siebie może doprowadzić do powyższych konsekwencji. Chyba lepsze i bardziej uzasadnione byłoby robienie "zahaczek" do sesji w dwojaki sposób: z jednej strony konieczność pomocy rodzinie, bliskim czy przyjaciołom, a z drugiej uzyskiwanie pomocy od nich. Obok minusów koniecznie muszą być jakieś plusy. 

29-08-2014 09:40
Gawk
   
Ocena:
0

@ Adam

 

To raczej zależy od tego, czego gracze oczekują od gry, czy odgrywają postacie fabularnie, jeśli tak, to czy zgodnie z przypisanym do nich charakterem...

29-08-2014 17:28

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.