Archipelag - marynistyczne uniwersum na mechanice WFRP 2e
18-08-2014 15:07 | Łukasz 'Skavenloft' KołodziejDarmowe, marynistyczne uniwersum dla fanów drugiej edycji popularnego "Młotka" (link w rozwinięciu).
Plik PDF można za darmo pobrać >>>TUTAJ<<<, na blogu autora.
Wedle słów samego twórcy:
Jestem Krzysiek. W życiu codziennym i internetowym znany zwykle jako 'Skrobo'. Przedstawiam niniejszym swoją pracę z ostatnich dwóch lat, stanowiącą nowy setting do WFRP 2ed. o nazwie Archipelag. Jest to pierwszy projekt, który ma szansę wejść do szerszej publiczności, proszę więc o wyrozumiałość i feedback.
Wielu fanów Warhammera, zwłaszcza 1 i 2 edycji po rozegraniu kilku kampanii czuje pewne wypalenie – trudno zaskoczyć doświadczonych graczy czymś stanowiącym element świata. Gracz – weteran mimo wszelkich prób MG odgadnie jakie siły stoją za daną intrygą. Powoduje to pewne znużenie. Jednocześnie dla wielu graczy Warhammer stanowi „podstawowy” system – znają dobrze mechanikę i rozwój postaci, a nie mają czasu czy ochoty angażować się w naukę nowych zasad.
Znalazłszy się w tej sytuacji postanowiłem zaradzić jej w ten sposób, że wykorzystując „silnik” znanego i lubianego WFRP 2ed. postanowiłem stworzyć własny setting, modyfikując część podstawowych zasad, wprowadzając zasady odmienne dla świata. Pozwala to na „odświeżenie” prowadzonych kampanii poprzez zabranie drużyny „zgranych” warhammerowców przez nowe intrygi w całkowicie odmiennym świecie, kierującym się nieco innymi zasadami, przy zachowaniu typowego dla Warhammera sposobu narracji i obrazu świata.
Tak powstał Archipelag – świat w którym na wielkich połaciach oceanu leżą tysiące większych i mniejszych wysp, pełen piratów i nieodkrytych tajemnic. Świat dynamiczny, w którym coraz intensywniej rysują się różne konflikty. Świat, w którym zdeterminowane jednostki mogą dojść do wielkich bogactw, lecz równie łatwo mogą skończyć jako trupy w miejskich dokach. Świat bez kontynentu.
Specjalnie dla Archipelagu stworzyłem nowe kultury, rasę, ekonomię, frakcje i organizacje, religie i nie tylko. Ponadto wymyśliłem sposób walki na okrętach angażujący w walkę całą drużynę a nie jedynie wybraną ich część, pozwalający na poprowadzenie ciekawych bitew morskich, abordaży i innych morskich potyczek.
Przedstawiam świat żyjący, który może stanowić bazę dla nowych kampanii dla miłośników Warhammera, żeglarstwa i klimatów marynistycznych.
Dziękuję bardzo całej ekipie z MGF za wsparcie merytoryczne i techniczne przy projekcie.
W przypadku jakichkolwiek uwag, komentarzy, pytań czy próśb proszę o kierowanie ich na http://www.panskrobanski.wordpress.com – bloga poświęconego pracy nad Archipelagiem.