
Poniżej przedstawiamy tekst, który powstał w wyniku dość niezwykłego konkursu na grę fabularną. Organizowane przez Rona Edwardsa (guru sceny
indie)
Ronnies rozgrywają się w przeciągu 24 godzin. Pytacie - jak w dobę napisać ciekawego erpega? Przykładowa odpowiedź poniżej.
3:16 urzekł mnie bezpretensjonalnym stylem, świetnymi zasadami Mocnych Stron/Słabości oraz specyficznym dla autora humorem. Wystarczy nadmienić, że podtytuł gry brzmi "masakra wśród gwiazd", a sam erpeg opowiada o grupie żołnierzy eksterminujących bezlitośnie cały wszechświat w imię pokoju na ukochanej Terze. Mam nadzieję, że jego lektura przyniesie Wam taki ubaw, jak mi. Składam też przy okazji serdeczne podziękowania tłumaczowi, czyli Markowi 'Mar_cusowi' Szumnemu.
Do pobrania:
Pokusiliśmy się też o spytanie autora co zmieniłby w mechanice gry, patrząc z dzisiejszej perspektywy. Oddaję głos Gregorowi Huttonowi:
"Poniżej kilka szybkich pomysłów na "poprawienie" gry:
- Wszystkie strony zaangazowane w konflikt rzucają kośćmi.
- Jeżeli uda ci się wyrzucić sukces - wygrywasz. Zwycięzcy działają w kolejności od najwyższej wyrzuconej wartości w dół. Weźmy dla przykładu marines o Zdolnościach Bojowych (a) 8, (b) 6, (c) 5 oraz (d) 4. Wszyscy wykonują test i powiedzmy wypada (a) 4, (b) 6, (c) 7 oraz (d) 10. Żołnierze (a) i (b) odnieśli sukces, zaś (c) i (d) - porażkę. Marine (b) rzuca na ilość trafień śmiertelnych zanim zrobi to (a), ponieważ rzucił więcej niż on (w ten sposob może wykończyć robale zanim ten drugi wogóle zacznie strzelać). I teraz dajmy na to, że obcy mają ZB 8 i w teście wyrzucili 7. W takiej sytuacji wszyscy żołnierze, którzy rzucili poniżej 7 lub odnieśli porażkę, zostają zranieni.
- Marine, który odniesie sukces i wyrzuci więcej niż obcy, może nie rzucać na trafienia śmiertelne, by w zamian zapobiec ewentualnym ranom swoich kompanów. Pozwalamy mu opisać jak heroicznie stawia czoła bestiom i chroni resztę.
- Zazwyczaj pozwalam, by postacie graczy rozpoczynały grę trzema wolnymi komórkami: po jednej na Mocną Stronę i Słabość oraz trzecią, wybraną.
- Dana postać może co najwyżej uzyskać po pięć Mocnych Stron/Słabości.
- Ostatnią Słabością nadal pozostaje "Nienawiść do Terry".
- Zdolności startują na poziomie 10 (w sumie).
- Każdy kolejny poziom dodaje postaci jeden punkt Zdolności oraz jedną komórkę Mocnej Strony/Słabości.
- Jeżeli twoja postać zginie, to tworzysz nową na poziomie poprzedniej. Zachowujesz wszystkie niezużyte komórki oraz otrzymujesz jedną dodatkową komórke na Mocną Stronę."
I jeszcze dwa zdania o tłumaczeniu:
"Jest mi niezwykle miło, że Tomasz i jego ekipa przetłumaczyli
3:16 na język polski, a wy mozecie je dziś przecztać. Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni z gry oraz pracy, jaką w nią włożyłem. Jestem nieco zakłopotany, ale i zadowolony z faktu, że gra ukazuje się po polsku zanim udało mi się wydać ją po angielsku. Cóż, widocznie trzeba było odkreślić na to którąś z Mocnych Stron.
Cel! Pal!
Gregor Hutton, Edynburg, Marzec 2008"
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę