przygody wfrp

Artykuły

Czekałam...

Czekałam...

16-04-2008 18:04 | Kordian 'sil' Krawczyk | Komentarze: 14
Wstęp Akcja scenariusza toczy się na terenie kompletnie wyniszczonym przez Burzę Chaosu, dokładne umiejscowienie nie ma jednak znaczenia. Ważne jest jedynie, aby było to miejsce odludne, położone z dala od miast i głównych szlaków. Terenami tymi rządzi szlachcic, zajmujący starą rodową warownię. Na...
Niedaleko pada jabłko od jabłoni

Niedaleko pada jabłko od jabłoni

13-05-2008 22:52 | triki | Komentarze: 9
Nie jest to typowy scenariusz, opisujący krok po kroku działania Bohaterów. Powodem jest fakt, że o ile pierwszy dzień przygody jest jeszcze w miarę przewidywalny, o tyle kolejne dni już nie. Intryga może być elementem większej kampanii, samodzielnym scenariuszem bądź materiałem na tak zwaną solówk...
Ralf Beyer

Ralf Beyer

28-05-2008 23:29 | Michał 'kegarx' Heronimczak | Komentarze: 13
Rzecz zaczęła się w Middenheim, roku 2522, w momencie gdy kupiec i członek rady gildii kupieckiej miasta Middenheim, Ralf Beyer, zrzekł się swego miejsca i ogłosił, że opuszcza miasto i przenosi się do Altdorfu. Wiadomość ta zszokowała radnych i wywołała niemałe zamieszanie. Jednak, co gorsza, Beyer...
Arson

Arson

02-06-2008 02:45 | Hellbringer | Komentarze: 35
Wydarzenia przedstawione w poniższym scenariuszu mają miejsce w Altdorfie podczas wyjątkowo gorącego lata. W dzielnicy Leibenshoch, w której przyszło się zatrzymać Bohaterom Graczy, wybucha seria pożarów. Zostają oni wplątani w dochodzenie mające na celu złapanie tajemniczego podpalacza. Wraz z rozw...
Gazetka, magazyn, pieczątka i wielka schizma...

Gazetka, magazyn, pieczątka i wielka schizma...

01-12-2008 17:26 | Karczmarz | Komentarze: 14
"W pewnym magazynie wybucha pożar. Dość szybko staje się jasne, że na nieszczęściu właściciela można zrobić niezłe pieniądze, choć nie jest to łatwe i wymaga szerszych znajomości. Bohaterowie Graczy zapoznają się ze sobą i razem zastanawiają, jak wyłudzić odszkodowanie od administracji portowej - or...
Zakazana wiedza

Zakazana wiedza

28-02-2009 22:33 | Piotr 'CE2AR' Stachurski | Komentarze: 17
Scenariusz ten rzuci Bohaterów w mroźne ostępy Hochlandu, do wsi Bergendorf, gdzie odkryją sekret baronowej Lorny von Horta i stawią czoła wampirowi. W ich łapczywe ręce wpadną rzeczy, które nie powinny ujrzeć światła dziennego. Do skutecznego poprowadzenia przygody przydatny będzie BG działający w...
Gdy zakracze kruk

Gdy zakracze kruk

Powiadam ci, tom nie ja go zarżnął

02-08-2009 16:33 | Krystian 'Krishakh' Pruchnicki | Komentarze: 19
Przygoda jest przeznaczona dla 2-4 graczy. Najlepiej, gdyby postacie były początkujące. Akcja scenariusza może mieć miejsce gdziekolwiek, przy rzadko uczęszczanym, pobocznym szlaku. Przyjmuję, że jest to jedna z takich dróg w okolicach Altdorfu. Bohaterowie jadą polną drogą, podróżując między jedną...
Kurhan Furii

Kurhan Furii

11-10-2009 18:17 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 31
Charakterystyka Poniższy scenariusz przeznaczony jest dla 4-6 początkujących lub 3-4 średnio zaawansowanych Bohaterów. Przydadzą się wojownicy i BG potrafiący przeżyć w głuszy. Najlepiej jest wybrać na czas akcji wczesną jesień, gdy zmrok szybko zapada, co będzie ważne w dalszej części scenariusza...
Za garść paciorków

Za garść paciorków

08-11-2009 20:50 | | Komentarze: 20
Informacje ogólne Przygoda ma miejsce w Księstwach Granicznych i jest przeznaczona dla czterech początkujących postaci. Rozegranie scenariusza powinno zająć nie więcej niż jedną siedmiogodzinną sesję. Gracze odgrywają bandę orków, która oferuje zbójeckie usługi każdemu, kto odpowiednio zapłaci. Scen...
Wróżda

Wróżda

albo ostatnie 24 godziny

16-12-2009 23:18 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 20
Wróżda albo ostatnie 24 godziny to scenariusz przeznaczony dla drużyny złożonej z 3 - 5 postaci, rozgrywający się na prowincji Imperium, z dala od wielkich miast. Jest to przygoda drogi z elementami grozy – niezależny, zamknięty moduł do poprowadzenia na jednej, maksymalnie dwóch sesjach. Boha...
Miejskie okazje

Miejskie okazje

07-02-2010 17:03 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 7
Przed Wami dwa pomysły, mocno osadzone w miejskiej scenerii. Gotowe do zmodyfikowania i wprowadzenia na sesji, na której zamiast kurzu gościńca i trudów podróży występuje bruk wąskich uliczek i miejski zgiełk. Wielka WYP - czyli dla każdego coś miłego Drużyna trafia na wyprzedaż, organizowaną w d...
Jane Eyre a Warhammer

Jane Eyre a Warhammer

18-02-2010 14:19 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 7
Poniższy pomysł na scenariusz zainspirowany jest powieścią Dziwne losy Jane Eyre autorstwa Charlotte Brontë - prawdziwie mroczną, nastrojową historią. Często spotyka się przygody, w których Bohaterowie trafiają nocą, najlepiej podczas burzy, do ponurego, tajemniczego dworzyszcza (zamku, folwarku, z...
Sprawa Siggurda Mayera

Sprawa Siggurda Mayera

17-04-2011 16:30 | nerv0 | Komentarze: 18
Tekst, który właśnie czytasz, jest szkicem scenariusza do drugiej edycji Warhammera. Przedstawia on tylko najistotniejsze wątki przygody. Zanim poprowadzisz go swoim graczom, będziesz musiał poświęcić trochę czasu na rozwinięcie niektórych elementów, przygotowanie większej ilości scen i statystyk Bo...
Folwark Zwierzęcy

Folwark Zwierzęcy

26-04-2011 21:43 | Sławomir 'Anioł Gniewu' Łukasz | Komentarze: 15
Poniższa przygoda, bazująca na motywach Folwarku zwierzęcego Georga Orwella, nowelki z filmu Heavy Metal i opowiadania Lovecrafta Kolor z przestworzy, nie stanowi żadnego przełomu w zakresie fabuły lub zastosowanych rozwiązań mechanicznych. Zawiązanie akcji i rozwój wydarzeń mają klasycznie warhamme...
Kukiełki się nie starzeją

Kukiełki się nie starzeją

09-08-2009 22:31 | narsilion | Komentarze: 5
Bohaterowie zostaną wynajęci do ochrony panny Hildy van Parten, jedynej i rozpuszczonej jak nieszczęście córeczki bogacza Abelarda van Partena. Razem z nią trafia do uzdrowiska Sigmaringen, gdzie bywa śmietanka towarzyska szlachty całego Imperium. Pobierz plik (4,25 MB pdf).
Alarm w Zugel Lager

Alarm w Zugel Lager

21-05-2008 01:56 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 10
Poniższy scenariusz, przeznaczony dla grupy 3 do 5 Bohaterów, osadzony jest w uniwersum Warhammera ale łatwo go zaadaptować do innego systemu fantasy, czy westernu. Nie jest to przygoda liniowa, wręcz przeciwnie, wymaga dużej inicjatywy od graczy i prowadzącego, który - jak na dobrego Mistrza Gry pr...
Mrok nad okręgiem Breda

Mrok nad okręgiem Breda

25-07-2011 23:17 | Memnon | Komentarze: 18
Przygoda przeznaczona jest dla dowolnej liczby graczy. Stworzono ją z myślą o 3-4 początkujących Bohaterach, ale po kilku modyfikacjach (liczba i statystyki przeciwników) można bez problemu poprowadzić ją bardziej zaawansowanym postaciom. Scenariusz nie wymaga od prowadzącego posiadania dużej wiedzy...
Oblicza magii

Oblicza magii

23-09-2008 23:10 | Karol 'Eliash' Woźniczak | Komentarze: 13
Uwagi wstępne Scenariusz ten sprawdzi się dobrze, jako wprowadzenie do kampanii toczącej się zaraz po Burzy Chaosu. Akcja przygody rozgrywa się w trakcie trwania wojny, gdy wojska Archaona oblegają Middenheim. Z tego powodu nie jest to przygoda, którą można wpleść w kampanię prowadzoną w podręczniko...
Posępna Wieczerza

Posępna Wieczerza

04-08-2008 22:18 | | Komentarze: 5
Niniejsza detektywistyczna przygoda przeznaczona jest dla 3-4 średnio zaawansowanych graczy. Miejscem akcji jest wybudowany na wschodnim krańcu zatoki Drosselpule port Norden (Nordland). W mieście aż huczy od zbliżających się wielkimi krokami zaślubin córki barona Ottmara von Neurath z księciem Tank...
Rodowe waśnie

Rodowe waśnie

05-07-2008 23:52 | | Komentarze: 9
Scenariusz przygotowany jest dla grupy liczącej od 2 do 5 graczy. BG nie muszą być doświadczonymi postaciami, gdyż MG wedle woli może ograniczyć ilość przeciwników, bądź z nich zrezygnować. Pożądana byłaby postać elfa leśnego, ale nie jest to obowiązkowe, gdyż niezrozumiane przez BG elfickie elemen...
Czerwone żagle

Czerwone żagle

25-06-2004 15:23 | Ender | Komentarze: 17
Wstęp Akcję umieściłem w Królestwach Estalijskich, nad brzegami Mórz Południowych (kobiety, wino i śpiew), ale ta historia mogłaby zdarzyć się gdziekolwiek na wybrzeżu. Pierwsze dni akcji opisuję dosyć dokładnie – postacie graczy będą świadkami większości wydarzeń i raczej nie spowodują,...
Smocze leże

Smocze leże

czyli gdzie leży smok

06-04-2003 21:15 | bjorn | Komentarze: 77
Drogi Mistrzu! Przed Tobą krótki artykuł przedstawiający zarys dosyć nietypowej przygody. Została ona stworzona z myślą o WFRP, ale po kosmetycznych przeróbkach można ją przenieść do dowolnego świata fantasy. Proszę zapiąć, pasy, startujemy... Usiądź wygodnie, rozeprzyj się w fotelu i wyobraź sob...
Święto Wiosny

Święto Wiosny

25-03-2003 00:00 | bjorn | Komentarze: 77
Święto Wiosny Okej, dobrze wiemy, że nikt w sieci czytać nie lubi, dlatego wstęp będzie krótki i do rzeczy. Drogi Mistrzu- nie będę za Ciebie odwalał całej brudnej roboty. Scenariusz prezentowany poniżej nie jest kompletny, by uzyskać zadowalające efekty będziesz musiał jeszcze nieco nad nim popr...
Od zmierzchu do świtu

Od zmierzchu do świtu

zarys scenariusza do II edycji WFRP

05-09-2009 17:09 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 8
Charakterystyka Od zmierzchu do świtu to krótka, zamknięta, jednosesyjna przygoda dla 2 do 5 postaci. Utrzymana jest w konwencji horroru z wątkiem śledztwa, a jej akcja rozgrywa się gdzieś na prowincji Imperium, z dala od wielkich miast. Doświadczenie Bohaterów i skład drużyny nie są istotne, podobn...
Obietnica Trzech Czaszek

Obietnica Trzech Czaszek

Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - II miejsce

31-12-2012 17:40 | ---- 'WekT' ---- | Komentarze: 31
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła II miejsce w VII edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Obietnica. Autorowi serdecznie gratulujemy! Scenariusz do drugiej edycji WFRP, dla grupy 3-5 graczy. Bez większych komplikacji można dopasować go do dowolnej grupy postaci. Zalecane jest, aby co najmniej je...
Ciernie

Ciernie

Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - I miejsce

07-01-2013 18:39 | Ninetongues | Komentarze: 33
Od redakcjiNiniejsza przygoda zajęła I miejsce w VII edycji Konkursu na Scenariusz do WFRP: Obietnica. Autorowi serdecznie gratulujemy! "Ciernie" to przygoda do dowolnej edycji Warhammera (nie zawiera żadnej mechaniki). W zależności od działań Graczy i woli Mistrza Gry może być rozegrana w konwencj...
Obiecana

Obiecana

04-02-2013 20:15 | Karol 'Eliash' Woźniczak | Komentarze: 21
"Obiecana" jest przygodą do 2 edycji Warhammera, której akcja dzieje się w Talabheim, znanym jako Oko Lasu. Bohaterowie wejdą z butami w historię pewnych zaręczyn, by zrealizować swoje cele: od uwiedzenia narzeczonej, na zabójstwie narzeczonego kończąc. Przy okazji odkryją przynajmniej jeden zaskaku...
Baśń o trójce rodzeństwa i obietnicy

Baśń o trójce rodzeństwa i obietnicy

19-06-2013 23:22 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 12
Scenariusz przygotowany jest do pierwszej edycji Warhammera. Przeznaczony jest dla trzech graczy oraz Mistrza Gry. Streszczenie Historia rozgrywa się na terenach Sollandu, południowej części Imperium nieopodal rzeki Soll. Mała wioska, oddalona kilometry od największych aglomeracji tej krainy, żyj...
Pomysł na scenariusz #2

Pomysł na scenariusz #2

Marne ciało

16-02-2014 20:40 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 32
Pomysł na scenariusz #2 jest kolejnym materiałem w świecie Warhammera, który ma na celu pobudzić wyobraźnię, jak również zasugerować wprowadzenie elementów do przygód. Informacje o scenariuszu Miejsce przygody: Dowolna kraina Starego Świata Liczba graczy: Dowolna Konwencja: Zależy od MG Czas gr...
Pomysł na scenariusz #3

Pomysł na scenariusz #3

Mutanci

25-03-2014 18:45 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 5
Pomysł na scenariusz #3 jest kolejnym materiałem w świecie Warhammera, który ma na celu pobudzić wyobraźnię, jak również zasugerować wprowadzenie elementów do przygód. Informacje o scenariuszu Miejsce przygody: Dowolna kraina Starego Świata Liczba graczy: Dowolna Konwenc...
Pomysł na scenariusz #1

Pomysł na scenariusz #1

Zapomniana wioska

30-01-2014 23:28 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 12
Pomysł na scenariusz #1 otwiera serię artykułów przedstawiających zarysy scenariuszy w świecie Warhammera. Celem ich będzie pobudzenie wyobraźni, jak również zasugerowanie wprowadzenia elementów do przygód. Informacje o scenariuszu Historia może rozgrywać się w dowolnej krainie Starego Świata. Jed...
Pomysł na scenariusz #4

Pomysł na scenariusz #4

Układanka

29-04-2014 23:22 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 13
Pomysł na scenariusz #4 jest kolejnym materiałem w świecie Warhammera, który ma na celu pobudzić wyobraźnię, jak również zasugerować wprowadzenie elementów do przygód. Informacje o scenariuszu Miejsce przygody: Dowolne miasto Starego Świata Liczba graczy: Dowolna Ko...
Pomysł na scenariusz #5

Pomysł na scenariusz #5

Pozorantka

24-05-2014 11:22 | amenarhi | Komentarze: 4
Pomysł na scenariusz #5 jest kolejnym materiałem osadzonym w świecie Warhammera, który ma na celu pobudzenie wyobraźni oraz zasugerowanie wprowadzenia dodatkowych elementów do przygód. Informacje o scenariuszu: Miejsce przygody: Dowolne miasto Starego Świat...

Wieści

Czekałam...

Czekałam...

"Akcja scenariusza toczy się na terenie kompletnie wyniszczonym przez Burzę Chaosu, dokładne umiejscowienie nie ma jednak znaczenia. Ważne jest jedynie, aby było to miejsce odludne, położone z dala od miast i głównych szlaków. Terenami tymi rządzi szlachcic, zajmujący starą rodową warownię."

Dział WFRP zaprasza do lektury przygody autorstwa Kordiana 'sila' Krawczyka. Życzymy udanej rozgrywki! » więcej
Niedaleko pada jabłko od jabłoni

Niedaleko pada jabłko od jabłoni

Alarm - konkurs na scenariusz do WFRP - dobiegł końca. Dziś prezentujemy pierwszą z nagrodzonych prac - przygodę pt. Niedaleko pada jabłko od jabłoni autorstwa Gniewomira 'Trikiego' Trockiego, która zdobyła wyróżnienie.

» więcej
Alarm w Zugel Lager

Alarm w Zugel Lager

"Poniższy scenariusz, przeznaczony dla grupy 3 do 5 Bohaterów, osadzony jest w uniwersum Warhammera ale łatwo go zaadaptować do innego systemu fantasy, czy westernu. Nie jest to przygoda liniowa, wręcz przeciwnie, wymaga dużej inicjatywy od graczy i prowadzącego, który - jak na dobrego Mistrza Gry przystało - musi umieć improwizować. Powinien też dobrze opanować wiedzę na temat wszystkich, opisanych poniżej, elementów scenariusza. Przygoda jest zamkniętym, samodzielnym modułem, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby stała się początkiem mini kampanii."

Dział WFRP zaprasza do lektury Alarmu w Zugel Lager, przygody autorstwa Mateusza 'Maestro' Paszuna, która zajęła III miejsce w konkursie na scenariusz Alarm!. » więcej
Ralf Beyer

Ralf Beyer

"Rzecz zaczęła się w Middenheim, roku 2522, w momencie gdy kupiec i członek rady gildii kupieckiej miasta Middenheim, Ralf Beyer, zrzekł się swego miejsca i ogłosił, że opuszcza miasto i przenosi się do Altdorfu. Wiadomość ta zszokowała radnych i wywołała niemałe zamieszanie. Jednak, co gorsza, Beyerem zainteresowały się pewne środowiska, które dotąd uważały go za nieszkodliwego. Pieczołowicie szykowany plan ucieczki z miasta, może nie doczekać się realizacji, gdyż Ralfa zaczyna szukać Inkwizycja i najęty płatny zabójca, nasłany przez kolegów z uczonych kręgów..."

Dział WFRP zaprasza do lektury przygody Ralf Beyer autorstwa Michała 'kegarxa' Heronimczaka, która zajęła II miejsce w Konkursie Alarm!. » więcej
Arson

Arson

"Wydarzenia przedstawione w poniższym scenariuszu mają miejsce w Altdorfie podczas wyjątkowo gorącego lata. W dzielnicy Leibenshoch, w której przyszło się zatrzymać Bohaterom Graczy, wybucha seria pożarów. Zostają oni wplątani w dochodzenie mające na celu złapanie tajemniczego podpalacza. Wraz z rozwojem wydarzeń BG będą odkrywać coraz mroczniejsze fakty dotyczące historii, jaka wydarzyła się kilkanaście lat wcześniej, a której bezpośrednim skutkiem są obecne zdarzenia. W finale przyjdzie im zadecydować czy zemsta, która jest motorem wszystkich wydarzeń, dojdzie do skutku. Podczas śledztwa będzie im towarzyszył dźwięk dzwonu bijącego na alarm za każdym razem, gdy wybuchnie pożar."

Dział WFRP zaprasza do lektury Arsona - przygody, która zajęła I miejsce w Konkursie Alarm!. Autorowi, Pawłowi 'Hellbringerowi' Narogowi, raz jeszcze gratulujemy. » więcej
Oblicza magii

Oblicza magii

"Scenariusz ten sprawdzi się dobrze, jako wprowadzenie do kampanii toczącej się zaraz po Burzy Chaosu. Akcja przygody rozgrywa się w trakcie trwania wojny, gdy wojska Archaona oblegają Middenheim. Z tego powodu nie jest to przygoda, którą można wpleść w kampanię prowadzoną w podręcznikowych realiach. Scenariusz przeznaczony jest dla doświadczonych postaci, ponieważ zawiera kilka bardzo ryzykownych scen. Drogi MG, podane w scenariuszu statystyki BN-ów i poziomy trudności mają być jedynie pomocnym narzędziem. Nie musisz nimi ograniczać prowadzonej przygody i możesz je swobodnie modyfikować."

Dział Warhammera zaprasza do lektury przygody Oblicza magii autorstwa Karola 'Eliasha' Woźniczaka. Scenariusz ten brał udział w konkursie Alarm!. » więcej
Gazetka, magazyn, pieczątka i wielka schizma...

Gazetka, magazyn, pieczątka i wielka schizma...

"W pewnym magazynie wybucha pożar. Dość szybko staje się jasne, że na nieszczęściu właściciela można zrobić niezłe pieniądze, choć nie jest to łatwe i wymaga szerszych znajomości. Bohaterowie Graczy zapoznają się ze sobą i razem zastanawiają, jak wyłudzić odszkodowanie od administracji portowej - organu odpowiedzialnego za porządek w dokach, w których ów pożar miał miejsce."

Andrzej 'Karczmarz' Benczek przygotował dla Was przygodę, której zawiła akcja toczy się w stolicy Imperium. Dział WFRP zaprasza do lektury. » więcej
Zakazana wiedza

Zakazana wiedza

28-02-2009 22:37 | Marcin 'DAME' Jasiunas
"Scenariusz ten rzuci Bohaterów w mroźne ostępy Hochlandu, do wsi Bergendorf, gdzie odkryją sekret baronowej Lorny von Horta i stawią czoła wampirowi. W ich łapczywe ręce wpadną rzeczy, które nie powinny ujrzeć światła dziennego."

Dział WFRP zaprasza do lektury scenariusza Zakazana wiedza autorstwa Piotra 'CE2ARa' Stachurskiego. » więcej
Gdy zakracze kruk - pierwsze miejsce w konkursie Wieść

Gdy zakracze kruk - pierwsze miejsce w konkursie Wieść

"Przygoda jest przeznaczona dla 2-4 graczy. Najlepiej, gdyby postacie były początkujące. Akcja scenariusza może mieć miejsce gdziekolwiek, przy rzadko uczęszczanym, pobocznym szlaku. Przyjmuję, że jest to jedna z takich dróg w okolicach Altdorfu.

Bohaterowie jadą polną drogą, podróżując między jedną wioską a drugą. Być może szukają szalejącej w okolicy bandy goblinów, a może po prostu sprzedają warzywa. Jest noc, tu gdzieś powinno być sioło, ale go nie ma. Ciemno, straszno. Ponura, chłodna pora. Nagle, nad głowami herosów, rozlega się skrzekliwe: Kaaarrrlll…- ze zdławionym a i chrapliwym, bretońskim r."


Dział WFRP zaprasza do lektury przygody, która zajęła I miejsce w IV edycji konkursu na scenariusz WFRP. Autorem pracy jest Krystian 'Krishakh' Pruchnicki. » więcej
Od zmierzchu do świtu

Od zmierzchu do świtu

"Od zmierzchu do świtu to krótka, zamknięta, jednosesyjna przygoda dla 2 do 5 postaci. Utrzymana jest w konwencji horroru z wątkiem śledztwa, a jej akcja rozgrywa się gdzieś na prowincji Imperium, z dala od wielkich miast. Doświadczenie Bohaterów i skład drużyny nie są istotne, podobnie jak pora roku i dokładna lokalizacja miejsca akcji, choć dla odpowiedniego klimatu przygodę można osadzić w pobliżu Sylvanii, najlepiej późną jesienią lub zimą, kiedy dni są krótkie a noce ciągną się w nieskończoność…"

Dział WFRP zaprasza do lektury przygody Od zmierzchu do świtu autorstwa Mateusza 'Maestra' Paszuna. » więcej
Kurhan Furii

Kurhan Furii

"Bohaterowie podróżujący rzeką (w założeniu jest nią Talabek), w wyniku nieprzyjemnych okoliczności, trafiają do strażnicy semaforowej położonej na samotnym leśnym wzgórzu, gdzie dzieją się niepokojące rzeczy, związane z wyzwoleniem pradawnej magii. Aby powstrzymać rozprzestrzenianie się zła i ocalić życie, drużyna zmuszona jest przeprowadzić małe dochodzenie i odnaleźć trzy przedmioty, konieczne do ponownego uwięzienia mrocznych mocy."

Dział WFRP zaprasza do lektury scenariusza przygody pt.: Kurhan Furii autorstwa Mateusza 'Maestra' Paszuna. » więcej
Za garść paciorków

Za garść paciorków

"Przygoda ma miejsce w Księstwach Granicznych i jest przeznaczona dla czterech początkujących postaci. Rozegranie scenariusza powinno zająć nie więcej niż jedną siedmiogodzinną sesję. Gracze odgrywają bandę orków, która oferuje zbójeckie usługi każdemu, kto odpowiednio zapłaci. Scenariusz przepełniony jest niebezpieczną, krwawą walką, dlatego przeznaczony jest dla graczy, którzy lubią potyczki, rzuty kośćmi i brutalne zagrania."

Dział WFRP zaprasza do lektury scenariusza Za garść paciorków autorstwa Mateusza Kordyki i Marcina Sindery. » więcej
Wróżda

Wróżda

"Podróżująca traktem drużyna trafia na zniszczony obóz Strigan (wędrowny lud druciarzy i cyrkowców wzorowany na Cyganach) - miejsce masakry. Jedna z ofiar, umierająca guślarka, rzuci na Bohaterów specyficzną klątwę, równoznaczną z ultimatum: albo BG pomszczą zamordowanych Strigan, albo sami zginą. Bohaterowie muszą w ciągu jednej doby odnaleźć wszystkich sprawców mordu i wymierzyć im krwawą pomstę."

Dział Warhammera zaprasza do lektury scenariusza, przygotowanego przez Mateusza 'Maestra' Paszuna. Życzymy udanej sesji! » więcej
Miejskie okazje - motywy

Miejskie okazje - motywy

"Przed Wami dwa pomysły, mocno osadzone w miejskiej scenerii. Gotowe do zmodyfikowania i wprowadzenia na sesji, na której zamiast kurzu gościńca i trudów podróży występuje bruk wąskich uliczek i miejski zgiełk."

Zapraszamy do zapoznania się z kolejną porcją warhammerowych pomysłów na przygody, którą przygotował Mateusz 'Maestro' Paszun. » więcej
Jane Eyre a Warhammer - pomysł na scenariusz

Jane Eyre a Warhammer - pomysł na scenariusz

18-02-2010 14:28 | Daniel 'karp' Karpiński
"Często spotyka się przygody, w których Bohaterowie trafiają nocą, najlepiej podczas burzy, do ponurego, tajemniczego dworzyszcza (zamku, folwarku, zajazdu) czy po prostu starego domu położonego oczywiście gdzieś na odludziu, w leśnej głuszy. Znajdują tam gościnę, ale szybko okazuje się, że skorzystanie z noclegu było błędem. Opuszczony dom ma nadnaturalnych lokatorów (duchy, zombie, demona) albo gospodarz jest wampirem, ewentualnie demonologiem, nekromantą, czy szalonym alchemikiem zacierającym ręce nad nowymi obiektami eksperymentów. Ten motyw jest nieśmiertelnym klasykiem. Jednak łatwo go odwrócić o 180 stopni i zaskoczyć graczy, serwując im dobrą zabawę."

Dział WFRP zaprasza do zapoznania się z pomysłem na scenariusz pod tytułem Jane Eyre a Warhammer, którego autorem jest Mateusz B. 'Maestro' Paszun. » więcej
Sprawa Siggurda Mayera

Sprawa Siggurda Mayera

"Bohaterowie Graczy zostają najęci do pomocy w poszukiwaniach cennych rękopisów, skradzionych ze świątyni Sigmara w Delberz, które tonie w powodzi napływających z północy uchodźców. Te dwa wątki zostaną jednak odsunięte na dalszy plan w chwili, gdy okaże się, że ktoś spuścił ze smyczy mordercę, który najwyraźniej stara się wyeliminować każdego, kto ma jakiś związek ze sprawą kradzieży. BG szybko znajdą się na pierwszym miejscu jego listy."

Dział WFRP zaprasza do lektury przygody Sprawa Siggurda Mayera, autorstwa 'nerv0'. » więcej
Folwark Zwierzęcy

Folwark Zwierzęcy

"Nasi podróżnicy, zdążający powozem na doroczne Święto Plonów, wpadają w zasadzkę urządzoną na leśnym trakcie. W poszukiwaniu pomocy Bohaterowie docierają do położonej niedaleko traktu farmy. Perspektywa sutej kolacji i bezpiecznego odpoczynku pod dachem wydaje się wspaniałą okazją - ale czy rzeczywiście tak jest? Kim są i jaką plugawą tajemnicę skrywają mieszkańcy folwarku? Jakie snują plany wobec niespodziewanych gości?"

Dział WFRP zaprasza do lektury przygody Folwark zwierzęcy autorstwa Sławomira 'Anioła Gniewu' Łukasza. Życzymy udanej sesji! » więcej
Mrok nad okręgiem Breda

Mrok nad okręgiem Breda

"Przygoda przeznaczona jest dla dowolnej liczby graczy. Stworzono ją z myślą o 3-4 początkujących Bohaterach, ale po kilku modyfikacjach (liczba i statystyki przeciwników) można bez problemu poprowadzić ją bardziej zaawansowanym postaciom."

Dział WFRP zaprasza do lektury przygody Mrok nad okręgiem Breda autorstwa Pawła 'Memnona' Grysztara. » więcej
Obietnica Trzech Czaszek

Obietnica Trzech Czaszek

"Opowieść dotyczyć będzie ostatnich dni najemnej kompani zwanej Gwardią Trzech Czaszek. Drużyna dołącza do grupy wojowników, którzy zbierają się po 10 latach, aby spełnić ostatnią obietnicę daną umierającemu dowódcy. Bohaterowie razem z weteranami ruszają do ruin, gdzie odbyła się ostania bitwa Gwardii, aby spełnić wolę konającego i odnaleźć pozostawiony skarb. Na drodze napotykają przeszkody, niespodziewanych wrogów i sprzymierzeńców. Jak zakończy się historia, jakie postępowanie weźmie górę, zależy tylko od nich. Wszystkiemu z oddali przygląda się złowrogi Cień".

Dział WFRP zaprasza do lektury przygody, która zajęła II miejsce w VII edycji Konkursu na Scenariusz. Autorem scenariusza jest Wiktor 'WekT' Gruszczyński, któremu raz jeszcze serdecznie gratulujemy. » więcej
Ciernie

Ciernie

"Przygoda do dowolnej edycji Warhammera (nie zawiera żadnej mechaniki). W zależności od działań Graczy i woli Mistrza Gry może być rozegrana w konwencji thrillera, horroru lub klasycznej opowieści z 'jesiennej gawędy'. Scenariusz jest nieliniowy. Opisuje osoby, miejsca i wydarzenia, lecz nie prowadzi Graczy za rękę. Przygoda może rozwinąć się w dowolny sposób".

Dział WFRP zaprasza do lektury przygody, która zajęła I miejsce w VII edycji Konkursu na Scenariusz. Autorem tekstu jest Rafał 'Ninetongues' Sadowski, któremu raz jeszcze serdecznie gratulujemy zwycięstwa. » więcej
Obiecana

Obiecana

"Obiecana jest przygodą do 2. edycji Warhammera, której akcja dzieje się w Talabheim, znanym jako Oko Lasu. Bohaterowie wejdą z butami w historię pewnych zaręczyn, by zrealizować swoje cele: od uwiedzenia narzeczonej, na zabójstwie narzeczonego kończąc. Przy okazji odkryją przynajmniej jeden zaskakujący sekret".

Dział WFRP zaprasza do lektury scenariusza przygotowanego przez Karola 'Eliasha' Woźniczaka. » więcej