projektowanie gier

Artykuły

Koncepcje czarowania w systemach fabularnych

Koncepcje czarowania w systemach fabularnych

29-01-2007 20:24 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 49
Jednym z atrybutów gatunku fantasy jest magia - element, który w fizyce nibyświata spełnia rolę alternatywnej siły, a dla czytelnika lub uczestnika zabawy fabularnej jest jednym z bardziej charakterystycznych i eksploatowanych motywów. Dziś chciałbym opowiedzieć wam nieco o tej dziedzinie, gdyż pomi...
Umiejętność: zapchajdziura

Umiejętność: zapchajdziura

07-11-2007 11:35 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 34
Mit mówi, że niemal każdy Mistrz Gry prędzej, czy później angażuje się w tworzenie systemu autorskiego. A jako, że teksty o RPG czytają głównie Mistrzowie Gry, obecny artykuł przeznaczam właśnie dla twórców własnych systemów. Chciałbym przedstawić wam niebezpieczeństwo zapchajdziur. Złe rozłożenie...

Poetyka krwi w grach fabularnych

20-09-2006 22:39 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 18
"Nie wiem czemu, ale w kręgach, w których się obracam Wilkołak: Apokalipsa nie cieszy się zbytnim poważaniem. Gracze uważają go za grę dla półgłówków, którzy w RPG widzą tylko okazję do ukazania swoich najbrutalniejszych zachowań. Z jednej strony to prawda, bo gracze nieodpowiedzialni, nie potrafiąc...

RPG bez MG?

O systemach z nieklasycznym podziałem narracji

01-08-2008 12:01 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 46
Wbrew temu co mogłoby się nam wydawać gry fabularne to hobby, które w trakcie swojej historii nieustannie się zmienia. Kiedy my gramy sobie w nasze klasyczne erpegi, awangarda projektantów gier zza wielkiej wody od dawna bawi się już nowym wynalazkiem – grami bez Mistrza Gry. Podobnie jak ich...
Co mnie uwiera w od zera do bohatera?

Co mnie uwiera w od zera do bohatera?

Pierwsza część dwugłosu

08-02-2008 03:55 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 31
Systemy RPG rozmaicie podchodzą do kwestii rozwoju bohatera. W jednych musimy mozolnie zdobywać punkty doświadczenia powoli rozbudowując arsenał swojej postaci, w innych już na początku gry możemy stworzyć herosa o niebagatelnej potędze. Rozwiązanie, znane jako "od zera do bohatera" zaliczymy do tej...

Almanach Scenarzysty cz. II

Jak spisać scenariusz: realizacja

22-02-2009 23:10 | Maciej 'Repek' Reputakowski | Komentarze: 12
Tekst powstał na podstawie prelekcji Magdaleny i Macieja Reputakowskich, która znalazła się w programie konwentu Imladris w roku 2007. Autorzy dziękują wszystkim osobom, które wzięły udział w spotkaniu. To jest druga część artykułu poświęconego pisaniu scenariuszy. Jeśli chcesz zapoznać się z rozważ...

Almanach Scenarzysty cz. I

Jak spisać scenariusz: przygotowania

18-02-2009 01:52 | Maciej 'Repek' Reputakowski | Komentarze: 55
Tekst powstał na podstawie prelekcji Magdaleny i Macieja Reputakowskich, która znalazła się w programie konwentu Imladris w roku 2007. Autorzy dziękują wszystkim osobom, które wzięły udział w spotkaniu. Spis treści Cześć pierwsza: I. Parę słów wstępu II. Czym jest scenariusz do gry fabularnej? III...

Wieści

GRAMY z Treflem – konkurs na projekt gry planszowej!

GRAMY z Treflem – konkurs na projekt gry planszowej!

26-04-2010 10:21 | Artur 'nataniel' Jedlinski | Komentarze: 0
Masz pomysł na grę planszową? Projektujesz „do szuflady”? Teraz masz szansę na wydanie swojej gry w profesjonalnym wydawnictwie! Gramy z Treflem to konkurs, w którym możesz zgłosić swój projekt gry planszowej, a następnie pracować nad nim pod okiem specjalistów. » więcej