» Artykuły » Inne artykuły » Wielka Gra 2

Wielka Gra 2


wersja do druku

Wielka Gra powraca!


Wielka Gra 2
Wszystko co dobre, niestety kiedyś się kończy. Na planszowki.polter.pl nie możemy sobie pozwolić na takie myślenie. Ciągle stawiamy przed sobą nowe wyzwania, aby nieść naszym Czytelnikom radość płynącą z obcowania z arcyciekawą formą spędzania wolnego czasu, czyli grami planszowymi. Piszemy o grach, abyście wiedzieli, w co inwestować swoje pieniądze i czas. Fani dla fanów, którzy nie tylko piszą dla Was, ale i... nagradzają swoich Czytelników!

Mamy zaszczyt i przyjemność zaprosić fanów gier planszowych na powrót naszego wielkiego konkursu! Tylko na planszowki.polter.pl w superhipertrudnym quizie do wygrania będzie góra planszówek. Zapraszamy do...
... WIELKIEJ GRY 2!

Kontynuując tradycje legendarnego teleturnieju, co dwa tygodnie zadamy 5 pytań. Co dwa tygodnie najlepszy uczestnik otrzyma grę planszową. Ale to nie wszystko! Na półmetku zabawy wybierzemy najlepiej odpowiadającego i nagrodzimy go dodatkową, specjalną planszówką.

To jeszcze nie koniec! Przydzielimy jeszcze 3 nagrody specjalne! Najlepszy z najlepszych otrzyma... Kupców i Korsarzy! W tej edycji nagrodzimy również drugie miejsce Orłami i Rakietami, a trzecią lokatę - Teomachią.

W puli nagród znalazły się: Expedition Sumatra, Aeroplany, Ostatnia wola, Duchy, Slavika, Mondo, Wilkołaki, Small World PL, Pory Roku, Timeline, Kupcy i Korsarze, Orły i Rakiety oraz Teomachia.

Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem zabawy:
1. Wielka Gra składa się z 6 etapów.
2. Każdy etap trwa dwa tygodnie, z zaznaczeniem, że organizator może przedłużyć jego czas trwania do 3 tygodni.
3. Organizator przewiduje możliwość przerw pomiędzy poszczególnymi etapami.
4. Za początek tygodnia uznaje się piątek (tj. czwartek po godzinie 20:01, maksymalnie do godzin popołudniowych w piątek), za koniec tygodnia czwartek do godziny 20:00.
5. Na początku każdego etapu publikowana jest lista pięciu pytań.
6. Odpowiedzi na pytania są przyjmowane od momentu ich publikacji do godziny 20.00 w czwartek.
7. Pod koniec każdego etapu wśród osób, które w danym etapie zdobyły najwięcej punktów, losowana jest jedna gra.
8. Pod koniec każdego etapu publikowany jest ranking punktów zebranych od początku konkursu przez uczestników.
9. Pod koniec etapu #3 przyznawana jest nagroda dodatkowa dla lidera w rankingu (lub rozlosowana wśród osób o najwyższym wyniku).
10. Pod koniec etapów #2, #4 i #6 przyznawana jest specjalna nagroda, która zostanie rozlosowana wśród wszystkich dotychczasowych uczestników zabawy.
11. W konkursie mogą brać udział wyłącznie zalogowani użytkownicy serwisu.
12. Członkowie redakcji i stali współpracownicy serwisu Poltergeist oraz przedstawiciele fundatorów nagród (Fabryka Gier Historycznych, Granna, Igramoon Spieleverlag, Mars Games, Phalanx Games Polska, REBEL.pl) i ich rodziny nie mogą brać udziału w zabawie.
13. Uczestnicy wyrażają zgodę na publikację swoich nicków na liście rankingowej.
14. Zwycięzcy wyrażają zgodę na użycie swoich danych osobowych - imienia i nazwiska oraz miejscowości - w ogłoszeniach o wynikach.
15. Informacja o nagrodzie i prośba o adres do wysyłki przesyłana jest na PW polterowego konta uczestnika.
16. Każdy uczestnik może używać do celów konkursowych tylko jednego konta w serwisie Poltergeist.
17. W sprawach spornych ostateczne słowo ma szef działu planszówek w serwisie Poltergeist.
18. Wiążące decyzje dotyczące konkursu podczas jego trwania podejmuje koordynator.
19. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie w czasie trwania konkursu.
20. Wszelką korespondencję w sprawie konkursu należy przesyłać na nasz adres mailowy.
21. Udział w konkursie jest równoznaczny z akceptacją regulaminu konkursu.

Koordynatorką konkursu będzie Grażyna 'Fionaxxx' Zarzycka. Naszym ekspertem i autorem wszystkich pytań jest Rafał Kruczek. Serdecznie zapraszamy wszystkich do zabawy!

Etap I

W konkursie zostało zarejestrowanych 32 odpowiedzi ZALOGOWANYCH uczestników.

Pytanie 1. Spełnienie jakiego warunku pod koniec tury powoduje zakończenie gry w Race for the Galaxy?
C) Gdy któryś z graczy posiada 15 punktów prestiżu.
1C (59% poprawnych odpowiedzi). Warunek zakończenia gry przy 15 prestiżu został wprowadzony w Brink of War.

Pytanie 2 Kto stanowi największe zagrożenie na początku gry?
D) Slaanesh

To było najtrudniejsze pytanie. Tylko 34% odpowiadających wiedziało, że Slaanesh ma na starcie gry w Chaos w Starym Świecie (Chaos in the Old World) największe, równe 4, zagrożenie (threat). Khorne (którego wybrało 53% osób) ma zagrozenie wysokości tylko 3. Można to zobaczyć na przykład na zdjęciu http://bgg.cc/image/1495457/chaos-in-the-old-world

Pytanie 3. Który z poniższych projektantów gier nie prowadzi własnego podcastu?
C) Tom Lehmann - 66% poprawnych odpowiedzi.
Tom Lehmann nie prowadzi własnego podcastu. Tytuły podcastów pozostałych to “Games with Garfield” (Richard Garfield), “Plaid Hat Podcast” (Colby Dauch), “The Dice Tower” (Tom Vasel) i “Ludology ”(Geoffrey Engelstein).

Pytanie 4. Ile maksymalnie może zdobyć punktów jeden gracz w 4-osobowym Dominionie (bez dodatków) gdy karta Ogrody nie jest dostępna?

D) 123 Punkty Zwycięstwa (56% poprawnych odpowiedzi). Jeśli graczowi uda się kupić wszystkie dostępne w grze karty zwycięstwa może dostać 12 * 6 (Prowincja) + 12*3(Powiaty)+12 (Posiadłości)+ 3(za startowe Posiadłości) =123 PZ.

Pytanie 5. Wszystkie (poza jedną) poniższe czynności wykonuje się w grach pewnego projektanta. Która czynność nie pasuje?
A) Rejs łodzią podwodną

Najłatwiejsze pytanie: 75% poprawnych odpowiedzi. Odpowiedź A to czynność z gry Czerwony Listopad. Reszta to czynności z gier Adama Kałuży (Drako, Jaskinia , K2 i Kraby).


Zwycięzca etapu #1: bulkhatos otrzymuje grę Aeroplany od wydawnictwa Phalanx Games Polska


Wyniki po pierwszym etapie (nick - liczba punktów)




Etap II

Pytanie 1(6) W której grze projekt GIPF nie układa się jednych pionków na drugich?
E)Yinsh (70% poprawnych odpowiedzi) w tej grze krążki są wkładane w pierścienie, ale żaden pionek nie jest NA drugim.

Pytanie 2(7) Ile maksymalnie punktów/złota może otrzymać gracz w Sabotażyście 2 w jednej rundzie ( z trzech rozgrywanych)?
E) 11 (32% poprawnych odpowiedzi) Taki wynik może uzyskać Geolog (wtedy gdy nie ma innego Geologa, są wystawione wszystkie karty z kryształami i tylko Geolog ma wystawioną kartę kradzieży).

Pytanie 3(8) Co nie jest symbolem dynastii w grze Eufrat i Tygrys?
D) Skarabeusz (92% poprawnych odpowiedzi) - To było najłatwiejsze pytanie.

Pytanie 4(9) Która z innowacji nie pasuje do pozostałych?
E) Internet (24% poprawnych odpowiedzi) Internet jako jedyna z wymienionych kart z gry Innowacje nie ma alternatywnego warunku zwycięstwa.)

Pytanie 5(10) Który z wampirów nie należy do "zgranej" paczki?
B) J. J. McTeague (73% poprawnych odpowiedzi) Wymienione wampiry to nazwy kart z Nightfall. J. J. McTeague nie "kombuje się"z innymi. Z pozostałych można utworzyć łańcuch i zagrać je po kolei.

Zwycięzca etapu #2: mechaniczka otrzymuje grę Expedition Sumatra od wydawnictwa Igramoon


Zwycięzca nagrody specjalnej rozlosowywanej pośród wszystkich dotychczasowych uczestników: stefan85 otrzymuje grę Duchy od wydawnictwa Granna

Wyniki po drugim etapie (nick - liczba punktów)




Etap III

Pytanie 1. Co NIE JEST warunkiem skończenia gry w Puerto Rico?
A) Gracz wypełnił wszystkie miejsca na plantacje na swojej planszy. (92% poprawnych odpowiedzi)

Pytanie 2 Ile najwięcej punktów ujemnych można wziąć w jednej lewie w Sticheln (w 8-osobowej partii)?
Z tym pytaniem jest mały problem. Okazało się ze gra ta miała kilka wydań różniących się zawartością pudełka - w niektórych najwyższą kartą było 19 , w niektórych 20 (A niektóre wydania miały karty tylko dla 6 graczy). Ponadto grając według podstawowych zasad na 8 osób powinno się grać kartami tylko do 18. Czyli, w zależności od użytych kart,i odpowiedź to 116, 124 lub 132. W związku tym Komisja Konkursowa podjęła decyzje o uznaniu wszystkich odpowiedzi.

Pytanie 3. Na jakie pytanie, dotyczące morderstwa, pomagają odpowiedzieć karty, które nie są tasowane z innymi rodzajami kart (w grze Mystery Express)?
C) Kiedy? (80% poprawnych odpowiedzi). Karty dotyczące czasu zbrodni stanowią osobna mini-grę.

Pytanie 4. Poniższe karty pochodzą z pewnej gry. Która z kart nie jest kartą roli?
C) Politics (80% poprawnych odpowiedzi) Karta Politics jest karta specjalną w grze Eminent Domain i jest tylko kartą akcji.

Pytanie 5. Wszystkie poza jedną z poniższych czynności wykonuje się w grach pewnego projektanta. Która czynność nie pasuje?
D) Dążenie do jak najszybszego bankructwa (48% poprawnych odpowiedzi). Jak najszybsze bankructwo to cel w grze Ostania Wola. Pozostałe to czynności z gier Friedemanna Friese Fearsome Floors, Rekiny Biznesu, Copycat i Fauna.

czołówka po 3 etapach:(5 osób):

bulkhatos
martam2121
Millygirl
windziarz
xjustx

5 punktów w 3 etapie mieli (10 osob):
Senthe
furan
mechaniczka
windziarz
siefczyk
flowerus
xjustx
Millygirl
martam2121
bulkhatos

Zwycięzca etapu #3: windziarz otrzymuje grę Ostatnia wola od wydawnictwa REBEL.pl


Zwycięzca nagrody dla lidera klasyfikacji na półmetku WG: martam2121 otrzymuje grę Slavika od wydawnictwa REBEL.pl
Wyniki po trzecim etapie (nick - liczba punktów)




Etap IV

1A (76% poprawnych odpowiedzi) Połączenie Szczecin - Wrocław kosztuje 22 elektro na polskiej mapie do Wysokiego Napięcia.
2C (76% poprawnych odpowiedzi) W prowincji z królem nie można nic zmieniać, natomiast punktacja specjalna nie zmienia stanu prowincji, jest możliwa i dodatkowo punktowana.
3B (74% poprawnych odpowiedzi) Ed Carter w ramach kampanii Glory To Rome Black Box Edition na Kickstarterze oferował list z przeprosinami za swoje ilustracje do poprzednich edycji.
4A (85% poprawnych odpowiedzi) Przy budowie Sfinksa dobiera się karty z dodatkowo punktujące po koniec gry i nie zaznacza się tego kamieniem na planie budynku, jak w innych budowlach w Dolinie Królów (Egizia).,
5E (76% poprawnych odpowiedzi) Eksploracja to temat Piętaszka, a także Robinsona Crusoe. Pozostałe czynności pochodzą z gier Vlaady Chvatila (Pupile Podziemi, Galaxy Trucker, Cywilizacja poprzez wieki, Władcy Podziemi).,



18 osób miało komplet 5pkt. 54 osoby brały udział w etapach 1-4.


Zwycięzca etapu #4: Ssandy otrzymuje grę Mondo od wydawnictwa REBEL.pl


Zwycięzca nagrody specjalnej rozlosowywanej pośród wszystkich dotychczasowych uczestników: mechniczka otrzymuje grę ]Wilkołaki od wydawnictwa Granna

Wyniki po czwartym etapie (nick - liczba punktów)





Etap V

Pytanie 1. Jakiego koloru akcji w Chicago Express nie można kupić na początku gry?
A) czarne - 98% poprawnych odpowiedzi - Czarne akcje mozna kupić dopiero jak ktoś dojedzie do Chicago.

Pytanie 2. Jaka frakcja w Summoner Wars ma dostep do największej ilości ścian?
C) Bagienne Orki - 89% - Bagienne Orki mają do dyspozycji 15 dodatkowych ścian z pnączy.

Pytanie 3. O ile zmienia wartość filmu żeton Rainera Knizii w grze Traumfabrik?
E) -1 - 89% poprawnych odpowiedzi - W geście autoironii Autor ocenił swój wkład w dzieło filmowe na jedną gwiazdkę... UJEMNĄ :)

Pytanie 4 Wszystkie poza jedną z poniższych czynności wykonuje się w grach pewnego projektanta. Która czynność nie pasuje?
D) Robienie sushi - 89% poprawnych odpowiedzi - Robienie sushi na przykład w grze Wasabi (Gra ma być dostepna także z nazwą Sushi - Autorami Wasabi są Josh Cappel i Adam Gertzbein -). Pozostałe czynności można zrobić w grach Antoine'a Bauzy (Takenoko, 7 Wonders, Ghost Stories, Hanabi).

Pytanie 5. W której grze projektu GIPF gracze nie mają wyznaczonych własnych kolorów?
B) Zertz - 93% poprawnych odpowiedzi - W ZERTZ wystawia się i zbija białe, czarne i szare kulki starając się zdobyć większość w jednym z kolorów lub po 3 w każdym kolorze.

Aż 37 uczestników uzyskało komplet punktów w 5 etapie.



Zwycięzca etapu #5: Cierniu otrzymuje grę Small World PL od wydawnictwa REBEL.pl


Wyniki po piątym etapie (nick - liczba punktów)





Etap VI

1. Ile maksymalnie punktów zwycięstwa w jednej rundzie może dać jedna zdolność karty w Race for the Galaxy? (Gra dwuosobowa, zaawansowana - na dwie karty akcji, tylko podstawka)
D) 22 PZ (74% poprawnych odpowiedzi)
Świat Pielgrzymkowy Pilgrimage World - może skonsumować wszystkie swoje dobra za (ilość dóbr -1) PZ. Przy grze zaawansowanej możesz w ostatniej rundzie, podczas fazy konsumpcji mieć wystawione 13 światów, w tym świat pielgrzymkowy i 12 światów z dobrami, co daje 11 pz podwojone premią za x2 = 22. Pytanie dotyczyło jednej zdolności jednej karty w jednej rundzie, ale jako ciekawostkę dodam, że gdyby uwzględniać zdolności innych kart - premia za Galaktyczny Renesans - przyrost końcowego wyniku w wyniku aktywacji zdolności świata Pielgrzymkowego wyniósł by 29 lub 30 PZ.

2. Jaka współczesna polska spółka kolejowa ma swój odpowiednik (pod względem nazwy i obszaru działania) w historycznej grze kolejowej Harry’ego Wu?
D) Koleje Dolnośląskie(89% poprawnych odpowiedzi)
W grze German Railways na terenie Dolnego Śląska operuje [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_Dolnośląsko-Marchijska]Niederschlesisch-Märkische Eisenbahn[/url].

3. Który kosmita nie pasuje do innych?;Antymateria;Marsjanin
B) Marsjanin (91% poprawnych odpowiedzi). Pozostali są rasą dostępną w podstawce Cosmic Encounter (wydanie FFG).

4. Co może przesunąć się najdalej w jednym ruchu (Gra Rój - Hive)?
B) Mrówka (96% poprawnych odpowiedzi) Mrówka może przesunąć się o dowolną ilość pól wokół Roju (Hive), pozostałe wymienione pionki mają wyznaczoną ilość pól, o które się przesuwają.

5. Która rezydencja rodzinna nie pasuje do pozostałych?
D) The Broken Arms (94% poprawnych odpowiedzi)
The Broken Arms jest rezydencją, która pojawia się w dodatku do Gloom, reszta to rezydencje rodzin z podstawki.

W szóstym etapie 34 osoby otrzymały maksymalną ilość 5 pkt.

Szczegółowe wyniki i statystyki zbiorcze i dotyczące poszczególnych etapów można obejrzeć w dokumencie.

Zwycięzca etapu #6: tyska otrzymuje grę Pory Roku od wydawnictwa REBEL.pl

Zwycięzca nagrody specjalnej rozlosowywanej pośród wszystkich dotychczasowych uczestników: Shonsu otrzymuje grę Timeline od wydawnictwa REBEL.pl.

Zwycięzca Wielkiej Gry 2: windziarz otrzymuje grę Kupcy i korsarze od wydawnictwa REBEL.pl.

Laureat drugiego miejsca Wielkiej Gry 2: xjustx
otrzymuje grę Orły i rakiety od wydawnictwa Mars Games.

Laureat trzeciego miejsca Wielkiej Gry 2: bulkhatos otrzymuje grę Teomachia od wydawnictwa Fabryka Gier Historycznych.

Wyniki po szóstym etapie (nick - liczba punktów)




Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział i świetną zabawę!
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


mig1
   
Ocena:
0
kiedy losowania? bo to czekanie jest już nieco irytujące :/ ;)
11-07-2013 11:46
windziarz
    Co myślę o Wielkiej Grze 2
Ocena:
0
Witam,
po pierwsze gratuluję bulkhatosowi i xjustx za zajęcie pierwszego miejsca ;) oraz wszystkim innym graczom, którzy byli blisko lub ciutkę dalej. Miło mi, że na tle tak sporej konkurencji tak wysoko się uplasowałem.
Sam konkurs oceniam jako bardzo ciekawy. Po pierwsze dzięki pytaniom poznałem sporo nowych gier. Przeszukując zakamrki internetu, pożyczając instrukcję natrafiałem na wiele nowych rzeczy, których nie wiedziałem, a nawet nie słyszałem o nich. Także spory plus za rozwijanie pasji jaką są gry planszowe. Po drugie - ogromny plus za cykliczność. Kilka etapów a nie jeden jak to w przypadku tego typu konkursów to dla mnie ogromna zaleta. Taka forma wymagała zaangażowania a to akurat bardzo cenię. Po trzecie - szkoda, że ostatnie etapy były trochę mniej wymagające od tych pierwszych. Widać to po rozkładzie poprawnych odpowiedzi. Ja ewidentnie preferuje wysokie wymagania i fajnie gdyby pytania w poszczególnych etapach były jak krzywa Gausa - czyli jedno bardzo trudne, trudne, średnio trudne, łatwe i bardzo łatwe. Wiem, wiem, że ktoś może napisać, że to trudno ocenić i ktoś może powiedzieć, że np. pytanie o innowacje z drugiego etapu był proste (bo przecież gram w tą grę codziennie po kilkanaście razy). Jednak myślę, że byłoby to wskazane by takie rozwiązanie przyjąć. Po czwarte - oczekiwanie na listę zwycięzców - owszem jest czasami długie ale dla mnie to kolejny smaczek i jak to mig21 napisał/a ta irytacja jest mimo wszystko w moim odczuciu pozytywna.
Odpowiadając na pytanie Golden Dragona - konkursy planszówkowe tego typu są super. Poza tym Wasza inwencja ostatnia np. Pstryknij Poltera też były super. Ja chętnie pobawiłbym się w konkursy, które opierają się na szukaniu mało popularnych faktów z życia gier czy ich twórców.

Jeszcze kilka słów o samej Wielkiej Grze 2. Po pierwszym etapie głośno w domu rozpaczałem. Na pytanie o Chaos odpowiedziałem źle. Mam kilkadziesiąt partii rozegranych w tą grę i nie mogłem przeżyć, że nie upewniłem się co do poprawności odpowiedzi. Moja żona (równieź graczka) powiedziała: Ale jesteś cienki i w tajemnicy przede mną zaczęła brać udział w konkursie. Na pozostałe etapy odpowiedziała na wszystkie pytania poprawnie i teraz chodzi się nabija ze mnie, że gdyby tylko zaczęła od pierwszego etapu - miejsce na pierwszym stopniu podium byłoby jej.
Dzięki za świetny konkurs i z niecierpliwością czekam na kolejne.
11-07-2013 12:36
shemko
    o konkursie słów kilka
Ocena:
0
Gratuluje trójce finałowej oraz również dziękuje za świetną zabawę. Wielka gra była rewelacyjnym konkursem, który od kilku miesięcy sprawiał, że zamieniałem się w weekend w planszówkowego detektywa. Zaparzona herbata przy klawiaturze i wieczorne przeszukiwanie stron internetowych były miłym akcentem na zakończenie dnia. Ciekawe i nie raz wymagające pytania zmuszały często do solidnego główkowania co jeszcze bardziej potęgowało radość ze znalezienia poprawnej odpowiedzi.
Co więcej autor często opierał swoje pytania na grach planszowych, o których nie wiedziałem zbyt wiele. Pozwoliło mi to poznać naprawdę ciekawe tytuły co między innymi natchnęło mnie do nabycia własnego egzemplarza "Sabotażysty" czy do planowanego jeszcze zakupu "Race for the Galaxy".

Konkurs prowadzony był w zgrabnej i rzetelnej formie. Przydzielanie fantów za pierwsze trzy lokaty oraz dodatkowe losowania w każdym i co drugim etapie było świetnym pomysłem na utrzymanie ducha rywalizacji, aż do samego końca zabawy. Ogromna pula nagród natomiast myślę, że przyśpieszała bicie serca u każdego fana gier planszowych.

Zastrzeżeń chyba nie mam żadnych. Poprawne odpowiedzi i wstępne wyniki w komentarzach pojawiały się zazwyczaj na drugi dzień a oficjalna notka i losowania gdzieś do półtora tygodnia. Biorąc pod uwagę czas potrzebny na przygotowanie poprawnych odpowiedzi z opisem, rezultatów losowań czy bez pomyłkowe sporządzanie (za co jestem pełen podziwu) rozrastającej się tabeli wyników, to nie można się tutaj do niczego przyczepić.

Odnośnie konkursów na Polterze, które by mnie interesowały to chyba najwięcej frajdy sprawiają mi zadania w których wykazać trzeba się kreatywnością. Dla przykładu nie tak dawny konkurs "Pstryknij Poltera" był według mnie bardzo miłą i ciekawą inicjatywą. Z ogromną chęcią wziąłbym udział również w konkursie polegającym na wstępnym zaprojektowaniu własnej gry planszowej, nowej karty do "Dixita" albo rasy do "Small Worlda" czy też na zakomponowaniu motywu muzycznego, który rozbrzmiewa nam w głowie podczas wygrania w Osadników z Catanu :) Ciekawy według mnie byłby również konkurs na projekt własnej kostki sześciennej lub pudełka do zmyślonej przez redakcję gry planszowej.
Ten rodzaj zabaw myślę że z racji poziomu portalu i jego użytkowników zaowocowałby naprawdę w oryginalne i błyskotliwe pomysły.

Pozdrawiam.
11-07-2013 16:25
xjustx
   
Ocena:
0
Kiedy przewidujecie wyniki, bo już mnie zżera ciekawość? :)
12-07-2013 13:42
GoldenDragon
   
Ocena:
+1
Chyba już? :)
12-07-2013 14:25
xjustx
   
Ocena:
0
Windziarz gratki!
12-07-2013 15:00
windziarz
   
Ocena:
0
xjustx - ślepy los. Wszyscy mieliśmy 33% szans. Medal złoty gdyby takie były, dostalibyśmy wszyscy. Po prostu nie byłoby srebra i brązu.
12-07-2013 15:28
luxuria
    Gratki
Ocena:
0
Jeszcze nigdy nic nie wygralam;(
Liczylam na jakis zloty strzal, a tu jak zwykle jajo!

/niepocieszona
12-07-2013 15:31
GoldenDragon
   
Ocena:
0
Dziękuję wszystkim za wspólną zabawę. Przypominam o trwającym konkursie na komentarz :)

@ luxuria

Zapraszam Cię do współpracy i pisania o planszówkach. Piszesz świadomie i recenzujesz co chcesz. Uczestnicy poprzedniej edycji WG czyli PowerMilk i BeeRee to pełnoprawni redaktorzy Poltera :)
12-07-2013 15:38
bulkhatos
   
Ocena:
0
Gratuluje Michałowi i Justynie zajęcia dwóch pierwszych miejsc, dziękuję organizatorom za kolejną edycję świetnego konkursu, współgraczom za 2 miesiące wspólnej zabawy i użytkownikom flay_, piotrek_gaska za życzenia ślubne ;)

@Shonsu: może byłbyś zainteresowany wymianą wygranymi grami (Timeline na Teomachię)? Obie gry są w zasadzie z tej samej półki cenowej. Jeśli tak daj znać w miarę szybko :)

PS. @GoldenDragon: oczywiście, że gra w planszówki :)
12-07-2013 15:51
   
Ocena:
0
O, w końcu mogę normalnie pracować!
PS Gratuluję zwycięzcom!
12-07-2013 16:10
mig1
    o WG
Ocena:
0
Biorę udział od pierwszego etapu pierwszej edycji. Mimo ok 15 losowań nagród jeszcze nic nie udało mi się wygrać, a mimo to w każdym kolejnym etapie biorę udział, więc... jeśli skoro wielokrotnych nerwów, obgryzania paznokci, i nerwowego przeładowywania strony dla sprawdzenia "kto?" nadal biorę w WG udział to jest dobrze. I tak w sumie można potraktować moją opinię o WG ;)

Nie mam specjalnie dużo wolnego czasu, nie jestem też jakimś wielkim ekspertem planszówkowym. Praktycznie każde pytanie wymusza na mnie jakieś poszukiwania. Nie zawsze mam na to czas więc przyznaję bez bicia, że czasem sobie strzelę ;) Z lepszym lub gorszym skutkiem. Jak dla mnie poziom trudności tej edycji był ok. Wymagał i tak w sumie wielu godzin grzebania w necie:)

Zmiany z pierwszą edycją są rewelacyjne. Znacznie precyzyjniejsze pytania, świetny w swojej prostocie formularz potwierdzenia wziecia udziału w konkursie (jak zaczynały "ginąć" odpowiedzi z #1 to się do adminów niejednego emaila wysyłało z prośbą o info czy wszystko doszło:) No i nie bez znaczenia jest to, że wszystko udało się znacznie przyspieszyć (1-2 dni na wyniki+kilka na losowanie - i tak sporo, ale da się przeżyć ;p). W kazdym razie w oczekiwaniach na wyniki w #1 - bez jakiegokolwiek startu :)

Fajnie, że wprowadzono te "nagrody pocieszenia". Pewnie gdyby nie one to część z wysyłających odpowiedz by sobie odpuściła. Ja pewnie tak - motywacja byłaby zbyt słaba:) Tak, tak - to tylko zabawa, ale mimo wszystko dość czasochłonna :)

Gratuluję zwycięzcom ale chyba przede wszystkim organizatorom, bo udało się stworzyć naprawdę fajną markę i zgromadzić wokół niej fanów.

Co do usprawnień to jedyne co bym postulował to nieco większa moblizacja w ogłaszaniu ostatecznych wyników (po losowaniach). Jak ktoś siedzi x godzin w necie, szuka, stara się itd to mało co działa tak demotywująco jak późniejsze tygodniowe czekanie na efekt (jak to było teraz;) A organizacyjnie to realnie kwestia 1-2 dni max - zwłaszcza dla tak już doświadczonych organizatorów ;)
Aha - przydałby się jaikiś link ze strony głównej/planszówkowej Poltera do WG - zwłaszcza wtedy kiedy bywała nieaktywna (konkretnie do regulaminu/wyników/komentarzy - czyli tej strony). Inaczej jej szukanie bywało utrudnione. Ale to taki drobiazg :)

A kiedy kolejna WG?:)
12-07-2013 18:45
Repek
   
Ocena:
0
Gratulacje dla wszystkich uczestników, a przede wszystkim dla zwycięzców. Nagrody zostaną wysłane w przyszłym tygodniu. :)

Co do kolejnej edycji, to - o ile ekipa planszówkowego się jej podejmie - powinna być jeszcze wygodniejsza obsłudze. :)

Pozdrawiam!
12-07-2013 19:03
~Adamo_16

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Na początku pogratulować zwycięzcy wypada.
@windziarz - moja skromna osoba hołd ci składa :)
Gratulacje również dla bulkhatosa i xjustx.

Zatem co sądzę o Wielkiej Grze 2?

Atrakcyjnych nagród do zdobycia było co nie miara
Szansa na zdobycie planszówki nie była więc taka mała
W każdym etapie walka zacięta się toczyła
Każda osoba o jak najszybszym ogłoszeniu wyników marzyła
Choć trzeba było trochę na nie poczekać
Powiadam wam, że grzechem jest na cokolwiek tu narzekać
Ludzie zamiast pracować za wynikami czekali
a wredni szefowie ich ciągle poganiali

Niebywale prosta w tej Grze jest mechanika
Atmosfera i planszówkowy klimat nawzajem się przenika!
Dużo się główkowało, odpowiedzi w zakamarkach internetu szukało
Lecz zapewne wielu nowe gry poznało
Jeszcze losowania dodatkowych nagród bicie serca przyśpieszało
Na szczęście nikomu nic się nie stało

Organizatorom udało się zjednoczyć tak wielu graczy
To o ich wielkim doświadczeniu i pomysłowości znaczy
Choć wszystko co dobre szybko się kończy
To Wielka Gra znów jeszcze nas wszystkich kiedyś połączy

I taki morał z tego wynika:
Najlepszy teleturniej dla planszówkowego geeka!!!

Kurcze, odwaliliście kawał dobrej roboty. Stworzyliście jedyny taki wspaniały teleturniej z tak atrakcyjnymi nagrodami do zgarnięcia. Szkoda, że mi nie udało się niczego zdobyć. Pytania były wymagające, ale mimo wszystko każdy miał szanse coś zdobyć. Duży plus dla Was. Dobrym rozwiązaniem okazało się losowanie dodatkowej nagrody po wyznaczonych etapach.
Już z niecierpliwością czekam na kolejną edycję WG.
Jeśli chodzi o to co bym zmienił to dodał bym więcej pytań bo na 5 pytań
z utratą jednego punktu to już strata szansy na zwycięstwo w danym etapie.
Dodałbym może jeszcze jakieś pytanie związane z grafiką, np. "Z jakiej gry jest ten żeton?"
Można też podzielić pytania na łatwe(warte 1 pkt), średnie(za 2pkt) i trudne (za 3pkt) ale z drugiej strony dla niektórych "te łatwe" pytanie może być cięższe niż te teoretycznie trudniejsze...

Pozdrawiam.
14-07-2013 21:16
stefan85
    Wielka Gra
Ocena:
0
Tak, nadszedł koniec. Koniec wielkiej gry, emocji z nią związanych i przeszukiwania od kilku tygodni internetu w celu znalezienia tych poprawnych pięciu odpowiedzi. Koniec oczekiwana na wyniki z zaciśniętymi kciukami, koniec smutków i radości. To właśnie dzięki Wielkiej Grze trafiłem na Poltera zachęcony zdjęciem nagród które przesłał mi jakiś czas temu znajomy. Pobudki proste - zgadza się. Głupio mi, że nie znałem serwisu wcześniej ale teraz rzetelnie nadrabiam zaległości.

Wielka Gra to konkurs wyjątkowy. Super poprowadzony gdzie wszystko działało jak należy. Pytania ciężkie, wymagające skupienia i bardzo solidnego przygotowania.
Moja rozgrzewka zaczynała się niewinnie. Zaczynałem od przysiadów rozmyślając jakby to fajnie było pojechać na wakacje na "Puero Rico". Kilka przyjemnych serii na pobudzenie i jestem gotowy na następne ćwiczenia. Teraz przyszła "Kolejka" na skłony i krążenia ramionami. Warto porządnie się rozciągnąć aby zmniejszyć "Ryzyko" kontuzji czy jakiś innych "Czarnych Historii". Kiedy czuje, że jestem już odpowiednio rozgrzany przychodzi czas na "Wysokie Napięcie" mięśni. Pompki, podciągnięcia, uginania, wykroki, wymachy, skłony i wyprosty to "7 cudów świata" dla każdego planszówkowego kulturysty. Po wykonaniu tych wszystkich ćwiczeń byłem wreszcie gotowy do działania.

Mam nadzieje, że rozgrzewka w trzeciej edycji Wielkiej gry przyniesie mi lepsze wyniki :)
14-07-2013 22:33
Cierniu
   
Ocena:
0
Po pierwsze gratulacje dla zwycięzców - tylko jedna pomyłka w całym konkursie to świetny wynik, trochę szkoda, że o kolejności musiał zdecydować ślepy los - przydałby się jakiś tie-breaker czy dogrywka...

Natomiast jeśli chodzi o samą Wielką Grę - nie mam odniesienia do pierwszej edycji, piszę zupełnie na świeżo:
Duży plus za nagrodę po każdym etapie oraz dodatkowe gry rozlosowywane wśród uczestników - wyczekiwałem wyników każdego etapu jak kania dżdżu :). Ale właśnie - wyczekiwałem... - dla mnie wyniki nie muszą być zaraz po północy kolejnego dnia, wystarczyłaby informacja w regulaminie "wyniki ukazują się x dni po zakończeniu danego etapu", odświeżanie strony co 5 min jest męczące i niczemu nie służy (chyba że nabijaniu ilości odsłon strony :)) - także tutaj wpisuję mały minus.
Pytania - osobiście uważam, że były jasne i klarowne w każdym przypadku - tam gdzie miałem wątpliwości post factum okazywało się, że po prostu niewystarczająco dokładnie zgłębiałem temat. Dlatego nie do końca rozumiem dlaczego niektóre zostały uznane za niebyłe - owszem były podchwytliwe ale do każdej odpowiedzi można było dotrzeć - kolejny plus.
Problemem okazał się poziom trudności pytań na końcowych etapach - w porównaniu z pierwszymi mieliśmy absurdalnie wysoki procent poprawnych odpowiedzi - w czasach google'a i uprzejmych użytkowników serwisu boardgamegeek :) zmienić to nie będzie łatwo - ale więcej pytań odnoszących się do zawartości gry (jak te o wampiry z Nightfall czy karty z Innowacji) zamiast fragmentów instrukcji oraz obowiązkowe zagadki z grafikami czy zdjęciami elementów gier powinny pomóc.
Przy okazji myślę, że jeśli w danym etapie powiedzmy jest gra Seasons - niech znajdzie się w nim pytanie jej dotyczące. Wydawcy i jednocześnie fundatorzy nagród powinni temu przyklasnąć - w końcu to też forma reklamy :).
Ponadto nie widzę przeszkód (jak powiedział ślepy koń gdy zapytano go czy wystartuje w Wielkiej Pardubickiej :) ) by parę pytań dotyczyło recenzji czy artykułów zamieszczonych na Polterze...

Podsumowując - brawa za cały konkurs, z innych komentarzy widzę, że zmiany w stosunku do pierwszej edycji są jak najbardziej na plus i dlatego nie mogę się doczekać czym zaskoczycie w trzeciej odsłonie Wielkiej Gry.

14-07-2013 23:25
windziarz
    zamiast quizu
Ocena:
+1
Tak myślałem jak można połączyć konkurs o planszówkach i pisanie.
I może konkurs w formie opowiadania.
Ktoś (a jest tu kilka uzdolnionych w tym kierunku osób) pisze pseudo opowiadanie gdzie w tle pojawiają się miejsca, postaci, nazwy kart z planszówek. Osoby, które są uczestnikami konkursu mają za zadanie wypisać nazwy wszystkich gier (ew. dodatków), do których nawiązano w tekście.
Np. coś w stylu Stolarz i córka gubernatora zabłądzili na pustyni, gdzieś pomiędzy lasem a polem, na którym rosło zboże. W dodatku na pustyni roiło się od pastelowych wielbłądów. Podążając ich tropem, dzielna dwójka dotarła do stacji kolejowej w Kobe. Tam wsiadła w pociąg, który jechał aż do Moskwy. Stamtąd udali się samolotem Curtis P 40 C Warhawk do Knoxville. To właśnie tam pracowali niedoszli pracownicy kombinatu z Żarnowca. Żona jednego z nich do tej pory źle wspomina tamte czasy. Trudności z zakupem chleba czy Relaxów. Ale to już przeszłość a ona akurat zajęła się handlem nowoczesną sztuką. Jej ulubiony artysta to Nana Munghell. Inspiracje do swoich dzieł czerpał on z lat młodzieńczych, kiedy to jak biedny farmer razem z ojcem i matką mieszkał ze świniami w jednym domu.
itd itd.....
15-07-2013 22:53
xjustx
   
Ocena:
0
Konkurs bardzo fajny, bo jaki może być jeśli dotyczy planszówek ;)
W porównaniu do poprzedniej edycji zmiana na lepsze - potwierdzenie odpowiedzi na maila to idealne rozwiązanie, którego wcześniej brakowało. Nie było jednak niestety pytań otwartych, które są zwykle trudniejsze i wykluczają możliwość "strzelania". Chętnie bym się z nimi zmierzyła w następnej edycji ;)
16-07-2013 08:09
Repek
   
Ocena:
0
@windziarz
A napiszesz sam taki tekst, do którego my zrobimy konkurs? :)

Pozdrawiam
16-07-2013 08:34
windziarz
   
Ocena:
0
@Repek - jak wena pozwoli. Być może, być może ...
16-07-2013 08:56

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.