DICE+ podbije świat?

Relacja z pokazu kostki DICE+

Autor: Maciej 'Repek' Reputakowski

DICE+ podbije świat?
27 marca w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbyła się prezentacja niezwykłej kostki DICE+. Jej pomysłodawcami są Patryk Strzelewicz, Michał Bąk i ekipa Q-Workshop, znanej firmy zajmującej się projektowaniem i produkcją kości do gry.

W zamyśle twórców DICE+ to "pierwsza na świecie, opatentowana w Polsce, kostka do gry stworzona do gier elektronicznych, która połączy wirtualną rzeczywistość ze światem gier planszowych". Jak to wygląda w rzeczywistości? Do ręki dostajemy normalny sześcian, którego ścianki w dotyku są lekko gumowe. Ma to przeciwdziałać uszkodzeniu znajdującej się w środku, zalanej elektroniki, oraz zarysowaniu powierzchni tabletu, jeśli będzie się po nim toczyć. Kostka synchronizuje się z grą zainstalowaną na smartfonie, tablecie lub innym urządzeniu. Po wykonanym rzucie na ściance wyświetla się wynik, który jest równocześnie rozpoznawany przez grę.

Podczas prezentacji można było się przekonać, jak ten mechanizm sprawdza się na przykładzie bardzo prostych gier jak chińczyk czy trik-trak. W chwili obecnej można powiedzieć, że kostka rzeczywiście działa i prezentuje się solidnie. Jednak prawdziwy test innowacyjności produkt przejdzie w czerwcu na targach E3 w Los Angeles. Muszą bowiem znaleźć się developerzy, którzy uznają, że w grach opartych na nietypowym kontrolerze tkwi ukryty potencjał. W chwili obecnej koszt samej kostki szacowany jest na 30-40 dolarów, więc same gry powinny być odpowiednio tańsze (np. na poziomie produkcji dostępnych przez Apple Store lub Android Market).

Michał Bąk i Patryk Strzelewicz


W planach jest tworzenie kostek o dowolnej ilości ścian (od dwóch do stu) oraz rozmaitych wzorach, które wyświetlałyby się na ich powierzchni. W tym momencie wszystko zależy od zapotrzebowania oraz czasu, jaki zespół może poświęcić na realizację bardziej specyficznych zamówień. Póki co chwycić musi idea zwykłej k6.

Czas pokaże, czy ambitny projekt odniesie sukces. Pomysłodawcy, wspierani finansowo i technicznie przez Platige Image oraz inwestora, Financial Support Group, liczą na sprzedaż około 2 milionów sztuk.

DICE+ FUN GAMES EDUCATION from DICE+ on Vimeo.