» Artykuły » Relacje z imprez » DICE+ podbije świat?

DICE+ podbije świat?


wersja do druku

Relacja z pokazu kostki DICE+

Autor:
DICE+ podbije świat?
27 marca w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbyła się prezentacja niezwykłej kostki DICE+. Jej pomysłodawcami są Patryk Strzelewicz, Michał Bąk i ekipa Q-Workshop, znanej firmy zajmującej się projektowaniem i produkcją kości do gry.

W zamyśle twórców DICE+ to "pierwsza na świecie, opatentowana w Polsce, kostka do gry stworzona do gier elektronicznych, która połączy wirtualną rzeczywistość ze światem gier planszowych". Jak to wygląda w rzeczywistości? Do ręki dostajemy normalny sześcian, którego ścianki w dotyku są lekko gumowe. Ma to przeciwdziałać uszkodzeniu znajdującej się w środku, zalanej elektroniki, oraz zarysowaniu powierzchni tabletu, jeśli będzie się po nim toczyć. Kostka synchronizuje się z grą zainstalowaną na smartfonie, tablecie lub innym urządzeniu. Po wykonanym rzucie na ściance wyświetla się wynik, który jest równocześnie rozpoznawany przez grę.

Podczas prezentacji można było się przekonać, jak ten mechanizm sprawdza się na przykładzie bardzo prostych gier jak chińczyk czy trik-trak. W chwili obecnej można powiedzieć, że kostka rzeczywiście działa i prezentuje się solidnie. Jednak prawdziwy test innowacyjności produkt przejdzie w czerwcu na targach E3 w Los Angeles. Muszą bowiem znaleźć się developerzy, którzy uznają, że w grach opartych na nietypowym kontrolerze tkwi ukryty potencjał. W chwili obecnej koszt samej kostki szacowany jest na 30-40 dolarów, więc same gry powinny być odpowiednio tańsze (np. na poziomie produkcji dostępnych przez Apple Store lub Android Market).

Michał Bąk i Patryk Strzelewicz


W planach jest tworzenie kostek o dowolnej ilości ścian (od dwóch do stu) oraz rozmaitych wzorach, które wyświetlałyby się na ich powierzchni. W tym momencie wszystko zależy od zapotrzebowania oraz czasu, jaki zespół może poświęcić na realizację bardziej specyficznych zamówień. Póki co chwycić musi idea zwykłej k6.

Czas pokaże, czy ambitny projekt odniesie sukces. Pomysłodawcy, wspierani finansowo i technicznie przez Platige Image oraz inwestora, Financial Support Group, liczą na sprzedaż około 2 milionów sztuk.



Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Munchkin
Za garść PeDeków
- recenzja

Komentarze

string(15) ""

~tomakon

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
40 dolków za tego gadżeta ? A do takich SWEX potrzeba komplecik różnościanek - 5x40 = 200. Lubię takie pierdółka ale tym razem postoję i popatrzę.

Dowolne ścianki - czyli wyświetlacze - 6 sztuk z pancernym szkiełkiem + zabezpieczenie krawędzi, trochę więcej elektroniki i "gotowe".
Wystarczy teraz "tylko" spełnić dyrektywy - "elektromagnetyczną", "komunikacyjną" i prawdopodobnie "zabawkową" by sprzedawać w Euro. Podobne wygłupy czekają z normami USA czy Kanady.
Szacowana cena kostki wyświetlaczowej to 3-10 razy tyle co za wersję tutaj prezentowaną. Ktoś chętny ?
30-03-2012 15:50
Senthe
   
Ocena:
0
Eee... Wy naprawdę sądzicie, że taka cena się już na zawsze utrzyma? :D
30-03-2012 17:19
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wyobrazacie sobie mechaniki pulowe na tym?
Ale fajnie w sumie. Jesli kostka zdobedzie popularnosc, ale nie bedzie sie oplacalo robic kostek na d20 czy d12, to moze byc tak, ze swiat wydawcow zacznie sie szybko przestawiac na d6tki, i to pojedyncze - w planszowkach, w bitewniakach, rpgach...

Hasbro nie bedzie mialo wyjscia, i albo wypusci 17 edycję ddekow na k6, albo wykupi patenty i będzie sprzedawac swoje d20.
Taki o, futuryzm sobie uprawiam.
Bo w sumie, w naszych czasach nie po to sie rrobi patenty na takie zabawki, zeby ich nie sprzedac potem potentatom. :)
30-03-2012 17:52
Senthe
   
Ocena:
+1
@zigzak

Opatentowali kostki o wszystkich możliwych ilościach ścianek i mieliby uznać ich produkcję za nieopłacalną? Niby czemu? Przecież to logiczna droga rozwoju marki.
30-03-2012 17:55
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Trzymanie patentu to jedno, produkcja to drugie. Czy sie bedzie oplacac? Na k6tce najpewniej, bo jest uzywana w wielu grach, nie tylko rpgach, ale w planszowkach czy grach "rodzinnych". I np w bitewniakach GW.
Byc moze niszowe kostki o dziwnych sciankach tez sie beda oplacac - ele k6tka jest najszerzej używaną, ma wiec najwiekszy potencjalny target. Mowimy -- swiatowo.
Poza tym rynek 2 milionow uzytkownikow, 40 dolcow za kostke - 80 baniek biznesu jesli kazdy kupi po jednej. Duzo. Smiem byc sceptyczny. Ale trzymam kciuki i tak :)
30-03-2012 18:01

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.