» Zaginiony klucz

Zaginiony klucz

Dodał: Marcin 'Karriari' Martyniuk

Zaginiony klucz
Mają na liście życzeń: 1
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Zaginiony klucz
Typ gry: imprezowa
Projektant: L'Atelier
Ilustracje: Xavier Gueniffey Durin
Wydawca oryginału: Libellud
Wydawca polski: Rebel
Data wydania polskiego: 2019
Liczba graczy: od 2 do 6
Wiek graczy: od 10 lat
Czas rozgrywki: 20 min.

Zaginiony klucz to oparta na współpracy gra towarzyska o bardzo uniwersalnym charakterze, oparta o dedukcję i zabawę ze skojarzeniami. To od waszej współpracy i skutecznej komunikacji zależy, czy klucz zostanie odnaleziony!

Na czym to polega?

Osoby zasiadające do gry wybierają lidera – to on będzie odpowiadał za przekazywanie wskazówek, podczas gdy zadaniem pozostałych graczy będzie odnalezienie klucza.

W ciągu czterech tur drużyna będzie eliminowała kolejne karty eksploracji tak długo, aż na stole pozostanie tylko jedna, właściwa. Ale uwaga – jeśli w którymkolwiek momencie zabawy gracze zdecydują się usunąć klucz, automatycznie przegrywają.

Aby trafnie podejmować decyzje, gracze będą kierowali się podpowiedziami przywódcy oraz własną dedukcją. Karty eksploracji (wśród których jest klucz) oraz karty wskazówek (podawane przez lidera) są przedstawione za pomocą obrazków.

Przekazując podpowiedzi lider będzie dzielił wskazówki na 3 kategorie: silnie związane z kluczem, lekko z nim związane oraz nie związane z nim w ogóle. W podobny sposób gracze mogą analizować własne skojarzenia, co powinno ułatwić im podejmowanie decyzji.

Rozgrywka trwa 4 rundy, a w każdej z nich drużyna ma 3 minuty na podjęcie decyzji o tym, które karty eksploracji odrzuca. Jeśli po czwartej rundzie w grze została jedna karta eksploracji, a jej numer jest zgodny z numerem klucza – wygraliście!

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • Zaginiony klucz to nie lada gratka dla wszystkich wielbicieli dedukcji i skojarzeń, którzy szukają nowych wyzwań i nietypowych form komunikacji. Podczas zabawy wykorzystujemy myślenie abstrakcyjne.
  • W poszczególnych partiach mamy okazję wcielić się w dwie zupełnie różne role: lidera i odgadującego, które wymagają od nas uruchomienia zupełnie innych sposobów myślenia.
  • Każda decyzja podejmowana przez uczestników jest istotna dla rozgrywki i może przesądzić o zwycięstwie lub przegranej.
  • Dzięki prostym zasadom i szybkiemu przygotowaniu do gry, Zaginiony klucz jest bardzo uniwersalny i możemy zaproponować go wielu osobom, nawet tym nie grającym na co dzień w planszówki.

Do gry dostępna jest dedykowana aplikacja, która usprawnia zabawę: pozwala odnotować numer klucza, prowadzi graczy oraz zawiera minutnik. Jej instalacja nie jest konieczna do gry, ale może ją ułatwić i uczynić jeszcze przyjemniejszą.

Zawartość pudełka:

  • 84 ilustrowane karty
  • 9 żetonów wskazówek
  • 3 płytki strefy
  • zasłonka
  • żeton bonusowy
  • tor tur
  • znacznik tur
  • instrukcja

Źródło: Opis wydawcy

Galeria

Zobacz wszystkie »
Tagi: Zaginiony Klucz | Rebel | Xavier Gueniffey Durin | L'Atelier


Czytaj również

Mr. Jack
Klasyk powraca
- recenzja
Arboretum
Piękny ten ogród!
- recenzja
Fantastyczne światy
Fantasy i matematyka
- recenzja
Sherlock Holmes: Detektyw doradczy – wersja demonstracyjna
Elementarne mówisz?
- pierwsze wrażenia
Chatka z piernika
Chodź no, ciasteczko ci dam...
- recenzja
Coimbra
Uniwersyteckie życie
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.


ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.