Wywiady
Wyświetlono rezultaty 1-24 z 24.
Sortuj wg:
Joe Nikisch - wywiad
W 1989 roku z inicjatywy dwóch przyjaciół powstało w Niemczech wydawnictwo Abacusspiele, znane dzisiaj m.in. dzięki wielu doskonałym grom karcianym czy familijnym grom planszowym. Do najbardziej znanych produktów tego niemieckiego wydawnictwa zalicza się Zooloretto – zdobywca Spiel des Jahres...Wywiad z Jakubem 'hubczasem' Makowskim
Królestwo zdobyte!
17-03-2011 22:56 | Grażyna 'Fionaxxx' Zarzycka | Komentarze: 0
Fionaxxx: Witam. Gratuluję wygranej, zwłaszcza w finale w imponującym stylu.
Hubczas: Witam.
F.: Turniej Dominiona to był maraton.
Zapytam przewrotnie: nie masz dość tej gry?
H.: Nie, nie mam. Dominion jest o tyle atrakcyjny, że każda rozgrywka jest inna. Czasem zdarza mi się od tej gry odpoczą...
Wywiad z Michaelem Schachtem - część 1.
O Essen i o Mondo
20-10-2011 22:37 | Daniel 'ScripterYoda' Oklesiński | Komentarze: 0
Michael Schacht Autor znany każdemu planszomaniakowi. Jego wizytówką są proste zasady, które nie zawsze oznaczają prostą rozgrywkę. Jako jeden z niewielu autorów może się pochwalić zdobyciem najważniejszej nagrody dla projektanta gier planszowych – Spiel des Jahres za Zooloretto w 2007 roku. W...
Wywiad z twórcami City Tycoon
Wywiad z Hubertem Bartosem i Łukaszem S. Kowalem
19-01-2012 18:52 | Joanna 'Senthe' Falkowska | Komentarze: 0
City Tycoon to debiut dwóch młodych autorów - Huberta Bartosa i Łukasza S. Kowala. Gra wydana przez REBEL.pl polega na budowaniu z kafelków miasta przyszłości. Gracze wcielają się w inwestorów, tworzących i realizujących własne plany rozbudowy metropolii. Różne typy dzielnic i ich zdolności umożliwi...
Wywiad z Michaelem Schachtem - część 2.
O byciu projektantem i Mondo Sapiens
15-03-2012 22:48 | Daniel 'ScripterYoda' Oklesiński | Komentarze: 0
Zapraszamy na kolejną część wywiadu z Michaelem Schachtem. Rozmawiamy o projektowaniu, nagrodzie Spiel des Jahres i najnowszym dziele niemieckiego projektanta – Mondo Sapiens.
W jaki sposób zostałeś projektantem gier planszowych?
Zawsze miałem fazy, kiedy lubiłem grać, ale było wiele innych...
Mage Company na spowiedzi - część 1
Wywiad z Alexanderem Argyropoulosem i Michaelem Andresakisem
13-07-2012 21:53 | Artur 'GoldenDragon' Jaskólski | Komentarze: 0
Mage Company – wydawca z GrecjiDo tej pory w portfolio firmy z południowej Europy znalazły się 2 gry: Eragra i Strike Dice. W kolejce oczekują już kolejne – 12 Realms, Astrologica, Biruda oraz Wrong Chemistry. Skład wydawnictwa tworzą: Alexander Argyropoulos – dyrektor zarządzający...
Mage Company na spowiedzi - część 2
Wywiad z Alexanderem Argyropoulosem i Michaelem Andresakisem
20-07-2012 18:35 | Artur 'GoldenDragon' Jaskólski | Komentarze: 0
Mage Company – wydawca z GrecjiDo tej pory w portfolio firmy z południowej Europy znalazły się 2 gry: Eragra i Strike Dice. W kolejce oczekują już kolejne – 12 Realms, Astrologica, Biruda oraz Wrong Chemistry. Skład wydawnictwa tworzą: Alexander Argyropoulos – dyrektor zarządzający...
Wywiad z Tomem Vaselem
Pan kościanej wieży
24-12-2012 15:30 | Grażyna 'Fionaxxx' Zarzycka | Komentarze: 0
Tom Vasel, matematyk, pastor South Dade Baptist Church, twórca serwisu The Dice Tower poświęconemu grom planszowym, recezent gier, projektant gier: Vicious Fishes, Nothing Personal.
Fionaxxx: Kiedy zaczęło się Twoje interesowanie grami planszowymi? Jaki był pierwszy tytuł, w który zagrałeś?
Tom...
Wiertła, skały, minerały
Wywiad z Piotrem Sobierajem
21-04-2016 18:35 | Balint 'balint' Lengyel | Komentarze: 0
Już w najbliższy piątek startuje kampania mająca na celu ufundowanie najnowszej propozycji Games Factory Publishing - Wiertła, Skały, Minerały. Praca w wydawnictwie wrze, my natomiast zadaliśmy kilka pytań szefowi GFP - Piotrowi Sobierajowi. Tematem była oczywiście opracowana w o...
Sharp Games - nowe wydawnictwo
Wywiad z Mateuszem Kościelnickim
08-01-2017 13:33 | Balint 'balint' Lengyel | Komentarze: 0
Już jutro na platformie Wspieram.to wystartuje pierwsza kampania zainicjowana przez nowe wydawnictwo, Sharp Games. Dla Poltera była to dobra okazja, aby zamienić kilka słów z Mateuszem Kościelnickim, założycielem wydawnictwa.
SHARP GAMES. Marka Sharp kojarzy się z koncernem elektronicznym, zaś Shar...
Big Fat Burger
Mini wywiad z autorami
07-09-2017 10:54 | Balint 'balint' Lengyel | Komentarze: 0
Jak stworzyć grę o kanapkach? No właśnie jak? Jako że sami jesteśmy ciekawi takiego procesu, więc poprosiliśmy autorów gry o kilka zdań na temat Big Fat Burger. Zapraszamy do lektury krótkiego wywiadu!
Wywiad z autorami przeprowadził dla nas Radosław Mirek z Fabryki Kart - Trefl.
Radosław Mir...
Wywiad z Przemysławem Rymerem
Nikt nie prowadzi śledczego za rękę
14-09-2018 23:53 | Marcin 'Karriari' Martyniuk | Komentarze: 0
Pośród dziesiątek gier planszowych o gromadzeniu zasobów, zbieraniu punktów zwycięstwa czy siekaniu potworów znajdują się również pozycje wymagające współpracy, wspólnego ślęczenia nad rozproszonymi danymi oraz dedukcji. Do ich grona niebawem dołączy jedna z najbardziej wyczekiwanych produ...
Rozmowa z autorami Glory: A Game of Knights
O drodze rycerza do zwycięstw w turniejach
14-04-2019 17:20 | Marcin 'Karriari' Martyniuk | Komentarze: 0
Dominik Mucha i Marcin Wisthal to przykład rycerzy, którzy stają w szranki nie tylko na arenie. Obecnie walczą o jak najlepszy wynik kampanii Glory: A Game of Knights, łączącej eurogrę z rycerskimi pojedynkami. Na łamach Poltergeista pisałem już o wrażeniach z rozgrywki, zaś teraz miałem okazję...
Rozmowa z Mateuszem Albrichtem, autorem Łowców A.D. 2114
Współpraca w świecie po apokalipsie
04-05-2019 20:35 | Marcin 'Karriari' Martyniuk | Komentarze: 0
Planszówkowy crowdfunding ma się bardzo dobrze. Kolejne projekty budzą zainteresowanie wśród wspierających, pozwalając na wydawanie nie tylko gier profesjonalnych wydawnictw, lecz także solowych twórców pragnących zrealizować własne pomysły. Jednym z takich autorów jest Mateusz Albric...
Rozmowa z Piotrem Żuchowskim z Hexy Studio
Nie tylko audiencje u księcia
27-06-2019 12:33 | Marcin 'Karriari' Martyniuk | Komentarze: 0
Chociaż Hexy Studio ma już spore doświadczenie w wspieraniu projektów crowdfundingowych to dopiero rozpoczyna przygodę z wydawaniem planszówek. Przy okazji trwającej kampanii Chytrogrodu porozmawialiśmy z Piotrem Żuchowskim z warszawskiego wydawnictwa.
Marcin 'Karriari'...
Rozmowa z właścicielem DragonEye
O prowadzeniu sklepu z planszówkami
17-12-2020 14:02 | Marcin 'Karriari' Martyniuk | Komentarze: 0
Dyskutując o "łańcuchu pokarmowym" branży gier planszowych, często zapomina się o roli sklepów, pośredniczących między graczami a wydawnictwami. O prowadzeniu sklepu z planszówkami opowiada Alan Berger, właściciel DragonEye.
Marcin 'Karriari' Martyniuk: Skąd wziął się pomysł...
Wywiad ze Sławomirem Łukasikiem
23-11-2006 16:22 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 1
Sławomir Łukasik jest współtwórcą gry Orzeł Morski
Marcin 'Ezechiel' Zaród: Zacznijmy od krótkiej prezentacji. Skąd pseudonim Zulu von Auffenberg?
Sławomir 'Zulu von Auffenberg' Łukasik: Kiedyś, dawno temu, rejestrowałem się na swoim pierwszym forum internetowym jako Zulu. Wpadłem na pomysł, by na...
Wywiad z Adamem 'Folko' Kałużą
Często budzę się i zastanawiam się nad różnymi mechanikami…
27-05-2011 23:47 | Grażyna 'Fionaxxx' Zarzycka | Komentarze: 1
Adam 'Folko' KałużaProjektant gier: Glik, Glak, Folko-boks, Skoki, Mozaika, Hooop, Kajko i Kokosz: Wielki wyścig, Kraby, K2, Qubix. Od kilku lat prowadzi Wodzisławski Klub Go, jest redaktorem portalu gry planszowe.pl i czasopisma Świat Gier Planszowych.
Fionaxxx: Jak długo interesujesz się grami p...
Wywiad z K. Matuszakiem i M. Pronobisem, twórcami gry Labyrinth
Od arkan miłości do arkan przygody
24-06-2011 21:17 | Grażyna 'Fionaxxx' Zarzycka | Komentarze: 1
Mateusz Pronobis i Kamil MatuszakMateusz Pronobis – założyciel i general manager wydawnictwa Let`s Play. Kamil Matuszak – założyciel i creative director wydawnictwa Let`s Play. Efektem wspólnej pracy M. Pronobisa i K. Matuszaka są następujące gry: Flirt Let`s Play, Prawda czy Wyzwanie, A...
Wywiad z polskim wydawcą Glory to Rome
Boat City od kuchni
27-10-2011 20:00 | Rafał_Kruczek | Komentarze: 2
W ciągu ostatnich kilku miesięcy można zauważyć nagły wzrost zainteresowania grą Glory to Rome. Polska edycja była kamyczkiem, który rozpoczął lawinę kolejnych wydań. (6 wersji językowych: polska, niemiecka, francuska, hiszpańska, węgierska i włoska). Czy czujecie satysfakcję jako prekursorzy tej fa...
Wywiad z Adamem Kałużą
O K2, rywalizacji w świecie projektantów gier i nie tylko
21-06-2012 23:08 | Artur 'GoldenDragon' Jaskólski | Komentarze: 2
Adam 'Folko' KałużaProjektant gier: Glik, Glak, Folko-boks, Skoki, Mozaika, Hooop, Kajko i Kokosz: Wielki wyścig, Kraby, K2, Qubix. Od kilku lat prowadzi Wodzisławski Klub Go, jest redaktorem portalu gry- planszowe.pl i czasopisma Świat Gier Planszowych. W 2012 roku został nominowany do prestiżowej...
Wywiad z Łukaszem 'Wookiem' Woźniakiem
Król videocastów
22-09-2011 20:15 | Grażyna 'Fionaxxx' Zarzycka | Komentarze: 4
Łukasz 'Wookie' WoźniakTwórca serwisu GryPlanszowe.net, autor videocastów i gry Szalone małpy.
Fionaxxx: Od kiedy interesujesz się grami planszowymi? Jak zaczęło się u Ciebie to hobby?
Wookie: Trudno określić konkretną datę, bo zainteresowanie można różnie interpretować. Jeśli mówimy o pierwszej...
Wywiad z Marcinem Wełnickim
Łatwiej wymyślać planszówkę, niż pisać tysiącstronicową powieść
05-12-2012 18:00 | Joanna 'Senthe' Falkowska | Komentarze: 4
Marcin WełnickiProjektant gier: Zagłada Atlantydy i Slavika. Prawnik, tłumacz i publicysta. Autor licznych opowiadań oraz powieści Smiertelny bóg i Testament Damoklesa.
Zanim zacząłeś wydawać gry planszowe, dałeś się poznać jako autor beletrystyki, co wydaje się nie mieć żadnego związku z planszówk...
Wywiad z Filipem Miłuńskim
Nie przepadam za suchymi grami
15-02-2013 18:00 | Grażyna 'Fionaxxx' Zarzycka | Komentarze: 8
Filip MiłuńskiProjektant gier. Autor następujących tytulów: Biz(es)- Ekonomia Społeczna (2010r.), Mali Powstańcy (2009 r.), Mangum Sal (2010 r.),Na Grunwald – rycerze króla Jagiełły (2010 r.), Liberator (2011 r.), Mare Balticum (2011 r.), Mangum Sal – Muria (2012 r.), Vampire Empire (201...