Wielka Gra powraca! Autor:
Artur 'GoldenDragon' Jaskólski
Wszystko co dobre, niestety kiedyś się kończy. Na planszowki.polter.pl nie możemy sobie pozwolić na takie myślenie. Ciągle stawiamy przed sobą nowe wyzwania, aby nieść naszym Czytelnikom radość płynącą z obcowania z arcyciekawą formą spędzania wolnego czasu, czyli grami planszowymi. Piszemy o grach, abyście wiedzieli, w co inwestować swoje pieniądze i czas. Fani dla fanów, którzy nie tylko piszą dla Was, ale i... nagradzają swoich Czytelników!
Mamy zaszczyt i przyjemność zaprosić fanów gier planszowych na powrót naszego wielkiego konkursu! Tylko na planszowki.polter.pl w superhipertrudnym quizie do wygrania będzie góra planszówek. Zapraszamy do...
... WIELKIEJ GRY 2!
Kontynuując tradycje legendarnego teleturnieju, co dwa tygodnie zadamy 5 pytań. Co dwa tygodnie najlepszy uczestnik otrzyma grę planszową. Ale to nie wszystko! Na półmetku zabawy wybierzemy najlepiej odpowiadającego i nagrodzimy go dodatkową, specjalną planszówką.
To jeszcze nie koniec! Przydzielimy jeszcze 3 nagrody specjalne! Najlepszy z najlepszych otrzyma...
Kupców i Korsarzy! W tej edycji nagrodzimy również drugie miejsce
Orłami i Rakietami, a trzecią lokatę -
Teomachią.
W puli nagród znalazły się:
Expedition Sumatra,
Aeroplany,
Ostatnia wola,
Duchy,
Slavika,
Mondo,
Wilkołaki,
Small World PL,
Pory Roku,
Timeline,
Kupcy i Korsarze,
Orły i Rakiety oraz
Teomachia.
Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem zabawy:
1. Wielka Gra składa się z 6 etapów.
2. Każdy etap trwa dwa tygodnie, z zaznaczeniem, że organizator może przedłużyć jego czas trwania do 3 tygodni.
3. Organizator przewiduje możliwość przerw pomiędzy poszczególnymi etapami.
4. Za początek tygodnia uznaje się piątek (tj. czwartek po godzinie 20:01, maksymalnie do godzin popołudniowych w piątek), za koniec tygodnia czwartek do godziny 20:00.
5. Na początku każdego etapu publikowana jest lista pięciu pytań.
6. Odpowiedzi na pytania są przyjmowane od momentu ich publikacji do godziny 20.00 w czwartek.
7. Pod koniec każdego etapu wśród osób, które w danym etapie zdobyły najwięcej punktów, losowana jest jedna gra.
8. Pod koniec każdego etapu publikowany jest ranking punktów zebranych od początku konkursu przez uczestników.
9. Pod koniec etapu #3 przyznawana jest nagroda dodatkowa dla lidera w rankingu (lub rozlosowana wśród osób o najwyższym wyniku).
10. Pod koniec etapów #2, #4 i #6 przyznawana jest specjalna nagroda, która zostanie rozlosowana wśród wszystkich dotychczasowych uczestników zabawy.
11. W konkursie mogą brać udział wyłącznie zalogowani użytkownicy serwisu.
12. Członkowie redakcji i stali współpracownicy serwisu Poltergeist oraz przedstawiciele fundatorów nagród (Fabryka Gier Historycznych, Granna, Igramoon Spieleverlag, Mars Games, Phalanx Games Polska, REBEL.pl) i ich rodziny nie mogą brać udziału w zabawie.
13. Uczestnicy wyrażają zgodę na publikację swoich nicków na liście rankingowej.
14. Zwycięzcy wyrażają zgodę na użycie swoich danych osobowych - imienia i nazwiska oraz miejscowości - w ogłoszeniach o wynikach.
15. Informacja o nagrodzie i prośba o adres do wysyłki przesyłana jest na PW polterowego konta uczestnika.
16. Każdy uczestnik może używać do celów konkursowych tylko jednego konta w serwisie Poltergeist.
17. W sprawach spornych ostateczne słowo ma szef działu planszówek w serwisie Poltergeist.
18. Wiążące decyzje dotyczące konkursu podczas jego trwania podejmuje koordynator.
19. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie w czasie trwania konkursu.
20. Wszelką korespondencję w sprawie konkursu należy przesyłać na nasz
adres mailowy.
21. Udział w konkursie jest równoznaczny z akceptacją regulaminu konkursu.
Koordynatorką konkursu będzie Grażyna 'Fionaxxx' Zarzycka. Naszym ekspertem i autorem wszystkich pytań jest Rafał Kruczek. Serdecznie zapraszamy wszystkich do zabawy!
Etap I
W konkursie zostało zarejestrowanych 32 odpowiedzi ZALOGOWANYCH uczestników.
Pytanie 1. Spełnienie jakiego warunku pod koniec tury powoduje zakończenie gry w
Race for the Galaxy?
C) Gdy któryś z graczy posiada 15 punktów prestiżu.
1C (59% poprawnych odpowiedzi). Warunek zakończenia gry przy 15 prestiżu został wprowadzony w
Brink of War.
Pytanie 2 Kto stanowi największe zagrożenie na początku gry?
D) Slaanesh
To było najtrudniejsze pytanie. Tylko 34% odpowiadających wiedziało, że Slaanesh ma na starcie gry w
Chaos w Starym Świecie (
Chaos in the Old World) największe, równe 4, zagrożenie (threat). Khorne (którego wybrało 53% osób) ma zagrozenie wysokości tylko 3. Można to zobaczyć na przykład na zdjęciu http://bgg.cc/image/1495457/chaos-in-the-old-world
Pytanie 3. Który z poniższych projektantów gier nie prowadzi własnego podcastu?
C) Tom Lehmann - 66% poprawnych odpowiedzi.
Tom Lehmann nie prowadzi własnego podcastu. Tytuły podcastów pozostałych to “Games with Garfield” (Richard Garfield), “Plaid Hat Podcast” (Colby Dauch), “The Dice Tower” (Tom Vasel) i “Ludology ”(Geoffrey Engelstein).
Pytanie 4. Ile maksymalnie może zdobyć punktów jeden gracz w 4-osobowym
Dominionie (bez dodatków) gdy karta Ogrody nie jest dostępna?
D) 123 Punkty Zwycięstwa (56% poprawnych odpowiedzi). Jeśli graczowi uda się kupić wszystkie dostępne w grze karty zwycięstwa może dostać 12 * 6 (Prowincja) + 12*3(Powiaty)+12 (Posiadłości)+ 3(za startowe Posiadłości) =123 PZ.
Pytanie 5. Wszystkie (poza jedną) poniższe czynności wykonuje się w grach pewnego projektanta. Która czynność nie pasuje?
A) Rejs łodzią podwodną
Najłatwiejsze pytanie: 75% poprawnych odpowiedzi. Odpowiedź A to czynność z gry
Czerwony Listopad. Reszta to czynności z gier Adama Kałuży (
Drako,
Jaskinia ,
K2 i
Kraby).
Zwycięzca etapu #1:
bulkhatos otrzymuje grę
Aeroplany od wydawnictwa
Phalanx Games Polska
Wyniki po pierwszym etapie (nick - liczba punktów)
Etap II
Pytanie 1(6) W której grze projekt GIPF nie układa się jednych pionków na drugich?
E)
Yinsh (70% poprawnych odpowiedzi) w tej grze krążki są wkładane w pierścienie, ale żaden pionek nie jest NA drugim.
Pytanie 2(7) Ile maksymalnie punktów/złota może otrzymać gracz w
Sabotażyście 2 w jednej rundzie ( z trzech rozgrywanych)?
E) 11 (32% poprawnych odpowiedzi) Taki wynik może uzyskać Geolog (wtedy gdy nie ma innego Geologa, są wystawione wszystkie karty z kryształami i tylko Geolog ma wystawioną kartę kradzieży).
Pytanie 3(8) Co nie jest symbolem dynastii w grze
Eufrat i Tygrys?
D) Skarabeusz (92% poprawnych odpowiedzi) - To było najłatwiejsze pytanie.
Pytanie 4(9) Która z innowacji nie pasuje do pozostałych?
E) Internet (24% poprawnych odpowiedzi) Internet jako jedyna z wymienionych kart z gry
Innowacje nie ma alternatywnego warunku zwycięstwa.)
Pytanie 5(10) Który z wampirów nie należy do
"zgranej" paczki?
B) J. J. McTeague (73% poprawnych odpowiedzi) Wymienione wampiry to nazwy kart z
Nightfall. J. J. McTeague nie "kombuje się"z innymi. Z pozostałych można utworzyć łańcuch i zagrać je po kolei.
Zwycięzca etapu #2:
mechaniczka otrzymuje grę
Expedition Sumatra od wydawnictwa
Igramoon
Zwycięzca nagrody specjalnej rozlosowywanej pośród wszystkich dotychczasowych uczestników:
stefan85 otrzymuje grę
Duchy od wydawnictwa
Granna
Wyniki po drugim etapie (nick - liczba punktów)
Etap III
Pytanie 1. Co NIE JEST warunkiem skończenia gry w Puerto Rico?
A) Gracz wypełnił wszystkie miejsca na plantacje na swojej planszy. (92% poprawnych odpowiedzi)
Pytanie 2 Ile najwięcej punktów ujemnych można wziąć w jednej lewie w Sticheln (w 8-osobowej partii)?
Z tym pytaniem jest mały problem. Okazało się ze gra ta miała kilka wydań różniących się zawartością pudełka - w niektórych najwyższą kartą było 19 , w niektórych 20 (A niektóre wydania miały karty tylko dla 6 graczy). Ponadto grając według podstawowych zasad na 8 osób powinno się grać kartami tylko do 18. Czyli, w zależności od użytych kart,i odpowiedź to 116, 124 lub 132. W związku tym Komisja Konkursowa podjęła decyzje o uznaniu wszystkich odpowiedzi.
Pytanie 3. Na jakie pytanie, dotyczące morderstwa, pomagają odpowiedzieć karty, które nie są tasowane z innymi rodzajami kart (w grze Mystery Express)?
C) Kiedy? (80% poprawnych odpowiedzi). Karty dotyczące czasu zbrodni stanowią osobna mini-grę.
Pytanie 4. Poniższe karty pochodzą z pewnej gry. Która z kart nie jest kartą roli?
C) Politics (80% poprawnych odpowiedzi) Karta Politics jest karta specjalną w grze Eminent Domain i jest tylko kartą akcji.
Pytanie 5. Wszystkie poza jedną z poniższych czynności wykonuje się w grach pewnego projektanta. Która czynność nie pasuje?
D) Dążenie do jak najszybszego bankructwa (48% poprawnych odpowiedzi). Jak najszybsze bankructwo to cel w grze Ostania Wola. Pozostałe to czynności z gier Friedemanna Friese Fearsome Floors, Rekiny Biznesu, Copycat i Fauna.
czołówka po 3 etapach:(5 osób):
bulkhatos
martam2121
Millygirl
windziarz
xjustx
5 punktów w 3 etapie mieli (10 osob):
Senthe
furan
mechaniczka
windziarz
siefczyk
flowerus
xjustx
Millygirl
martam2121
bulkhatos
Zwycięzca etapu #3:
windziarz otrzymuje grę
Ostatnia wola od wydawnictwa
REBEL.pl
Zwycięzca nagrody dla lidera klasyfikacji na półmetku WG:
martam2121 otrzymuje grę
Slavika od wydawnictwa
REBEL.pl
Wyniki po trzecim etapie (nick - liczba punktów)
Etap IV
1A (76% poprawnych odpowiedzi) Połączenie Szczecin - Wrocław kosztuje 22 elektro na polskiej mapie do Wysokiego Napięcia.
2C (76% poprawnych odpowiedzi) W prowincji z królem nie można nic zmieniać, natomiast punktacja specjalna nie zmienia stanu prowincji, jest możliwa i dodatkowo punktowana.
3B (74% poprawnych odpowiedzi) Ed Carter w ramach kampanii Glory To Rome Black Box Edition na Kickstarterze oferował list z przeprosinami za swoje ilustracje do poprzednich edycji.
4A (85% poprawnych odpowiedzi) Przy budowie Sfinksa dobiera się karty z dodatkowo punktujące po koniec gry i nie zaznacza się tego kamieniem na planie budynku, jak w innych budowlach w Dolinie Królów (Egizia).,
5E (76% poprawnych odpowiedzi) Eksploracja to temat Piętaszka, a także Robinsona Crusoe. Pozostałe czynności pochodzą z gier Vlaady Chvatila (Pupile Podziemi, Galaxy Trucker, Cywilizacja poprzez wieki, Władcy Podziemi).,
18 osób miało komplet 5pkt. 54 osoby brały udział w etapach 1-4.
Zwycięzca etapu #4:
Ssandy otrzymuje grę
Mondo od wydawnictwa
REBEL.pl
Zwycięzca nagrody specjalnej rozlosowywanej pośród wszystkich dotychczasowych uczestników:
mechniczka otrzymuje grę
]Wilkołaki od wydawnictwa
Granna
Wyniki po czwartym etapie (nick - liczba punktów)
Etap V
Pytanie 1. Jakiego koloru akcji w
Chicago Express nie można kupić na początku gry?
A) czarne - 98% poprawnych odpowiedzi - Czarne akcje mozna kupić dopiero jak ktoś dojedzie do Chicago.
Pytanie 2. Jaka frakcja w
Summoner Wars ma dostep do największej ilości ścian?
C) Bagienne Orki - 89% - Bagienne Orki mają do dyspozycji 15 dodatkowych ścian z pnączy.
Pytanie 3. O ile zmienia wartość filmu żeton Rainera Knizii w grze
Traumfabrik?
E) -1 - 89% poprawnych odpowiedzi - W geście autoironii Autor ocenił swój wkład w dzieło filmowe na jedną gwiazdkę... UJEMNĄ :)
Pytanie 4 Wszystkie poza jedną z poniższych czynności wykonuje się w grach pewnego projektanta. Która czynność nie pasuje?
D) Robienie sushi - 89% poprawnych odpowiedzi - Robienie sushi na przykład w grze
Wasabi (Gra ma być dostepna także z nazwą
Sushi - Autorami Wasabi są Josh Cappel i Adam Gertzbein -). Pozostałe czynności można zrobić w grach Antoine'a Bauzy (
Takenoko,
7 Wonders,
Ghost Stories,
Hanabi).
Pytanie 5. W której grze projektu GIPF gracze nie mają wyznaczonych własnych kolorów?
B)
Zertz - 93% poprawnych odpowiedzi - W
ZERTZ wystawia się i zbija białe, czarne i szare kulki starając się zdobyć większość w jednym z kolorów lub po 3 w każdym kolorze.
Aż 37 uczestników uzyskało komplet punktów w 5 etapie.
Zwycięzca etapu #5:
Cierniu otrzymuje grę
Small World PL od wydawnictwa
REBEL.pl
Wyniki po piątym etapie (nick - liczba punktów)
Etap VI
1. Ile maksymalnie punktów zwycięstwa w jednej rundzie może dać jedna zdolność karty w
Race for the Galaxy? (Gra dwuosobowa, zaawansowana - na dwie karty akcji, tylko podstawka)
D) 22 PZ (74% poprawnych odpowiedzi)
Świat Pielgrzymkowy Pilgrimage World - może skonsumować wszystkie swoje dobra za (ilość dóbr -1) PZ. Przy grze zaawansowanej możesz w ostatniej rundzie, podczas fazy konsumpcji mieć wystawione 13 światów, w tym świat pielgrzymkowy i 12 światów z dobrami, co daje 11 pz podwojone premią za x2 = 22. Pytanie dotyczyło jednej zdolności jednej karty w jednej rundzie, ale jako ciekawostkę dodam, że gdyby uwzględniać zdolności innych kart - premia za Galaktyczny Renesans - przyrost końcowego wyniku w wyniku aktywacji zdolności świata Pielgrzymkowego wyniósł by 29 lub 30 PZ.
2. Jaka współczesna polska spółka kolejowa ma swój odpowiednik (pod względem nazwy i obszaru działania) w historycznej grze kolejowej Harry’ego Wu?
D) Koleje Dolnośląskie(89% poprawnych odpowiedzi)
W grze
German Railways na terenie Dolnego Śląska operuje [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_Dolnośląsko-Marchijska]Niederschlesisch-Märkische Eisenbahn[/url].
3. Który kosmita nie pasuje do innych?;Antymateria;Marsjanin
B) Marsjanin (91% poprawnych odpowiedzi). Pozostali są rasą dostępną w podstawce
Cosmic Encounter (wydanie FFG).
4. Co może przesunąć się najdalej w jednym ruchu (Gra
Rój -
Hive)?
B) Mrówka (96% poprawnych odpowiedzi) Mrówka może przesunąć się o dowolną ilość pól wokół Roju (Hive), pozostałe wymienione pionki mają wyznaczoną ilość pól, o które się przesuwają.
5. Która rezydencja rodzinna nie pasuje do pozostałych?
D) The Broken Arms (94% poprawnych odpowiedzi)
The Broken Arms jest rezydencją, która pojawia się w dodatku do
Gloom, reszta to rezydencje rodzin z podstawki.
W szóstym etapie 34 osoby otrzymały maksymalną ilość 5 pkt.
Szczegółowe wyniki i statystyki zbiorcze i dotyczące poszczególnych etapów można obejrzeć w
dokumencie.
Zwycięzca etapu #6:
tyska otrzymuje grę
Pory Roku od wydawnictwa
REBEL.pl
Zwycięzca nagrody specjalnej rozlosowywanej pośród wszystkich dotychczasowych uczestników:
Shonsu otrzymuje grę
Timeline od wydawnictwa
REBEL.pl.
Zwycięzca Wielkiej Gry 2:
windziarz otrzymuje grę
Kupcy i korsarze od wydawnictwa
REBEL.pl.
Laureat drugiego miejsca Wielkiej Gry 2:
xjustx
otrzymuje grę
Orły i rakiety od wydawnictwa Mars Games.
Laureat trzeciego miejsca Wielkiej Gry 2:
bulkhatos otrzymuje grę
Teomachia od wydawnictwa Fabryka Gier Historycznych.
Wyniki po szóstym etapie (nick - liczba punktów)
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział i świetną zabawę!