» Waterloo

Waterloo

Dodał: Adam 'Aki' Kasprzak

Waterloo
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Typ gry: Strategiczna
Data wydania oryginału: 2002
Wydawca polski: Phalanx Games
Liczba graczy: 2 osoby
Wiek graczy: od 12 lat
Czas rozgrywki: ok. 60 minut
Cena: 80,00 zł

W 1814 r. zdziesiątkowana francuska armia, dowodzona przez genialnego i podziwianego stratega Napoleona Bonaparte, została wreszcie pokonana przez połączone siły Wielkiej Brytanii, Prus, Rosji oraz Austrii. Armię rozwiązano, a cesarza zesłano na Elbę. Niedługo potem uciekł i 1 marca 1815 r. wylądował w Marsylii, po czym pomaszerował na Paryż. Ludzie wysławiali go jako bohatera i wkrótce na nowo stał się ich przywódcą. Jego nowe cesarstwo miało trwać jedynie 100 dni… Bonaparte szybko zwołał wszystkich weteranów i odbudował cesarską armię. Mógł liczyć na tak wspaniałych dowódców, jak Ney, Grouchy i d’Erlon. Aby móc wywierać decydujący wpływ w ewentualnych nadchodzących bitwach, wzmocnił armię swą elitarną cesarską gwardią, ponieważ kiedy ruszali do ataku, bitwa wkrótce się kończyła… Napoleon zdecydował się pospieszyć na północ, w ogólnym kierunku Brukseli, pomiędzy armię brytyjsko-holenderską oraz pruską, i zniszczyć je po kolei. Po bitwach pod Ligny i Quatre Bras armie spotkały się wreszcie 18 czerwca 1815 r. pod małym miasteczkiem Mont St. Jean w pobliżu Waterloo.

Zaloguj się aby wyłączyć tę reklamę

Waterloo: Ostatnia bitwa Napoleona jest ekscytującą taktyczną grą planszową symulującą jedną z najważniejszych bitew wszech czasów. Dwóch (Francuzi przeciwko Brytyjczykom i Prusakom) lub trzech (Francuzi, Brytyjczycy i Prusacy) graczy wciela się w role swych historycznych odpowiedników i decyduje, w jaki sposób pokonać przeciwnika oraz wygrać bitwę. Gra zawiera dwa scenariusze: jeden obejmujący 4 tury gry, a drugi całą bitwę z siedmioma turami.
Tagi: Waterloo | Phalanx Games | Richard H. Berg


Czytaj również

AuZtralia
Gdzie diabeł nie może, tam Cthulhu pośle, czyli wojna o AuZtralię
- recenzja
Lords of Hellas
Techno-mity i area control
- recenzja
Germania Magna
Pożar na granicy Imperium Romanum
- recenzja
Ankh-Morpork vs. Wiedźmy
Planszowe boje - część 18
Mesopotamia
Kolebka cywilizacji na heksach
- recenzja
Before the Wind
Zdążyć przed wiatrem...
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.


ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.