» Twilight Struggle – Zimna Wojna 1945–89

Twilight Struggle – Zimna Wojna 1945–89

Dodał: Marcin 'Karriari' Martyniuk

Twilight Struggle – Zimna Wojna 1945–89
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 1
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Twilight Struggle – Zimna Wojna 1945–89
Typ gry: strategiczna
Projektant: Ananda Gupta, Jason Matthews
Ilustracje: Viktor Csete, Rodger B. MacGowan, Chechu Nieto, Guillaume Ries, Mark Simonitch
Wydawca oryginału: GMT Games
Data wydania oryginału: 2005
Wydawca polski: Phalanx Games
Data wydania polskiego: kwiecień 2019
Liczba graczy: 2
Wiek graczy: od 14 lat
Czas rozgrywki: 120-180 min.
Cena: 159,90 zł

Dźwięk trąb wzywa nas ponownie – nie do chwycenia za broń, chociaż broni potrzebujemy, nie jako wezwanie do walki, chociaż walczymy – lecz do udźwignięcia ciężaru długiego i mrocznego konfliktu…

John F. Kennedy, przemowa inauguracyjna, styczeń 1961

W 1945 roku wątpliwi sojusznicy zatrzymali nazistowską machinę wojenną, podczas gdy dumne Cesarstwo Japonii zostało rzucone na kolana przez najbardziej niszczycielską broń w historii ludzkości. Spośród dawnych potęg światowych utrzymały się wyłącznie dwa supermocarstwa. Świat nie miał jednak szczęścia, by odetchnąć z ulgą przed pojawieniem się nowego konfliktu. W przeciwieństwie do starcia na wielką skalę z poprzednich dekad, ta wojna będzie prowadzona nie przez żołnierzy i czołgi, lecz przez szpiegów i polityków, naukowców i intelektualistów, artystów i zdrajców.

Twilight Struggle – Zimna Wojna 1945–89 to gra dla dwóch graczy symulująca czterdzieści pięć lat walki o światową dominację pomiędzy Związkiem Radzieckim a Stanami Zjednoczonymi. Cały glob stanowi scenę, na której dwaj tytani walczą o rozszerzenie strefy wpływów dla swoich ideologii oraz obyczajów. Gra rozpoczyna się pośród ruin Europy, gdy dwa nowe supermocarstwa walczą o powojenne zgliszcza, a kończy się w 1989 roku, kiedy na scenie pozostały już tylko Stany Zjednoczone.

Twilight Struggle to dynamiczna i nieskomplikowana gra, która kontynuuje tradycję gier "card driven", zapoczątkowaną przez We the People oraz Hannibal: Rome vs. Carthage. Tak jak w przypadku pozostałych gier o mechanice napędzanej kartami, podejmowanie decyzji stanowi nie lada wyzwanie: jak najlepiej wykorzystać swoje atuty, by przy stale ograniczonych zasobach zdobyć przewagę nad przeciwnikiem?

Rozgrywka wprost kipi ówczesnym klimatem. Plansza gry to mapa świata z okresu zimnej wojny, na której gracze przenoszą swoje znaczniki i poszerzają strefy wpływów, próbując pozyskać sojuszników i kontrolować kolejne państwa. Z kolei karty gry prezentują szeroki zakres wydarzeń historycznych, od konfliktów izraelsko-arabskich w latach 1948 i 1967, poprzez wojnę w Wietnamie i amerykańskie ruchy pacyfistyczne, aż po kryzys kubański, wyścig kosmiczny i wyścig zbrojeń, które doprowadziły świat na skraj nuklearnej anihilacji.

Komponenty gry:

  • 260 znaczników;
  • plansza o wymiarach 56×84 cm;
  • 110 kart zdarzeń;
  • 2 sześcienne kości;
  • 1 instrukcja;
  • 2 arkusze pomocy gracza.

Źródło: Opis wydawcy

Tagi: GMT Games | Twilight Struggle – Zimna Wojna 1945–89 | Phalanx Games | Ananda Gupta | Jason Matthews | Viktor Csete | Rodger B. MacGowan | Chechu Nieto | Guillaume Ries | Mark Simonitch


Czytaj również

Twilight Struggle
Gorące zimowe wieczory
- recenzja
FAB: Sicily
Gra wojenna okiem planszówkowicza
- recenzja
AuZtralia
Gdzie diabeł nie może, tam Cthulhu pośle, czyli wojna o AuZtralię
- recenzja
Lords of Hellas
Techno-mity i area control
- recenzja
Germania Magna
Pożar na granicy Imperium Romanum
- recenzja
Ankh-Morpork vs. Wiedźmy
Planszowe boje - część 18

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.


ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.