» Tikal

Tikal

Dodał: Adam 'Rockas' Sowiński

Tikal
8.00
8.17
Ocena użytkowników
Średnia z 3 głosów
-
Twoja ocena
Tytuł: Tikal
Typ gry: strategiczna
Projektant: Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
Ilustracje: Mariusz Gandzel
Wydawca oryginału: Ravensburger
Data wydania oryginału: 1999
Wydawca polski: Egmont
Data wydania polskiego: 2015
Liczba graczy: od 2 do 4
Wiek graczy: od 10 lat
Czas rozgrywki: ok. 90-120 min.
Cena: 129,95 zł

Tikal był jednym z najważniejszych miast starożytnych Majów. Jego ruiny leżą w obecnej Gwatemali, w środku nieprzebytej dżungli. Gracze kierują ekspedycją naukową, która ma zbadać pozostałości miasta. Będą eksplorować dżunglę, odkrywać świątynie oraz odkopywać bezcenne skarby.

Tikal to jedna z najpopularniejszych nowoczesnych gier planszowych świata. Gra zdobyła wiele nagród, w tym najbardziej prestiżową - Spiel des Jahres.

Plansza to tajemniczy, nieznany obszar dżungli. W każdej turze gracze ciągną żetony terenu i kładą je na planszę. Żetony te moga być dziką dżunglą, świątyniami, wulkanami czy ukrytymi skarbcami. Z czasem, jak plansza zaczyna nabierać kształtu, widać coraz więcej świątyń i skarbców, którymi warto by się zainteresować...

Tura gracza zaczyna się od pociągnięcia żetonu terenu i położeniu go przy "zbadanym" już terenie dżungli (wcześniej wyłożonych żetonach). Następnie gracz ma do wykorzystania 10 punktów akcji  aby przesunąć swoich podróżników po odkrytej już mapie i wykonać konkretne działania. Jeśli badasz skarbiec, możesz wydać punkty akcji aby zabrać skarby i przenieść je swojej bazy wypadowej. Jeśli badasz żeton świątyni, możesz przeprowadzić tam prace wykopaliskowe i tym samym sprawić, że jest bardziej wartościowa, lepiej punktowana. Możesz również postawić przy świątyni strażnika, dzięki czemu Twoi przeciwnicy nie przejmą Twojej świątyni.

Gracze sukcesywnie odkrywają (tworzą) coraz większą mapę, badają świątynie i zbierają skarby, dopóki jeden z trzech żetonów wulkanów nie zostanie wyciągnięty. Sprawia to, że natychmiast każdy z graczy podlicza zdobyte do tej pory punkty (dodaje wartość kontrolowanych świątyń i zdobytych skarbów). Gra kończy się, gdy ostatni żeton terenu zostanie dołożony do planszy. Wtedy też po raz ostatni podlicza się punkty i gracz z największą ich ilością wygrywa grę.

Źródło: Opis wydawcy

Tagi: Wolfgang Kramer | Michael Kiesling | Mariusz Gandzel | Egmont | Tikal


Czytaj również

Tikal
Fotounboxing #20
Tikal
Wielki powrót klasyka
- recenzja
Torres
Pnąc się ku górze
- recenzja
Apacze i Komancze
Carcassonne w klimatach Indian
- recenzja
Szczęść Boże
Idymy na szychta
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.


ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.