Ticket to Ride: The Dice Expansion
Uwaga, kości na torach!
Redakcja: Grażyna 'Fionaxxx' ZarzyckaIlustracje: Artur 'GoldenDragon' Jaskólski
Alan R. Moon to autor takich hitów jak Ticket to Ride czy Memoir ’44. Każda jego produkcja jest przemyślana i atrakcyjna nawet dla początkującego odbiorcy. A co by się stało, gdyby pan Moon zechciał wywrócić mechanikę swojego największego hitu, czyli Wsiąść do pociągu do góry nogami? Wyrzućmy karty i zastąpmy je tak modnymi ostatnio …kośćmi! Jak pomyślał – tak zrobił. I o to przed Cztelnikami recenzja gry Ticket to Ride: The Dice Expansion.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Kubek? Jaki kubek? Co za kubek!
Niewielkie, kolorowe, tekturowe pudełko – tak wygląda Ticket to Ride: The Dice Expansion. W środku znajdziemy 2 rodzaje kartonowych znaczników torów: pojedyncze – żółte i podwójne – niebieskie. Do tego dochodzi 5 białych kości oraz 3 czarnych. Wszystkie ozdobione błyszczącymi piktogramami. Kubek na kości to prawdziwa rewelacja – z wierzchu pokryty czymś a la skóra, a w środku wyłożony czerwonym, filcowatym materiałem. Wrażenia wizualne, funkcjonalność i jakość wykonania – rewelacja! Ostatnim elementem zestawu jest kolorowa instrukcja w 10 językach. Brak polskiego, ale na szczęście sytuację ratuje polski dystrybutor gry – Rebel.pl i dołącza "kserówkę" z zasadami w rodzimym języku.
Długie trasy preferuję
Ticket to Ride: The Dice Expansion jest kompatybilny ze wszystkimi wersjami serii Wsiąść do pociągu. Najważniejszą zmianą, jaką wprowadza dodatek jest zastąpienie kart pociągów przez kości. Przestają mieć znaczenie również kolory tras, a jedynie to, czy są pojedyncze, czy podwójne. Uczestnicy zabawy rozpoczynają rozgrywkę z liczbą pociągów określonych w instrukcji rozgrywanej wersji podstawowej Ticket to Ride.
W swojej turze gracz rzuca 5 białymi kośćmi. Potem może przerzucić jeszcze dowolną ich ilość , ale ostateczny wynik musi zaakceptować. Może wyrzucić:- pojedynczy tor – liczy się jako jedno pole podczas zdobywania pojedynczego pola na planszy
- podwójny tor – liczy się jako jedno pole podczas zdobywania podwójnego pola na planszy
- stacja – pozwala dociągnąć jeden bilet, który można zatrzymać lub odrzucić
- lokomotywa – jako joker, który może być użyty jako jeden z powyższych wyników.
Kości dla fanów
Ticket to Ride: The Dice Expansion to bardzo ciekawy dodatek i choć gabarytowo niewielki, bardzo potrafi odmienić wymiar rozgrywki. Gra się szybciej, bardziej nieobliczalnie. Większy nacisk kładziemy na zdobywanie dużej ilości punktów w każdej rundzie, niż knucie i długofalowe planowanie. Gra się inaczej, wcale nie gorzej, a do tego bardzo przyjemnie. Szkoda, że trasy stają się homogeniczne i kolory, które były jedną z atrakcji serii przestają mieć znaczenie. Dla posiadaczy Ticket to Ride pozycja obowiązkowa, choć przy mapach z krótkimi trasami, warto jednak wypróbować przed zakupem.
Plusy:- rewelacyjny kubek
- krótszy czas rozgrywki
- proste i ciekawe zasady,
- błyszczące kości
- gorzej się sprawdza z mapami o krótszych trasach
- sporo losowości
- kolor trasy nie ma znaczenia
Dziękujemy sklepowi Rebel.pl za udostępnienie gry do recenzji.
Galeria
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Ticket to Ride: The Dice Expansion
Seria wydawnicza: Ticket to Ride
Typ gry: ekonomiczna
Projektant: Alan R. Moon
Wydawca oryginału: Days of Wonder
Data wydania oryginału: 2008
Liczba graczy: od 2 do 5
Wiek graczy: od 8 lat
Czas rozgrywki: ok. 40-60 min.
Cena: ok. 55 zł
Seria wydawnicza: Ticket to Ride
Typ gry: ekonomiczna
Projektant: Alan R. Moon
Wydawca oryginału: Days of Wonder
Data wydania oryginału: 2008
Liczba graczy: od 2 do 5
Wiek graczy: od 8 lat
Czas rozgrywki: ok. 40-60 min.
Cena: ok. 55 zł