» Recenzje » Ticket to Ride: The Dice Expansion

Ticket to Ride: The Dice Expansion


wersja do druku
Ticket to Ride: The Dice Expansion
Alan R. Moon to autor takich hitów jak Ticket to Ride czy Memoir ’44. Każda jego produkcja jest przemyślana i atrakcyjna nawet dla początkującego odbiorcy. A co by się stało, gdyby pan Moon zechciał wywrócić mechanikę swojego największego hitu, czyli Wsiąść do pociągu do góry nogami? Wyrzućmy karty i zastąpmy je tak modnymi ostatnio …kośćmi! Jak pomyślał – tak zrobił. I o to przed Cztelnikami recenzja gry Ticket to Ride: The Dice Expansion.
Kubek? Jaki kubek? Co za kubek!
Niewielkie, kolorowe, tekturowe pudełko – tak wygląda Ticket to Ride: The Dice Expansion. W środku znajdziemy 2 rodzaje kartonowych znaczników torów: pojedyncze – żółte i podwójne – niebieskie. Do tego dochodzi 5 białych kości oraz 3 czarnych. Wszystkie ozdobione błyszczącymi piktogramami. Kubek na kości to prawdziwa rewelacja – z wierzchu pokryty czymś a la skóra, a w środku wyłożony czerwonym, filcowatym materiałem. Wrażenia wizualne, funkcjonalność i jakość wykonania – rewelacja! Ostatnim elementem zestawu jest kolorowa instrukcja w 10 językach. Brak polskiego, ale na szczęście sytuację ratuje polski dystrybutor gry – Rebel.pl i dołącza "kserówkę" z zasadami w rodzimym języku.
Długie trasy preferuję
Ticket to Ride: The Dice Expansion jest kompatybilny ze wszystkimi wersjami serii Wsiąść do pociągu. Najważniejszą zmianą, jaką wprowadza dodatek jest zastąpienie kart pociągów przez kości. Przestają mieć znaczenie również kolory tras, a jedynie to, czy są pojedyncze, czy podwójne. Uczestnicy zabawy rozpoczynają rozgrywkę z liczbą pociągów określonych w instrukcji rozgrywanej wersji podstawowej Ticket to Ride.
W swojej turze gracz rzuca 5 białymi kośćmi. Potem może przerzucić jeszcze dowolną ich ilość , ale ostateczny wynik musi zaakceptować. Może wyrzucić:
  • pojedynczy tor – liczy się jako jedno pole podczas zdobywania pojedynczego pola na planszy
  • podwójny tor – liczy się jako jedno pole podczas zdobywania podwójnego pola na planszy
  • stacja – pozwala dociągnąć jeden bilet, który można zatrzymać lub odrzucić
  • lokomotywa – jako joker, który może być użyty jako jeden z powyższych wyników.
Akcje dostępne dla każdego gracza podczas tury to: zdobycie pojedynczej trasy, zdobycie podwójnej trasy lub dociągnięcie biletu. Dodatkowo każde 2 niewykorzystane kostki pozwalają dociągnąć jeden znacznik torów (podwójny lub pojedynczy), który może być użyty jako jedno pole podczas zdobywania trasy danego typu. Ticket to Ride: The Dice Expansion posiada również zasady modyfikujące nieco reguły występujące na każdej z map serii Wsiąść do pociągu. To tylko klika zdań, a ciekawie mogą uatrakcyjnić rozgrywkę. Ticket to Ride: The Dice Expansion przede wszystkim znacznie przyśpiesza czas rozgrywki. Nie ma już żmudnego i czasochłonnego dobierania i zbierania kart. Już nawet w 2 kolejce po zebraniu odpowiednich znaczników jesteśmy w stanie wybudować nawet najdłuższą trasę. Mniej teraz "główkowania" i więcej radosnej losowości. Kości czasem sprzyjają, a czasem nie, więc trzeba pamiętać o przerzucie i dobieraniu znaczników torów. Ze względu na to, że w rundzie można wybudować tylko jedną trasę – dodatek zdecydowanie wspiera budowanie tych dłuższych. Ticket to Ride: The Dice Expansion nie koniecznie się więc sprawdzi na mapach, gdzie trasy są krótkie. Wydaje się, że karty wymuszają nieco bardziej strategiczne podejście do rozgrywki. Najbardziej jednak szkoda, że na znaczeniu tracą różne kolory tras.
Kości dla fanów
Ticket to Ride: The Dice Expansion to bardzo ciekawy dodatek i choć gabarytowo niewielki, bardzo potrafi odmienić wymiar rozgrywki. Gra się szybciej, bardziej nieobliczalnie. Większy nacisk kładziemy na zdobywanie dużej ilości punktów w każdej rundzie, niż knucie i długofalowe planowanie. Gra się inaczej, wcale nie gorzej, a do tego bardzo przyjemnie. Szkoda, że trasy stają się homogeniczne i kolory, które były jedną z atrakcji serii przestają mieć znaczenie. Dla posiadaczy Ticket to Ride pozycja obowiązkowa, choć przy mapach z krótkimi trasami, warto jednak wypróbować przed zakupem. Plusy:
  • rewelacyjny kubek
  • krótszy czas rozgrywki
  • proste i ciekawe zasady,
  • błyszczące kości
Minusy:
  • gorzej się sprawdza z mapami o krótszych trasach
  • sporo losowości
  • kolor trasy nie ma znaczenia
Dziękujemy sklepowi Rebel.pl za udostępnienie gry do recenzji.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Galeria


7.5
Ocena recenzenta
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Ticket to Ride: The Dice Expansion
Seria wydawnicza: Ticket to Ride
Typ gry: ekonomiczna
Projektant: Alan R. Moon
Wydawca oryginału: Days of Wonder
Data wydania oryginału: 2008
Liczba graczy: od 2 do 5
Wiek graczy: od 8 lat
Czas rozgrywki: ok. 40-60 min.
Cena: ok. 55 zł



Czytaj również

Memoir '44: Equipment Pack
Wojna tylko dla kolekcjonerów
- recenzja
Ticket to Ride: Alvin & Dexter
Potwory na liniach kolejowych
- recenzja
Wsiąść do Pociągu: Polska
Podróże między Bugiem a Odrą i od Bałtyku po Tatry
- recenzja
Wsiąść do pociągu: Europa
Wagoniki i dworce
- recenzja
String Railway
Kolej na sznurkach
- recenzja
Mondo vs Mały Książę: Stwórz mi planetę
Planszowe boje część 14.

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.