Taj Mahal
Dodał: Mateusz 'TheProdigy' GołaszewskiMają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Typ gry: strategiczna
Projektant: Reiner Knizia
Ilustracje: Franz Vohwinkel
Wydawca oryginału: Abacus Spiele
Data wydania oryginału: 2000
Wydawca polski: G3
Liczba graczy: od 3 do 5
Wiek graczy: od 12 lat
Czas rozgrywki: ok 90 min.
Cena: ok. 140 zł
Na początku XVIII wieku, władza w Indiach jest rozdzielana na nowo. Trwające 200 lat panowanie Wielkich Mogołów dobiega końca. Najpotężniejsi książęta i przywódcy duchowi dostali szansę przejęcia władzy na subkontynencie indyjskim. Dzięki swojej przemyślanej strategii gracze przejmują kontrolę nad kolejnymi terenami północno-zachodnich Indii. Miasto za miastem, prowincja za prowincją. Zwycięży ten, kto wybuduje najwspanialsze pałace i będzie najsilniejszy na koniec gry. Plansza przedstawia 12 indyjskich prowincji. Gracze jednokrotnie odwiedzą każdą z nich. Podczas swojej wizyty spróbują przy pomocy posiadanych kart, zdobyć jak najwięcej władzy w danej prowincji. Każda wizyta składa się z kilku rund. W każdej z rund można zagrać 1 lub 2 karty albo wycofać się. Jeśli gracz wycofuje się z prowincji, porównuje karty, które wyłożył podczas tej wizyty z kartami zagranymi przez przeciwników. Gracz zwycięża w tym obszarze wpływów, w którym posiada więcej symboli niż jego przeciwnicy. Dzięki temu może osiągnąć jeden z poniższych celów:
- przejmuje władzę w prowincji (symbolizowane przez słonie). Dzięki temu gracz powiększa swój potencjał gospodarczy.
- zyskuje wpływ na ważne urzędy (np. wezyra lub mnicha), oraz przejmuje poszczególne miasta, których strefy wpływów mogą rozciągać się na prowincje graniczne.