» Stworologia: Ekspedycja

Stworologia: Ekspedycja

Dodał: Shadov

Stworologia: Ekspedycja
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Stworologia: Ekspedycja
Seria wydawnicza: Stworologia
Typ gry: przygodowa
Projektant: Diego Fonseca, Danilo Guidi
Ilustracje: Fernando Armentano, Simone de Paolis, Tommaso Incecchi, Diego Fonseca, Paolo Scippo, Giovanni Pirrotta
Wydawca oryginału: Ludus Magnus Studio
Data wydania oryginału: 2019
Wydawca polski: FishBone Games
Data wydania polskiego: 2019
Liczba graczy: od 1 do 4
Wiek graczy: od 12 lat
Czas rozgrywki: 45-105 min.
Cena: 269 zł
Mechanika: Take That, Tile Placement Variable, Player Powers, Pick-up and Deliver, Hand Management, Modular Board, Area Movement, Cooperative Play

Witajcie w Rocca Civetta, czarującym miasteczku leżącym na włoskiej prowincji, gdzie swoją siedzibę ma najdziwniejszy uniwersytet, jaki kiedykolwiek został wykreowany przez ludzki umysł. Na uniwersytecie tym powstała katedra Stworologii, prowadząca badania nad społecznościami i kulturami różnorakich stworzeń, zwłaszcza tych niezwykłych i tajemniczych... niemal mitycznych! Katedra utraciła niedawno swojego profesora i rektor poszukuje godnego następcy. Wszyscy macie świetne referencje i pasujecie na to stanowisko.

Umiejscowiona w renesansowym świecie Nova Aetas, Stworologia pozwoli Wam zbadać różne rasy oraz poznać ich zwyczaje i dążenia. Uważajcie jednak, bo te stworzenia nie zawsze będą zachwycone, że wściubiacie nos w ich sprawy. Podczas rozgrywki gracze wcielają się w uczonych badających lochy i zbierających jak najwięcej informacji o zamieszkujących je stworach. Wszystkie informacje są punktowane, a uczeni rywalizują w tym, który z nich na końcu badań będzie posiadał największą liczbę punktów, co oznacza najlepszą rozprawę na temat badanej rasy.

Twórcy określają Stworologię atypowym dungeon crawlerem, gdzie celem graczy nie jest eksterminacja okrutnych mieszkańców lochów, ale poznanie ich zwyczajów, kultury i wierzeń, poprzez gromadzenie istotnych informacji (kostek). W dodatku gracze muszą robić wszystko, by jak najdłużej pozostać niezauważonymi. Tak naprawdę jedynym przedstawicielem mieszkańców lochów, którego figurka pojawia się w grze, aby utrudniać graczom eksplorację i badania, jest boss, czyli lokalny przywódca. Do starć zbrojnych pomiędzy graczami co prawda nie dochodzi, ale akcja szpiegostwa, pozwalająca wykradać informacje przeciwnikom w zasadzie ma z walką dość dużo wspólnego. To po prostu inny rodzaj pojedynku.

W Stworologii odnajdziemy też elementy gier euro, gdzie kostki informacji mogą być odpowiednikiem zasobów, o które rywalizują gracze. Ponadto nikt nie odpada z gry w trakcie rozgrywki, a do zwycięstwa nie prowadzi jedna droga.

Stworologię najlepiej więc określić jako hybrydę, łączącą w sobie elementy różnych mechanik, pozwalających na ciekawe odtworzenie rywalizacji, jaka pojawia się pomiędzy uczonymi badającymi to samo zagadnienie.

Źródło: Opis wydawcy

Tagi: Stworologia | Stworologia: ekspedycja | Ludus Magnus Studio | Diego Fonseca | Danilo Guidi | Fernando Armentano | Diego Fonseca | Paolo Scippo | Giovanni Pirrotta | Simone de Paolis | Tommaso Incecchi | Fishbone Games

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.