Story Cubes: Galaktyka
Trzy po trzy tematycznie
Ilustracje: Rafał_Kruczek
Zasady
Zasady są banalnie proste: rzuć kośćmi i opowiedz historię. Opowieść powinna nawiązywać do obrazków wyrzuconych na kościach. Zazwyczaj po użyciu 3 obrazków kolejka przechodzi na następnego opowiadającego. Gdy zostaną użyte wszystkie kości, można zakończyć opowieść lub przerzucić kości i kontynuować.
Podczas interpretacji rezultatów rzutów liczą się kreatywne i pomysłowe skojarzenia obrazków z tworzoną historią. Należy pamiętać, że najważniejsza jest dobra zabawa, więc losowość obrazków powinna sprzyjać improwizacji i ekspresji graczy, a nie hamować je. Na przykład jedna z kości Medycyny ma obrazek z termometrem - to nie znaczy że w opowieści musi pojawić się termometr, równie dobrze może pojawić się: gorączka, zimno, ciepło. Można też popatrzeć na obrazek z innej strony i wprowadzić berło, maczugę lub rozwijaną miarkę.
Wydawca sugeruje używanie małych rozszerzeń poprzez łączenie ich z jednym z poprzednio wydanych dużych zestawów. I rzeczywiście 12 kości jest wystarczającą liczbą do opowiedzenia krótkiej historii. Moim ulubionym zestawem podstawowym są Podróże , ale można użyć także innych: Story Cubes lub Akcje.
Medycyna
Sport
Galaktyka
Ewolucja opakowań
Podsumowanie
Kolejne dodatki pokazały, że trudnym zadaniem jest wymyślenie 18 obrazków na 3 kości, tak aby nowy, dodany temat przedstawić w sposób dogłębny i zróżnicowany, bez powtarzania pomysłów z poprzednich edycji i w ramach danego zestawu. W przypadku Medycyny i Sportu chyba udało się to lepiej niż w przy Galaktyce, która wydaje się nieco monotematyczna.
Zestawy te dobrze nadają się pojedynczo, lub w większej liczbie, do urozmaicenia rozgrywki w Story Cubes. Kreatywni ludzie np. pisarze mogą szukać w ten sposób inspiracji. Kości mogą być także użyte w RPG - przy pisaniu scenariuszy przez Mistrzów Gry lub jako element improwizacji podczas sesji.
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:



Typ gry: kościana
Projektant: Rory O'Connor
Ilustracje: Rory O'Connor
Wydawca oryginału: The Creativity Hub
Data wydania oryginału: 2014
Wydawca polski: Rebel.pl
Data wydania polskiego: 2014
Liczba graczy: od 1 do 99
Wiek graczy: od 6 lat
Czas rozgrywki: 20 min.
Cena: 14,95 zł