» Artykuły » Wywiady » Rozmowa z Piotrem Żuchowskim z Hexy Studio

Rozmowa z Piotrem Żuchowskim z Hexy Studio


wersja do druku

Nie tylko audiencje u księcia

Autor: Redakcja: Joanna 'Shadov' Walczak

Rozmowa z Piotrem Żuchowskim z Hexy Studio
Chociaż Hexy Studio ma już spore doświadczenie w wspieraniu projektów crowdfundingowych to dopiero rozpoczyna przygodę z wydawaniem planszówek. Przy okazji trwającej kampanii Chytrogrodu porozmawialiśmy z Piotrem Żuchowskim z warszawskiego wydawnictwa.

Marcin 'Karriari' Martyniuk: Przybliż proszę czytelnikom, czym na co dzień zajmujesz się wraz z resztą zespołu Hexy Studio?

Piotr Żuchowski: Cześć wszystkim! Hexy Studio to zespół zajmujący się szeroko pojętym wsparciem kreatywnym dla wydawców gier planszowych. Specjalizujemy się szczególnie w tworzeniu animowanych trailerów na potrzeby kampanii crowdfundingowych, projektujemy też figurki i tworzymy ilustracje do gier. Być może kojarzycie filmy promocyjne do Lords of Hellas i Nemesis, grafiki z U-BOOTa, czy np. modele do Hannibala i Valhalli – to wszystko nasza robota! Od dwóch lat sami jesteśmy wydawcą planszówek, zadebiutowaliśmy grą Star Scrappers: Łowcy kryształów, a Chytrogród to trzeci tytuł w naszym dorobku.

Karty z gry Chytrogród.

Kiedy rozmawiamy, trwa jeszcze kampania Chytrogrodu. W jaki sposób doszło do decyzji o wydaniu? Autorzy zgłosili swój prototyp czy może sami "natknęliście się" na ten tytuł?

Prawdę mówiąc, to było coś pomiędzy oboma wersjami. Autorzy szukali wydawcy, a my fajnych gier do wydania. Spotkaliśmy się, zagraliśmy i decyzja zapadła właściwie od razu. Po prostu uwierzyliśmy w ten tytuł i ekipę debiutujących projektantów, która za nim stoi. Duża w tym zasługa Wojtka Rzadka, który był w tamtym czasie członkiem załogi Hexy Studio i odpowiadał za wyszukiwanie dla nas ciekawych tytułów.

Zdecydowana większość gier na rodzimych platformach crowdfundingowych to produkcje złożone i dedykowane osobom bardziej pochłoniętym planszówkami. Nie było obaw, że niedzielni gracze, do których m.in. skierowany jest Chytrogród, będą woleli poczekać aż tytuł trafi do sklepowej dystrybucji?

Owszem, Chytrogród to dość nietypowa gra jak na crowdfunding. Nie ma ogromnego pudła, masy figurek i nie kosztuje stu dolarów... Ale my lubimy iść pod prąd i próbować nowych rzeczy. Kampania przekroczyła już 100%, co znaczy, że jest zainteresowanie tym tytułem i mamy nadzieję, że nie osłabnie ono później, gdy gra trafi do sklepów. Poza tym trzeba pamiętać, że mimo kilku sukcesów na koncie, wciąż jesteśmy małym wydawnictwem, a takim wsparcia, którego źródłem jest crowdfunding, potrzeba najbardziej. O to w końcu chodzi w finansowaniu społecznościowym – żeby pozwalać niezależnym twórcom realizować ich nietypowe pomysły.

Hard City.

Podczas prac nad wydaniem połączyliście siły z Lucrum Games. Niektórzy byli zaskoczeni tym faktem, zwłaszcza że mówimy o familijnej produkcji, nie figurkowym kolosie.

Lucrum Games to firma z większym doświadczeniem na polskim rynku, na który my dopiero wchodzimy. Choć dla obserwatorów branży takie połączenie sił mogło być nieco zaskakujące, uważam, że skorzystają na nim wszyscy: Hexy Studio, Lucrum Games i przede wszystkim sami gracze. W dobrej cenie dostaną dobrą grę, dopracowaną mechanicznie, graficznie i tekstowo. W tym projekcie obie firmy po prostu doskonale się uzupełniają.

Czy w przyszłości możemy spodziewać się następnych wspólnych projektów?

Tak. Skoro w poprzednim pytaniu wspomniałeś o figurkowych kolosach, to zdradzę Ci, że Lucrum Games będzie również polskim wydawcą Hard City – naszej poprzedniej gry, która w zeszłym roku ufundowała się na Kickstarterze, a za parę miesięcy trafi do wspierających.

Droga do Indii.

Co czeka Hexy Studio w najbliższych miesiącach? Planujecie poszukiwania kolejnych projektów polskich twórców czy wolicie skupić się na wydawaniu gier na zagranicznych licencjach?

Priorytetem na najbliższy czas jest pełna realizacja dwóch naszych kampanii crowdfundingowych – Hard City i Chytrogrodu. Potem przejdziemy do prac nad kolejnymi tytułami, a jest ich trochę – zarówno projektów autorskich, jak i licencji. Kiedy na ostatniej ZjAvie ogłaszaliśmy plany wydawnicze Hexy Studio, mówiliśmy o Chytrogrodzie, który nie miał wówczas jeszcze polskiego tytułu i nazywał się Slyville, oraz Drodze do Indii autorstwa Arkadiusza Ciesielskiego – i ta gra jest cały czas w planach i cierpliwie czeka na swoją kolej. Mamy też kilka innych tytułów polskich twórców, o których na pewno będziemy informować nieco później, a także dwa bardzo ciekawe produkty licencyjne. Wydamy po polsku oficjalną tolkienowską grę fabularną The One Ring, natomiast na cały świat – drugą edycję Space Station, świetnej i moim zdaniem bardzo niedocenianej karcianki, którą zaprojektował Jacob Fryxelius zanim stał się sławny dzięki Terraformacji Marsa. Jacob nieco poprawił i odświeżył mechanikę, my natomiast odpowiadamy za zupełnie nową oprawę graficzną i setting – gra osadzona będzie w naszym autorskim uniwersum s-f, czyli Star Scrappers, i będzie kolejnym po Łowcach kryształów tytułem w tej serii. Przed całym zespołem Hexy Studio pracowity czas – trzymajcie kciuki!

Droga do Indii.

Chytrogród można wesprzeć na platformie Zagramw.to.

Galeria


-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Chytrogród (Slyville)
Seria wydawnicza: Chytrogród
Typ gry: familijna
Projektant: Dominika Gerasimiak, Justyna Leszczyńska, Marek Daniluk, Mateusz Romach
Ilustracje: Tomasz Larek, Przemysław Gul
Wydawca polski: Hexy Studio, Lucrum Games
Data wydania polskiego: 21 listopada 2019
Liczba graczy: od 3 do 5
Wiek graczy: od 10 lat
Czas rozgrywki: 45-60 min.
Cena: 97,90 zł
Mechanika: Auction/Bidding, Hand Management, Set Collection
EAN: 5907377129455



Czytaj również

Chytrogród
Nadal cwaniaczymy
- recenzja
Graliśmy w Chytrogród
W mieście spryciarzy
- pierwsze wrażenia
Hard City
Pierwszy mutant, pierwsza krew
- pierwsze wrażenia

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.