Race for the Galaxy - wariant jednoosobowy

Autor: Dave McWeasely

Do gry używa się jednego koloru kart akcji (bez kart trybu zaawansowanego) i jednej dodatkowej karty akcji innego koloru. Karta dodatkowa będzie oznaczała akcję "odśwież", a przypisana jej będzie faza VI. W fazie tej odwracane są wszystkie zakryte karty akcji (patrz dalej).

Rozgrywka polega na uaktywnianiu kart akcji i wykonywaniu związanych z nimi działań (podobnie jak w normalnej rozgrywce od 2 do 4 osób). Po użyciu, dana karta akcji jest odwracana i nie może być wybrana, aż do momentu zagrania karty "odśwież". W przypadku kart faz I i IV użycie jednego z wariatów powoduje odwrócenie obu (czyli użycie Explore +5 powoduje odwrócenie kart Explore +1+1 i Explore +5).

Za każdą zagraną kartę akcji (włącznie z "odśwież") dodaj sobie jeden żeton czasu (możesz je oznaczyć przy pomocy wolnych punktów zwycięstwa). Najlepiej zrobić to zaraz po odwróceniu karty akcji.

Aby odtworzyć normalną sekwencję gry, za każdym razem, gdy właśnie zagrana karta akcji ma numer mniejszy od poprzedniej (czyli np. Explore (I) zagrane po Develop (II)) musisz odrzucić z ręki tyle kart, aby zostało Ci ich na ręku 10.

Gra kończy się, w momencie, gdy w trakcie zagrywania karty odśwież masz 12 lub więcej kart wyłożonych na stole, albo 12 i więcej punktów zwycięstwa.

Wynik to ilość zdobytych punktów zwycięstwa podzielona przez ilość żetonów czasu (przykładowo, jeśli masz 60 punktów zwycięstwa i 30 żetonów czasu, osiągasz wynik 2).

tłumaczył Marcin 'Ezechiel' Zaród


tekst oryginalny