Podwodne Miasta
Dodał: Marcin 'Karriari' MartyniukMają w kolekcji: 1
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:




Seria wydawnicza: Podwodne Miasta
Typ gry: ekonomiczna
Projektant: Vladimir Suchy
Ilustracje: Milan Vavroň
Wydawca oryginału: Delicious Games
Data wydania oryginału: 2018
Wydawca polski: Portal Games
Data wydania polskiego: lipiec 2019
Liczba graczy: od 1 do 4
Wiek graczy: od 12 lat
Czas rozgrywki: 80-150 min.
Cena: 219,95 zł
Mechanika: Hand Management, Modular Board, Route/Network Building, Worker Placement
Gwałtownie rosnąca liczba przeludnionych metropolii uzmysłowiła ludzkości, że czas na założenie nowego domu – na dnie morza. Farmy alg dostarczą żywności. Odsalarnie zaopatrzą w wodę. A laboratoria opracują technologie niezbędne przy budowie sieci podwodnych miast.
Gracze od samego początku kierują rozwojem własnych podwodnych państw. Zbierają surowce, by zbudować miasta, sieć transportu i rozmaitych budynków niezbędnych do podtrzymania życia pod powierzchnią morza.
Każde działanie w grze wiąże się z zagraniem karty i wyborem odpowiedniej akcji. Jeśli kolor karty odpowiada kolorowi akcji, gracz otrzymuje korzyści z karty. Czasami akcja może być tak istotna dla gracza, że zdecyduje się ją wykonać, nie posiadając na ręku pasującej karty. Innym razem to korzyść z karty jest tak duża, że gracz wybierze akcję, która może nie jest spektakularna, ale ma odpowiedni kolor. Podejmowanie odpowiednich wyborów tego rodzaju jest kluczem do budowy podwodnego środowiska, sprzyjającego rozwojowi ludzkości.
Podwodne Miasta to najnowsza gra Vladimira Suchego, twórcy takich przebojów jak Pulsar 2849, Last Will, czy Shipyard. Gra stała się jednym z przebojów targów Essen 2018, a prawa do jej wydania kupiło wydawnictwo Rio Grande Games (wydawca takich przebojów jak Race for the Galaxy czy Dominion!). Podwodne Miasta to eurogra przeznaczona dla miłośników cięższych tytułów takich jak Teotihuacan czy Mage Knight. Wiele ścieżek do zwycięstwa, cieżkie wybory i unikalna mechanika, która zapewniła Podwodne Miasta nominacje do nagrody Golden Geek w kategoriach Game of the Year oraz Best Strategy Board Game.
Jak zawsze postaraliśmy się przygotować dla naszych fanów specjalną ofertę i drobną niespodziankę. Dla wszystkich graczy, którzy zamówią grę bezpośrednio od nas mamy dwie karty promocyjne oraz unikatową kopułę niesymbiotycznego miasta. Pierwsza z kart promocyjnch – Ibiza – w fazie produkcji generuje zarówno dochód jak i Punkt Zwycięstwa, natomiast zielona kopuła jest wyjątkowym rodzajem samowystarczalnego miasta, które na koniec każdej Ery podczas żywienia miast nie wymaga wydawania żetonów Alg. Materiały te były bonusem w czasie premiery gry podczas targów Essen 2018. Obie karty promocyjne nie będą dostępne w późniejszej sprzedaży. Oferta kończy się po wyczerpaniu kart promocyjnych.
Zawartość pudełka:
- dwustronna plansza
- 4 dwustronne plansze gracza
- 4 arkusze pomocy
- 4 karty Punktacji Końcowej
- 4 karty Osobistych Asystentów
- talia I Ery: 66 kart
- talia II Ery: 57 kart
- talia III Ery: 57 kart
- 10 kart Specjalnych o koszcie 3 kredytów
- 15 kart Specjalnych o koszcie 1 i 2 kredytów
- 8 kart Kontraktów Rządowych
- 3 kafle Akcji w 4 kolorach
- 16 żetonów Metropolii
- 35 sztuk żetonów Kredytów
- 27 żetonów Alg
- 27 żetonów Plastostali
- 21 żetonów Nauki
- 17 żetonów Biomasy
- 46 dwustronnych żetonów Tuneli
- kafel Klonowania Akcji
- 4 kafle Mnożników Zasobów
- 37 znaczników Farm
- 37 znaczników Odsalarni
- 37 znaczników Laboratoriów
- 17 kopuł niesymbiotycznych Miast
- 13 kopuł symbiotycznych Miast
- 1 znacznik Ery
- 3 znaczniki w 4 kolorach
- instrukcja
Źródło: Opis wydawcy