» Orbis

Orbis

Dodała: Agnieszka 'jagnamalina' Bracławska

Orbis
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Orbis
Typ gry: strategiczna
Projektant: Tim Armstrong (II)
Ilustracje: Davide Tosselo
Wydawca polski: Rebel
Data wydania polskiego: październik 2018
Liczba graczy: od 2 do 4
Wiek graczy: od 10 lat
Czas rozgrywki: ok. 45 min.
Cena: 129,95 zł

Doszło do magicznej katastrofy, przez którą w eterze krążą regiony pełne wyznawców. Wybieraj je i łącz, by stworzyć idealną krainę! Wioski, monumenty, lasy, a nawet wulkany... Tylko od Ciebie zależy, w jaki sposób powstanie idealny wszechświat!

Orbis to niezwykle przyjemna gra, w której umiejętne planowanie i łączenie różnorodnych zdolności stanowi prostą drogę do sukcesu.

W grze Orbis każdy z graczy wciela się w kreatora światów, który z porozrzucanych, pozornie niezwiązanych ze sobą elementów będzie tworzył zupełnie nową, sprawnie działającą krainę. W grze dostępnych jest 6 rodzajów regionów, które będziemy dobierali, a następnie łączyli według określonego schematu: w piramidę o podstawie z 5 kafli. Jest tylko jedno ograniczenie: aby umieścić kafel w określonym kolorze na wyższych poziomach, pod nim musi znajdować się przynajmniej jeden teren identycznego rodzaju.

W swojej turze każdy z graczy dobiera jeden z kafli i umieszcza go na swojej planszy (wyjątkiem jest kafel boga, który wybieramy tylko raz i umieszczamy na koniec gry, na samym górze swojej świątyni). Wraz z terenami możemy dobierać znajdujące się na nich kolorowe znaczniki – to wyznawcy, którzy z czasem będą stanowili walutę, pozwalającą kupować coraz lepsze (i coraz droższe) kafelki.

Cała zabawa rozpoczyna się w momencie, w którym weźmiemy pod uwagę specjalne zdolności terenów. Każdy z kafelków ma na sobie symbole oznaczające profit, jaki daje po umieszczeniu go w naszym świecie. Są to bonusy natychmiastowe, stałe lub takie, które dadzą nam punkty zwycięstwa na koniec gry. To właśnie umiejętnie ich łączenie stanowi klucz do zwycięstwa.

  • Orbis to połączenie prostych zasad z wieloma możliwościami odkrywanymi w trakcie gry. Poznanie ogólnego mechanizmu nie stanowi problemu, ale cały potencjał tkwi w budowaniu sieci zależności między dobieranymi kafelkami. 
  • Biorąc pod uwagę liczbę różnych kafelków i ich kombinacji, nie ma dwóch identycznych partii w Orbis. Za każdym razem otwierają się przed nami nowe możliwości. 
  • Z tych samych przyczyn w tej grze nie ma jednej, uniwersalnej drogi do zwycięstwa. Zawsze jesteśmy w stanie zrobić coś, co (przy odpowiednich działaniach) okaże się dla nas profitem.

Źródło: Rebel.pl

Tagi: Wydawnictwo REBEL.pl | Orbis | Rebel | Tim Armstrong (II) | Davide Tosselo | Rebel


Czytaj również

Chatka z piernika
Chodź no, ciasteczko ci dam...
- recenzja
Fantastyczne światy
Fantasy i matematyka
- recenzja
Pandemic: Upadek Rzymu
Stare, ale takie nowe i fascynujące
- recenzja
Sherlock Holmes: Detektyw doradczy – wersja demonstracyjna
Elementarne mówisz?
- pierwsze wrażenia
Coimbra
Uniwersyteckie życie
- recenzja
Baobab
Wesoła wspinaczka na drzewo
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.


ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.