» Wieści » Nowa edycja Monastyru i inne portalowe wieści

Nowa edycja Monastyru i inne portalowe wieści

04-02-2010 19:17 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń

Nowa edycja Monastyru i inne portalowe wieści
Na blogu bala-gan.blogspot.com pojawiło się podsumowanie czatu z wydawnictwem Portal, który odbył się 4 lutego. Zapowiedziano podczas niego między innymi rozpoczęcie prac nad drugą edycją Monastyru, wydanie zbioru opowiadań związanych z tym systemem oraz udostępnienie na stronie wydawnictwa archiwalnych odcinków Gwiezdnego Pirata. W podsumowaniu nie zabrakło także informacji na temat NS Tactics i dodatku do gry Stronghold.

Wszystkie podane podczas czatu informacje mają charakter zdecydowanie nieoficjalny.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: blog bala-gan.blogspot.com
Tagi: Wydawnictwo Portal | Stronghold | Neuroshima Tactics | Neuroshima | Monastyr | Gwiezdny Pirat


Czytaj również

Komentarze

string(15) ""

~Anioł

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Właśnie w sobotę po długiej przerwie postanowiłem poprowadzić. Wybór padł na Monastyr. I faktycznie największym problemem okazała się mechanika.

Raz, graczom nie chciało się tworzyć postaci do końca. Czyli przydałby się jakiś skrócony model tworzenia postaci. Może szablony?

Dwa. Jest ogromna dysproporcja między rolą cech a umiejętności. Początkująca postać umie wszystko po trochu, ale tak na prawdę niewiele. Z drugiej strony gracz ma świadomość, że gra postacią doświadczoną, czasami wręcz wiekową. O ile nie ma więc sklerozy powinna być wręcz encyklopedią wiedzy(umiejętności). Może sprawność już nie ta, może nie wypatrzy tak szybko wroga na horyzoncie (cechy obniżone z wiekiem), ale z pewnością oficer będzie potrafił zaplanować bitwę, a inkwizytor odwołać się do swego doświadczenia by wiedzieć z jaką manifestacją ciemności ma do czynienia tym razem.

Sesja na szczęście się udała, głównie dzięki światu, który graczy po prostu oczarował (nie, nie był to wpływ deviria i Ciemności ;) )

Po sesji spojrzałem na półkę z podręcznikami i sięgnąłem po nWoD. Eureka nie zakrzyknąłem tylko dlatego, ze było już zbyt późno i pobudziłbym sąsiadów. Ale znalazłem wiele ciekawych pomysłów, które można łatwo dostosować do Monastyru. Przede wszystkim cnota i skaza (oczywiście po uwzględnieniu różnic między chrześcijaństwem a karianizmem); człowieczeństwo, które zastępuje współczynnik pomocniczy dusza, a także chyba uwydatnia jego rolę; prawdziwa wiara, która nie jest już statystyką, a cechą dostępną nielicznym.

Zdaję sobie sprawę, że wykorzystanie w Monastyrze 2 ed. mechaniki nWoD, to problemy licencyjne i nie oczekuję, że zamiast 3k20 będę teraz potrzebował 10k10. Raczej chciałem podsunąć pomysł, który mam nadzieję u mnie zadziała lepiej niż oryginalna mechanika Monastyru.

A wracając do tematu notki mam kilka pytan juz nie dotyczących mechaniki:

1/ Czy realia settingu zostaną niezmienione, czy też pewne wydarzenia, które były sugerowane w podręczniku jednak będą miały miejsce (np. aneksja Dorii przez Kord, rozejm miedzy Valdorem i Agarą)?
2/ Będzie jeden podręcznik, czy dwa? (w sensie softcover i hardcover)
3/ Będą nowe ilustracje, które potrafią zainspirować bardziej niż kilka stron tekstu?
4/ Czy coś się zmieni w możliwościach wyboru postaci? To znaczy jakie profesje dojdą, jakie wypadną, czy będzie nacisk na granie postaciami z innych krain niż dotychczas?
08-02-2010 14:50
trzewik
    do @anioł
Ocena:
0
Na wszystko co napisałeś odpowiedź brzmi: Nie wiem. NAPRAWDE wszystko jest w rekach fanow i nie ma żadnej decyzji, oprócz tej, że Monastyr potrzebuje zmian i świadomości, że mamy determinację, by usiąść z ludźmi i stworzyć go w lepszej wersji.
08-02-2010 19:17
~Anioł

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
No to czekam na ten nowy topic na forum, o którym Ignacy wspominałeś. A tymczasem będę cieszył się tym co już w tej chwili mamy do dyspozycji :)
09-02-2010 12:50
XLs
   
Ocena:
0
Liczę na to ze monastyr stanie sie bardziej dark mnie political fantasy.:)

Intrygi to nie dark fantasy to... intrygi:P Więcej horroru:D

Prostsze zasady, czasem system lepiej niech będzie mniej realistyczny a bardziej płynny:D
09-02-2010 16:31

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.