» Neuroshima Hex! 3.0

Neuroshima Hex! 3.0

Dodał: Paweł 'BeeRee' Spryszyński

Neuroshima Hex! 3.0
10
9.05
Ocena użytkowników
Średnia z 22 głosów
-
Twoja ocena
Neuroshima Hex! 3.0 - Poltergeist patronem
Tytuł: Neuroshima Hex! 3.0
Seria wydawnicza: Neuroshima Hex! 3.0
Typ gry: taktyczna
Projektant: Michał Oracz
Ilustracje: Mateusz Bielski, Piotr Cieśliński, Piotr Foksowicz, Jakub Jabłoński, Tomasz Marek Jedruszek, Łukasz Lalko
Wydawca oryginału: Portal Games
Data wydania oryginału: 2013
Wydawca polski: Portal Games
Data wydania polskiego: 2013
Liczba graczy: od 2 do 4
Wiek graczy: od 10 lat
Czas rozgrywki: 30 min
Mechanika: Hex-and-Counter, Variable Player Powers, Player Elimination

Nowa edycja najbardziej cenionej polskiej gry planszowej.

Neuroshima Hex to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy. 

W pudełku znajdują się 4 armie, w tym:

  • potężne, ale powolne maszyny Molocha
  • Posterunek - ostatnia regularna armia ludzkości
  • gangi Hegemonii
  • mutanci Borgo

Gra ma niepowtarzalny klimat i bardzo proste zasady, które można wytłumaczyć w ciągu 5 minut. Mimo to, pozwala na różnorodne strategie i daje duże możliwości taktyczne.

Na czym to polega?

Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, np. "Sieciarz" może zablokować działanie sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo łatwo się w nich połapać – nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed rozgrywką. Przykładowe żetony można zobaczyć w galerii poniżej.

Wśród żetonów występują żetony specjalne "Bitwa", które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Moment rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny – wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika.

Źródło: Strona wydawcy

Tagi: Portal Games | Łukasz Lalko | Tomasz Marek Jedruszek | Jakub Jabłoński | Piotr Foksowicz | Piotr Cieśliński | Mateusz Bielski | Michał Oracz | Neuroshima Hex! 3.0


Czytaj również

Neuroshima Hex! 3.0
Legenda wciąż żywa
- recenzja
Neuroshima HEX! 3.0: Iron Gang
Nie zapominaj o Mad Maksie
- recenzja
Cry Havoc
Mój jest ten kawałek kryształu
- recenzja
Neuroshima Hex! vs. Tezeusz: Mroczna Orbita
Planszowe boje - część 17
Dreadful Circus
Cyrk licytujących
- recenzja
Detektyw: Sezon pierwszy
Włoska mafia na kampusie Agathy Christie
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.