» Recenzje » Magiczny Labirynt

Magiczny Labirynt

Magiczny Labirynt
To, że magia istnieje wiedzą wszyscy. No może nie licząc Mugoli. Dowodem na jej wykorzystanie jest chociażby nowa gra wydana w Polsce przez wydawnictwo G3 - Magiczny Labirynt. Otóż plansza idealnie równa, jak umyty stół, a przejść się nie da. Trzeba się wrócić na sam początek i pozbierać swoje kule, by mieć odwagę znów ruszyć w to fantastyczne miejsce.

Widać, nie widać

Przede wszystkim trzeba zauważyć, że wydanie Magicznego Labiryntu idzie z duchem czasu, gdyż wykorzystuje pudełko i wypraskę wewnątrz jako elementy trójwymiarowej planszy. Przez to jest nietypowa, opiszę ją od dołu. Najpierw jest dolna część pudła, która służy za podstawkę. Następnie mamy wypraskę wykonaną z wysokiej jakości tworzywa sztucznego. Podzielona jest na cztery pochyłe segmenty, tak by strącona kulka trafiła do dołka w którymś rogu. By lepiej to sobie wyobrazić można ten mechanizm porównać do stołu bilardowego. Na pierwszym gzymsie tejże wypraski układamy dolną część planszy, która ma rowki do wpinania drewnianych ścianek. Kiedy już wepniemy ścianki, należy na najwyższy gzyms wypraski położyć wierzchnią część planszy. Kolejne elementy to pionki magów. Duże i drewniane z magnesem u dołu. Kiedy postawimy je na planszy, na polu wejścia, należy przykleić do nich metalową kulkę od dołu planszy. W taki sposób jesteśmy gotowi do gry. Ostatnie elementy to drewniana kostka sześcienna, na której nie ma cyfr pięć i sześć, w ich miejsce są niższe nominały. Jest też płócienny woreczek i żetony z symbolami.

Eksploracja tajemniczego miejsca

Kiedy już wszystko jest gotowe z powyższym schematem należy pokręcić grą tak, by nikt nie zapamiętał labiryntu ułożonego z drewnianych bloczków, wylosować pierwszy symbol z płóciennego woreczka i ułożyć go w odpowiednim miejscu na planszy. Teraz każdy będzie rzucał kością i poruszał się o maksymalnie tyle pól na planszy ile wskazała. Należy uważać, by ukryte ściany nie odkleiły metalowej kulki. Kiedy tak się stanie, należy wrócić na początek, znów przyłożyć kulkę i próbować ponownie dotrzeć do żetonu na planszy. Kiedy komuś natomiast uda się dojść do symbolu, bierze go i kładzie przed siebie, po czym losuje kolejny i układa na planszy. Ten, kto pierwszy zbierze pięć symboli, wygrywa.

Właściwie, to wszystko

Tak właśnie. Nie ma co więcej dodać poza podsumowaniem. Magiczny Labirynt to gra idealna dla dzieci. Jest innowacyjna technologicznie, bardzo ładnie wydana, a poza tym ćwiczy pamięć, więc do podstawowych cech można dodać również aspekt rozwojowy. Co do interakcji. Tak naprawdę nie ma jej wiele poza tym, że staramy się sięgnąć tego samego celu. Losowość dotyczy właściwie tylko rzutów kością, więc nie będzie ona determinować rozgrywki.

W każdej kompilacji ilościowej graczy gra się równie dobrze, choć na czworo szybciej będą pojawiać się nowe symbole. W kwestii klimatu mam trochę wątpliwości. Nie ma się co oszukiwać, to raczej gra logiczna niż przygodowa, toteż klimatu magii jest w niej niewiele. Kiedy usiedliśmy w starszym gronie pojawił nam się inny "klimat". W przypadku wejścia na ścianę, pojawiał się charakterystyczny "klik", jak przy wejściu na minę przeciwpiechotną. Jest to - powiem szczerze  - bardzo zabawne. W swojej kategorii jest to jedna z najlepszych gier z jakimi się spotkałem.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Warto jeszcze raz wspomnieć o tym, że gra bazuje na elemencie pamięciowym, toteż dzieci mają duże szanse pokonać dorosłych i rozgrywka jest na tyle krótka, że młodszym graczom nie zdąży się znudzić.

Plusy:

  • aspekt edukacyjny
  • fantastyczne wykonanie
  • bardzo przystępne zasady
  • krótka rozgrywka

Minusy:

  • wygląda trochę jak łamigłówka
  • brak klimatu 

​Za egzemplarz dziękujemy wydawnictwu G3

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
9.5
Ocena recenzenta
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Magiczny Labirynt (Das Magische Labyrinth)
Typ gry: familijna
Projektant: Dirk Baumann
Ilustracje: Rolf Vogt
Wydawca oryginału: Drei Magier Spiele
Data wydania oryginału: 2009
Liczba graczy: od 2 do 4
Czas rozgrywki: ok. 20-30 min.
Cena: 139,95 zł



Czytaj również

Magiczny Labirynt
Z kamerą wśród pudeł #26
Urban Panic
Dziel i rządź
- recenzja
Ewolucja Ewolucji
Czyli dodatek do dość popularnej gry
- recenzja
Mniam, mniam
Znów łańcuch pokarmowy
- recenzja
Tichu
Chińskie danie w 56 smakach
- recenzja
Chrum, Chrum!
Nie ma mocnych na prosiaka!
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.