» Kupcy i Korsarze

Kupcy i Korsarze

Dodał: Daniel 'ScripterYoda' Oklesiński

Tytuł: Kupcy i Korsarze
Typ gry: strategiczna
Projektant: Kasper Aagaard, Christian Marcussen
Wydawca oryginału: Z-Man Games
Data wydania oryginału: marzec 2012
Wydawca polski: REBEL.pl
Liczba graczy: od 2 do 4
Wiek graczy: od 13 lat
Czas rozgrywki: około 3 godzin

W grze Kupcy i Korsarze wcielasz się we wpływowego kupca lub bezwzględnego pirata przemierzających słoneczne Karaiby. Rozpoczynasz grę jako prosty kapitan z niewielkim stakiem. Jeżeli dobrze pokierujesz swoimi poczynaniami, wkrótce będziesz mógł stać się posiadaczem fregaty lub galeonu. Ba, może nawet uda Ci się zdobyć jeden z olbrzymich statków wojennych? Czy zawiniesz do Port Royale aby sprzedać tytoń, kupisz drewno w Curacao, a może wykonasz ściśle tajną misję dla gubernatora francuskiego portu Basse-Terre? Musisz jednak uważać - po morzach grasują potężni piraci, tacy jak kapitan Barbarossa wraz z załogą. Oni nie zadają pytań - bez wahania puszczą na dno Twój statek pełen drogocennych towarów, niezależnie od Twojej narodowości. W walce z piratami możesz liczyć na wsparcie floty wojennej najważniejszych ówczesnych potęg - Hiszpanii, Anglii, Holandii i Francji. Z drugiej strony, jeżeli przypadkiem "zdarzy Ci się" zapolować na statek jakiegoś kupca, floty te będą ścigać Cię do upadłego. Dlaczego pokochasz tę grę? Kupcy i Korsarze to niezwykła gra, w której bardzo mocno odczuwa się klimat znany m.in. z klasycznych gier komputerowych, takich jak Sid Meier`s Pirates! czy Patrician. Klimat pirackich (lub kupieckich) przygód został oddany doskonale przy stosunkowo prostej mechanice. W grze zostały zawarte wszystkie elementy, których można byloby spodziewać się po grze o piratach, a przy tym zachowano rozsądny czas rozgrywki - nie powinna ona trwać dłużej niż 3 godziny. Nawet jednak te 3 godziny mijają bardzo szybko, ponieważ rozgrywka dostarcza olbrzymich emocji, a w jej trakcie pojawiają się niesamowite zwroty akcji, zaskakujące walki i ciekawe przygody. Jak to działa? Gracze żeglują po karaibskich portach, z których każdy jest kontrolowany przez inną nację i każdy ma jakieś specjalne zasady z nim związane. W czasie wizyty w porcie gracz może m.in.:
  • kupować i sprzedawać towary, w tym takie, na które jest szczególny popyt w danym mieście
  • kupić nowy statek, wyposażyć swój statek w specjalną amunicję lub wykonać w nim zaawansowane modyfikacje
  • spróbować zasięgnąć informacji o ciekawych ludziach i miejscach
  • przyjąć misję od gubernatora portu
  • zrekrutować załogę do swojego statku
Na morzu może atakować inne statki - pozostałych graczy, piratów, neutralnych kupców czy okręty wojenne. Każy atak wiąże się z konsekwencjami - za głowę agresywnego kapitana zaatakowana nacja wyznacza nagrodę. Mogą się na nią skusić inni gracze, którzy przy pomyślnym ataku mają także możliwość przejęcia jego towaru a nawet całego statku. Dodatkowo, na morzach wybuchają wojny - nawet pokojowo nastawiony kupiec musi uważnie wypatrywać, czy na horyzoncie nie pojawi się bandera nacji będącej akurat w stanie wojny z jego rodzinnym krajem. Wszystko to zostało okraszone przepięknym wydaniem - gruba, kolorowa plansza, mnóstwo kart, plastikowe figurki statków i świetne ilustracje na kartach kapitanów. Prawdziwie piracka gra! Źródło: REBEL.pl

Galeria

Zobacz wszystkie »
Tagi: Kasper Aagaard | Christian Marcussen | rebel.pl | z-man games | Kupcy i Korsarze


Czytaj również

Kupcy i Korsarze
Yo-ho na umrzyka skrzyni... i butelka rumu!
- recenzja
Troyes
Magia kości?
- recenzja
PB5: Kupcy i Korsarze vs Jamaica
Planszowe boje - część 5.
Ares Project
Wojna o Marsa
- recenzja
Grimoire
Czary mary, weź pałeczkę do ręki
- recenzja
Genesys: Krainy Terrinoth – Mniejsze zło
Pierwsze kroki wędrówek w mroku
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.