» Wieści » Kolejna premiera gry Martina Wallace'a

Kolejna premiera gry Martina Wallace'a

29-11-2018 21:46 | Joanna 'Shadov' Walczak

Kolejna premiera gry Martina Wallace'a

3 grudnia zadebiutuje kolejny tytuł wydawnictwa Phalanx Games pt. Lincoln. Dwuosobowa produkcja autorstwa Martina Wallace'a (BrassZombiaki Ameryki) zilustrowana przez Petera Dennisa będzie opowiadać o wojnie secesyjnej (1861–1865).

Zapowiedź:

Po raz kolejny mamy zaszczyt współpracować ze znakomitym autorem jakim jest Martin Wallace. Lincoln czyli jedna z jego najnowszych gier, zostanie wydana przez nasze wydawnictwo w ostatnim kwartale tego roku, w języku polskim. Gra odniosła sukces na platformie Kickstarter, gdzie zbiórka przyniosła wydawcy ponad 50 tysięcy funtów. Zatem czym jest Lincoln? Jest to dwuosobowa gra wojenna oparta na systemie karcianym. Pojedyncza rozgrywka trwa od 90 do 120 minut. Sceną gry jest jeden z najsłynniejszych konfliktów zbrojnych w historii Stanów Zjednoczonych Ameryki – wojna secesyjna (1861-1865). Na czas rozgrywki obaj gracze wcielą się rolę przywódców, jeden Unii z północy, a drugi Konfederacji z południa.

Powinniśmy też oczywiście zadać pytanie kim jest Lincoln, a właściwie kim był? Abraham Lincoln był szesnastym prezydentem Stanów Zjednoczonych, słynnym abolicjonistą, który walczył z niewolnictwem. I naturalnie to właśnie od jego nazwiska pochodzi nazwa gry. Ale nie zagłębiając się w szczegóły... Wojna secesyjna została zainicjowana przez stany południowe, które po utworzeniu Konfederacji, próbowały wystąpić ze Stanów Zjednoczonych, między innymi po to aby utrzymać swoje prawa do niewolnictwa. Wojna ta jest też znana w Ameryce jako Wojna Domowa (z ang.: Civil War).

System gry został opracowany w taki sposób, aby oddać naturalny przebieg tej wojny, jednocześnie nie zmniejszając szanse na zwycięstwo żadnej ze stron. Jednakże, jak wiemy, balans sił asymetrycznych stron (bogata, przemysłowa północ kontra słabsze, rolnicze południe) jest niesamowicie trudny do osiągnięcia. Dodajmy do tego wiele sposobów na osiągnięcie zwycięstwa – wyszłaby nam z tego bardzo skomplikowana gra. Cóż, w tym wypadku, bynajmniej! Bowiem Martin Wallace skonstruował swoisty system "niszczenia" talii, dzięki któremu udało mu się odtworzyć dylematy stojące przed ówczesnymi przywódcami.

Źródło: Strona wydawcy
Tagi: Martin Wallace | Phalanx | Phalanx Games | Lincoln


Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.