» Recenzje » Kamień Gromu (wideorecenzja)

Kamień Gromu (wideorecenzja)


wersja do druku
Autor:
Kamień Gromu (wideorecenzja)
Kamień Gromu to polska edycja gry Thunderstone.
Zalety:
  • Fajny, łatwy do przyswojenia temat gry (w przeciwieństwie do Dominiona i Puzzle Strike)
  • Mechanizm, który wymaga bardzo uważnego budowania talii, tak, aby kupować tylko to, co naprawdę nam posłuży
  • Szybka, płynna rozgrywka
  • Ciekawy, grywalny wariant 1-osobowy
Wady:
  • Losowość zarówno przy dobieraniu kart, jak i przy losowaniu potworów
  • Sporo rozkładania kart przed i po grze (nie dużo więcej niż w typowej grze budowania talii)
  • Im więcej graczy tym więcej przestojów

Galeria


7.0
Ocena recenzenta
7.7
Ocena użytkowników
Średnia z 15 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 7
Obecnie grają: 2

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Kamień Gromu (Thunderstone)
Typ gry: karciana, strategiczna
Projektant: Mike Elliott
Ilustracje: Jason Engle
Wydawca oryginału: Alderac Entertainment Group, Edge Entertainment
Data wydania oryginału: maj 2010
Wydawca polski: REBEL.pl
Liczba graczy: od 1 do 5 osób
Wiek graczy: od 12 lat
Czas rozgrywki: ok. 60 minut
Cena: 114,90 zł



Czytaj również

Kamień Gromu
- recenzja
Fantastyczne światy
Fantasy i matematyka
- recenzja
Sherlock Holmes: Detektyw doradczy – wersja demonstracyjna
Elementarne mówisz?
- pierwsze wrażenia
Chatka z piernika
Chodź no, ciasteczko ci dam...
- recenzja
Coimbra
Uniwersyteckie życie
- recenzja
Baobab
Wesoła wspinaczka na drzewo
- recenzja

Komentarze


AdamWaskiewicz
   
Ocena:
0
Mylisz pojęcia; Siła i Atak to zupełnie co innego - osoby znające grę wiedzą, o co chodzi, ale mówienie o Sile zamiast Ataku wprowadza zbędny zamęt. Podobnie z Punktami Zwycięstwa i Punktami Doświadczenia.

Nie wspomniano o możliwości usuwania kart z talii - a to opcja przydatna nie tylko, kiedy dostaniemy karty Choroby, ale także pozbywania się słabszych kart, gdy zostaną kupione potężniejsze.

Losowy dobór potworów to żadna wada, bo idąc do lochów gracz doskonale widzi, czy poradzi sobie z danym stworem.

Równocześnie rozgrywka jest szybka i płynna, i są przestoje? Jedno z drugim raczej się wyklucza.

A do wad należy dodać brak jakiejkolwiek interakcji pomiędzy graczami - jedyne, co można zrobić, by im przeszkadzać, to wykupywać karty, które mogłyby się im przydać. A to dla sporej części graczy zdecydowanie zbyt mało.
30-05-2011 23:40
Repek
   
Ocena:
0
Dominion nie ma trudnego do przyswojenia tematu gry. Chodzi o... hm... wystawianie wiosek i festiwali. :)

Pozdrawiam
30-05-2011 23:45
Wookie
   
Ocena:
0
Losowo dobrane potwory mogą doprowadzić zarówno do powolnego początku, gdy wchodzą jakieś trudne potwory.

To prawda - zapomniałem wspomnieć o usuwaniu kart.

Szybkie tury graczy = w 2-3 osoby gra idzie ja burza. Przy 4-5 graczach, rozgrywka przebiega powolnie i nic na tym nie "zyskujemy" (wspomniany brak interakcji).
31-05-2011 00:24
JacekSpider
   
Ocena:
0
Co do braku interakcji - oprócz wykupowania kart można przeganiać lepsze potwory (bezskutecznie je atakując lub wypędzając czarem czy elfickim magiem).
01-06-2011 14:50
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
0
Ale wszystko to są działania pośrednie, nie oddziałujące bezpośrednio na graczy, tylko na otoczenie.
02-06-2011 12:42

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.