» Historia Świata

Historia Świata

Dodał: Hubert 'Saise' Spala

Historia Świata
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Typ gry: strategiczna, ekonomiczna
Wydawca polski: Wydawnictwo Imperium
Liczba graczy: od 2 do 5
Czas rozgrywki: od 60 do 360 min

O co chodzi?
Gracze prowadzą cywilizacje w 5 epokach od Antyku poprzez Średniowiecze, Wielkie Odkrycia, Przemysł aż do epoki Atomu. Wygrywa gracz, który na końcu ostatniej epoki ma największą ilość punktów zwycięstwa.

Cywilizacje
Gracze na planszach swoich cywilizacji gospodarują zasobami, skarbem i towarami. Muszą dbać o rozwój populacji i kultury. Tworzą armię i posyłają je do walki o nowe tereny lub dobra przeciwnika.

Osobistości epoki
Każdy w epoce zostaje obdarowany też wybitną postacią ze świata nauki, polityki czy religii. Postać ta jest jego przewodnikiem poprze epokę i pomaga w osiąganiu celów, wojnach czy odkrywaniu kolejnych wynalazków. Tak, więc możesz dysponować wojennym geniuszem Juliusza Cezara, wiedzą i pomysłowością Thomasa Edisona, mądrością i wiarą Innocentego III albo handlowym zasobem wiadomości Adama Smitha.

Zaloguj się aby wyłączyć tę reklamę

Eksploracja
Zaczynamy na niewielkim terytorium, jeżeli nasza cywilizacja ma rosnąć w siłę musimy wcielać i kolonizować nowe lądy. Każdy teren ma swoja specyfikę zależną od epoki i jego ukształtowania. W antyku życiodajne rejony rzek czy mórz były niezastąpione, w atomie doceniliśmy zasoby płynące z gór czy pustyń.

Wojna i dyplomacja
Możesz grać zachowawczo i pokojowo, możesz też "żelazem i krwią" rozszerzać swoją władzę, ty wybierasz ścieżkę dla twojej cywilizacji. Tocząc ciągłe wojny bądź jednak ostrożny, bo nawet największe armie kiedyś ponosiły klęski. Posiadanie unikatowych jednostek pomaga w wygranych wojnach. Jeżeli utworzymy je przed naszym wrogiem pobijemy jego armię i złupimy albo wcielimy jego terytoria.

Handel
Podatki to nasze główne źródło dochodów, ale warto też nasze nadwyżki produkcji towarów sprzedać innym. Najlepiej, jeżeli tak pokierujemy rynkiem, że stanie my się monopolistą wtedy zyski popłyną szerokim strumieniem.

Wynalazki
Gracze rywalizują o pierwszeństwo odkrycia kolejnych wynalazków. Odkrycie alfabetu czy też stworzenie modelu atomu przed innymi to nie tylko splendor, ale również zysk finansowy i kolejny krok na torze zwycięstwa, a przede wszystkim kolejny stopień postępu naszej cywilizacji.

Budynki
Postęp naszej cywilizacji mierzony jest też wznoszonymi przez nas budowlami. Zarówno tymi wspaniałymi jak Hagia Sophia, Wersal czy Bazylika św. Piotra, ale tez tymi bardziej użytecznymi jak Wielki Mur Chiński, Twierdza Londyńska czy Linia Maginota.
Każdy budynek ma swoje przeznaczenia i wpływa na inne aspekty gry.


Ustrój
Nie bez znaczenia jest system sprawowania władzy, który wybierzesz dla siebie czy będzie to dyktatura, teokracja, republika a może monarchia? Wraz z kolejnymi epokami zwiększa się myśl polityczna i możemy wybierać z pośród coraz większej liczby ustrojów.

Zdarzenia
Czymże by była historia świata bez wiekopomnych wydarzeń. Mogą one pchnąć nic nieznaczącą cywilizacje na szczyt, albo powalić kolosa na ziemię. Czasem drżą przed nimi wszyscy, czasem wszyscy na nie czekają. Co teraz nastąpi Czarna śmierć czy Wojna trzydziestoletnia, a może Wiosna Ludów albo Gorączka złota?

Podsumowanie
Gra nie będzie łatwa, rozgrywka jednak podzielona jest tak ze będzie można stopniować poziom trudności, czas rozgrywki i dokładać lub rezygnować z niektórych mechanizmów. Już wkrótce rozpoczniemy stopniową prezentację elementów gry. Zapraszamy też chętnych do betatestów oraz do konkursu na [url=www.wydawnictwoimperium.pl]forum[/url] wydawnictwa.

Elementy gry:
210 kart w tym:
35 postaci
25 jednostek
42 wynalazków
35 budowli
55 zdarzeń
18 ustrojów

5 plansz cywilizacji
1 plansza główna
35 pentagonalnych Terenów
6 sześciościennych kostek

150 żetonów pomocniczych (do oznaczania: populacji, armii, zasobów, skarbu, towarów, kultury i bonusów)
5 żetonów Punkty Zwycięstwa
1 żeton Postęp
1 żeton Hegemon
1 żeton Epoka
1 żeton Oś czasu
20 żetonów Dyplomacja
45 żetonów Ustrój

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.


ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.