Bears!
Szalona gra z misiem
Autor: Grażyna 'Fionaxxx' Zarzycka
Redakcja: Tomasz 'earl' KoziełłoIlustracje: Grażyna 'Fionaxxx' Zarzycka
Nie w każdej grze planszowej/karcianej gracz dokonuje czynów heroicznych czy konstruktywnych. Oczywiście, pokonywanie smoków jest przyjemne, podobnie jak budowanie cywilizacji. Czasem jednak gracz chce po prostu wybrać się na kemping i nie wychylać nosa z namiotu, gdy pojawi się niedźwiedź. I właśnie w turystów, wypoczywających w obozowisku namiotowym, możemy wcielić się w grze Bears!. Pozycja została wydana przez firmę Fireside Games.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Jak wygląda niedźwiedź, każdy widzi
Gra Bears! została zamknięta w niewielkim pudełku w kształcie prostopadłościanu. Możemy na nim zobaczyć wielkiego niedźwiedzia stojącego nad namiotem. Uciekają z niego dwie osoby: mężczyzna na lewo, kobieta – na prawo. Na następnych ściankach widzimy wymienione postacie w biegu. Rysunki są zabawne, odrobinę karykaturalne. Gdy ściągniemy wieczko pudełka, zobaczymy następne rysunki, których bohaterem jest niedźwiedź. Zauważymy też, że, po ucieczce wspomnianej wcześniej pary, w namiocie ktoś został – z wyjścia wystają stopy.
Przejdźmy teraz do zawartości pudełka. Znajdziemy w nim 40 sześciościennych kostek, po połowie białych i czarnych. Na białych narysowane są zarysy namiotu (4 ścianki) i misia (2). Na czarnych kostkach widnieją trzy typy rysunków: śpiwór, biegnący człowiek i strzelba. Każdy z obrazków pojawia się na dwóch ściankach.
Dopełnieniem zawartości pudełka jest instrukcja oraz pomoce dla gracza. Na tych kartonikach narysowane są pary kostek z odpowiadającymi im punktami, np. strzelba + miś daje nam jeden punkt. Na kartach pomocy tekstu jest niewiele. Dzięki temu rzut oka wystarczy na przypomnienie punktacji, a błyskawiczna reakcja to ważna rzecz w tak szybkiej grze, jaką jest Bears!. Ale to temat na oddzielny akapit…
A ja zostanę w śpiworze…
Celem w Bears! jest zdobycie 100 punktów; osoba, która jako pierwsza osiągnie ten wynik – wygrywa. Punkty zdobywamy łącząc odpowiednie białe kostki z czarnymi. Istnieją 3 pary, które dostarczają zdobyczy punktowych:- miś + strzelba – 1 pkt.
- namiot + biegnący człowiek – 2 pkt.
- namiot + śpiwór – 5 punktów, jeśli na końcu rundy w puli białych kostek (tzw. Camp Dice) nie ma niedźwiedzia. W przeciwnym wypadku para namiot i śpiwór daje 2 punkty ujemne. Wyraźnie widać, że to połączenie kostek jest najbardziej ryzykowne, ale może też przynieść wielkie korzyści.
Podsumowanie
Bears! to przede wszystkim tytuł, którego zasady gracz opanowuje w mig. Dzięki prostocie reguł można grać nawet z siedmioletnimi dziećmi. Zaletą gry będzie dla wielu szybka rozgrywka, choć niektórzy mogą narzekać na chaos. Trzeba podkreślić, że pomysł stworzenia gry o banalnych zasadach, w której cała trudność polega na podejmowaniu bardzo szybkich decyzji, jest pomysłem ciekawym. Ten fakt i solidne wykonanie tego tytułu sprawia, że Bears! jest pozycją wartą wypróbowania.
Plusy:- proste zasady
- zabawne ilustracje
- dynamiczna rozgrywka
- podręczne pudełko
- brak notesu w pudełku (a punkty trzeba zapisywać)
Dziękujemy wydawnictwu Fireside Games za udostępnienie egzemplarza gry do recenzji.
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Bears!
Typ gry: imprezowa
Projektant: Anne-Marie De Witt
Ilustracje: Justin De Witt
Data wydania oryginału: 2011
Wydawca polski: Fireside Games
Liczba graczy: od 2 do 4
Wiek graczy: od 7 lat
Czas rozgrywki: ok. 20 min.
Cena: ok. 80 zł
Typ gry: imprezowa
Projektant: Anne-Marie De Witt
Ilustracje: Justin De Witt
Data wydania oryginału: 2011
Wydawca polski: Fireside Games
Liczba graczy: od 2 do 4
Wiek graczy: od 7 lat
Czas rozgrywki: ok. 20 min.
Cena: ok. 80 zł