Age of War
Dodała: Joanna 'Taun_We' KamińskaMają w kolekcji: 1
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Typ gry: taktyczna
Projektant: Reiner Knizia
Ilustracje: Simon Eckert, Tony Foti
Wydawca oryginału: Fantasy Flight Games
Data wydania oryginału: 2014
Liczba graczy: od 2 do 6
Wiek graczy: od 14 lat
Czas rozgrywki: 20 minut
Cena: 49,95 zł
Reiner Knizia, autor niezliczonej ilości gier planszowych, zaprasza nas tym razem do Feudalnej Japonii do szybkiej, niezobowiązującej rozgrywki o dominację!
W tej grze jesteśjmy Daimyo, którzy pragną zjednoczyć cały kraj pod jednym władcą. Byłoby tylko kwestią czasu, gdyby nie fakt, że takich jak Ty, jest jeszcze od 1 do 5 osób (co razem daję od 2 do 6 graczy przy stole!).
Mechanika gry opiera się na rzucaniu zestawem kości w celu osiągnięcia wyniku pozwalającego nam podbić leżące na środku stołu 14 zamków. Gdy na kostkach wypadnie zadowalający nas wynik (który widnieje na przynajmniej jednym zamku) to przejmujemy go i przenosimy ze środka stołu do nas. Jeżeli wynik nie jest taki, jakiego się spodziewaliśmy, możemy go przerzucić. Za każdym razem gdy decydujemy się na to, przerzucamy o jedną kostkę mniej niż ostatnio. W grze będziesz musiał decydować, czy lepiej ryzykować i planować, czy przejmować losowo zamki.
Samo przejęcie zamku nie zapewnia nam tego, że ktoś w przyszłości nam go nie odbierze. Gdy przeciwnik rzuci odpowiedni wynik na kościach (utrudniony w stosunku do tego, jakby zamek był na środku stołu) to może zabrać zamek od Ciebie! Jedynym sposobem by się od tego uchronić, jest przejęcie kontroli nad wszystkimi zamkami należącymi do danego klanu Mori, Uesugi, Chosokabe, Shimazu, Tokugawa, and Oda. Gdy już zbierzesz taki zestaw, nikt nie może Ci go odebrać (a przy okazji otrzymujesz dodatkowe punkty!
Gra Age of War kończy się w momencie, gdy na stole nie pozostanie ani jeden niepodbity zamek. W tym momencie podliczamy punkty i wyłaniamy zwycięzce - najwspanialszego z Daymio!
Źródło: Rebel.pl