» Artykuły » Unboxing » 7 Cudów Świata: Babel

7 Cudów Świata: Babel

7 Cudów Świata: Babel
Babel to już trzecie rozszerzenie do szalenie popularnej gry 7 Cudów Świata. Tym razem zamiast zestawu kart urozmaicających przebieg zabawy oraz kolejnych cudów do wzniesienia, Antoine Bauza zaproponował zupełnie nowe koncepcje, dalece zmieniające przebieg dotychczasowej rozgrywki. Zanim dodatek zostanie szczegółowo omówiony, zapraszamy do zapoznania się z zawartością pudełka z grą.

Babel to nie tylko moc pomysłów, ale także masa wielu nowych komponentów, które zdecydowanie cieszą oko po rozłożeniu na stole, sprawiając, iż sama rozgrywka wyglądać będzie bardziej epicko aniżeli dotychczas. Na analizę nowych rozwiązań mechanicznych przyjdzie jeszcze czas, jednakże już dzisiaj warto przyjrzeć się poszczególnym elementom najnowszego rozszerzenia.

Pierwszym komponentem, który rzuca się w oczy po zdjęciu folii i rozpakowaniu pudełka, jest plansza tytułowej wieży Babel. Jest to pierwsze z dwóch niezależnych od siebie rozszerzeń. Koncepcja zakłada jej dwustronność, uzależnioną od liczby uczestników biorących udział w rozgrywce. To na niej wznoszone będą kolejne piętra, w sposób globalny modyfikujące przebieg zabawy.

Zdjęcia poniżej przedstawiają 27 żetonów, z których wznoszona będzie budowla. Na poszczególnych żetonach umieszczono symbole informujące o wpływie danego elementu na grę. Modyfikacji jest dużo i są one istotne. Co ważne, utrzymano dotychczasowy styl graficzny symboli, do którego miłośnicy 7 Cudów Świata zostali przyzwyczajeni.

Warto zaznaczyć, iż zarówno plansza główna Babel, jak i poszczególne jej elementy wykonane zostały z grubej tektury.

Poniżej trzecia i zarazem ostatnia wypraska z kafelkami służącymi do wznoszenia Babel.

Wznoszenie wieży to tak naprawdę jedno z dwóch rozszerzeń, które oferuje omawiany dodatek. Drugi wariant zwany jest Wielkimi Projektami. W tym module wszyscy uczestnicy zabawy mogą wziąć udział w wiekopomnych inicjatywach. Udane zakończenie przedsięwzięcia zapewni ciekawe bonusy, jednakże brak doprowadzenia projektu do realizacji skutkuje karami.

Wielkich Projektów jest w sumie 15, po 5 na każdą epokę. Charakteryzują się one bardzo dużymi kartami oraz prześlicznymi ilustracjami autorstwa sprawdzonego Miguela Coimbra, dzięki czemu harmonijnie komponują się z edycją podstawową gry i wcześniejszymi dodatkami.

Niestety do kart mam olbrzymie zastrzeżenie. Wykorzystano do ich produkcji zwykły, cienki papier, bardzo podatny na uszkodzenia. Tektura byłaby zdecydowanie lepsza.

Babel to także ogrom żetonów niezbędnych podczas korzystania z rozszerzenia. W ich przypadku na szczęście nabywcy nie mają powodów do narzekań.

Zdjęcie poniżej przedstawia wypraskę, której dwa egzemplarze znajdują się w środku pudełka.

Trzecia i ostatnia wypraska.

Notes służący podliczaniu punktów oraz żetony uczestnictwa.

Podsumowując pierwsze wrażenie po rozpakowaniu pudełka z grą, należy napisać, iż nabywcy otrzymali zdecydowanie coś więcej aniżeli zestaw kart urozmaicających zabawę. Babel to zestaw wielu elementów, które dają nadzieję na zróżnicowanie zabawy oraz jej uatrakcyjnienie. Jednakże jak nowe propozycje wypadają w praktyce, o tym już niedługo będzie można przeczytać na łamach serwisu.




Czytaj również

7 Cudów Świata: Pojedynek - Panteon
Bogowie pośród śmiertelnych
- recenzja
7 Cudów Świata: Pojedynek
Klasyk na 2 osoby
- recenzja
7 Cudów Świata: Pojedynek
Klasyk w formule dla dwojga
- recenzja
Cyklady: Tytani
Fotounboxing #8
7 Cudów Świata
Cuda panie, cuda!
- recenzja
7 Cudów Świata: Liderzy
Wielcy, antyczni, cudowni
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.