» Tower of Time

Tower of Time

Dodał: Jan 'gower' Popieluch

Tower of Time
8.5
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 1
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Tower of Time
Producent: Event Horizon
Wydawca: Event Horizon
Data premiery (świat): 14 lipca 2017
Strona WWW: www.evehor.com/
Platformy: PC
Sugerowana cena wydawcy: 14,99 EUR

Tower of Time to ambitna próba wprowadzenia wielu innowacji do klasycznego RPG z taktycznym systemem walki, której podjęło się nowe, polskie studio developerskie – Event Horizon. Obok bardzo rozbudowanej mechaniki rozgrywki, oferuje także niesztampową fabułę osadzoną w świecie po katastrofie, której efekty może odwrócić jedynie wydobycie na światło sekretów kryjących się w jego zapomnianej historii. Event Horizon zdecydowało się udostępnić pierwsze 15 godzin rozgrywki odbywającej się na 4 z 13 poziomów tytułowej wieży na Steamie w opcji Early Access. Tym samym zaprasza wszystkich graczy do zapoznania się z własną wizją tego, jak powinno wyglądać RPG w tradycyjnym stylu podane w nowoczesnej formie.

Akcja Tower of Time osadzona została w Artarze – świecie, który doświadczył kataklizmu, który wymazał jego historię z pamięci zamieszkujących go ras. Głównego bohatera gry poznajemy, kiedy jest jeszcze dzieckiem i natrafia na odwróconą wieżę zakopaną w ziemi, odsłoniętą przez trzęsienie ziemi. Po 25 latach wysyła on do budowli drużynę śmiałków, by odkryć jej sekrety. W miarę odkrywania kolejnych pozostałości po jej starożytnych twórcach, okazuje się, że nie wszystko jest takie, jak może się wydawać. Studio Event Horizon zapowiada, że w ich produkcji nie ma miejsca na czarno-białą wizję świata, a odkrycia poczynione przez bohaterów będą kreowały napięcie w drużynie i starcie pomiędzy punktem widzenia grającego, który wciela się w jej dowódcę, a poszczególnymi postaciami. Twórcy Tower of Time kładą nacisk na angażującą fabułę, wprowadzającą graczy w uniwersum, w którym rozwijająca się cywilizacja opierająca swoją potęgę na technologii odkryła nagle istnienie magii.

Drugim kluczowym elementem Tower of Time obok warstwy fabularnej jest system rozgrywki nastawiony na proponowanie graczom nowych rozwiązań w miejsce utartych schematów tego typu produkcji. Event Horizon przykłada dużą wagę do uniknięcia powtarzalności, prowadzącej do szybkiego znużenia gracza w kontakcie z wieloma współczesnymi RPG. Jego sercem jest drużyna, składająca się z 4 postaci dobieranych spośród 7 dostępnych klas. Rozwijanie ich umiejętności oparto na założeniu, że nie powinna istnieć jedna "poprawna" ścieżka rozwoju, która zaprowadzi do stworzenia nadmiernie silnej postaci, dla której nic już nie będzie wyzwaniem. Każda z klas posiada sześć głównych zdolności, które można ulepszać – co ciekawe, nabywanie umiejętności i ich usprawnianie nie jest oparte na arbitralnie przyznawanym doświadczeniu, ale na odkryciach starożytnych artefaktów poczynionych przez gracza i ulepszaniu budynków w będącym bazą wypadową mieście o kolejne prastare technologie. By skutecznie przedrzeć się przez kolejne lokalizacje wieży, gracz będzie musiał nieustannie dbać o częste ulepszanie możliwości drużyny i właściwą rotację klas w niej obecnych. System rozwoju świetnie uzupełnia losowo generowany ekwipunek podzielony na 5 kategorii i kilka poziomów mocy – z innowacyjnymi mechanizmami craftingu i zaczarowywania przedmiotów.

Taktyczne walki w Tower of Time oferują wiele możliwości, ale też wymagają dokładnego planowania i korygowania swoich poczynań względem sytuacji. Odbywają się w czasie rzeczywistym, jednak gracza wspiera dynamiczna opcja spowalniania czasu, idealna do zmiany pozycji drużyny lub rozkazów, a także tworzenia kombinacji umiejętności przez kilka postaci. Walka ma być daleka od repetytywności – obok mnogości urozmaicających ją smaczków, od wzmocnień, osłabieni i statusów postaci do możliwości przywoływania magicznych sprzymierzeńców, często zmienia się także sama jej mechanika, jak na przykład przy starciach z hordami przeciwników czy bossami, z których każdy posiada swój unikalny typ starcia.

Tower of Time to nietypowy przykład gry, która nawiązuje swoim charakterem i konstrukcją ducha gier RPG z dawnych lat, takich jak Wizardry, Might and Magic czy Baldur's Gate, lecz obudowuje te klasyczne inspiracje w nowoczesny system walki w czasie rzeczywistym i zupełnie nowe podejście do kwestii rozwoju drużyny. Event Horizon dołożyło także starań, by ich propozycja wyróżniała się spośród masowo produkowanych niezależnych RPG poziomem wykonania. Atrakcyjna grafika i pełne efektów specjalnych walki wzbogacone zostały ręcznie wykonanymi lokalizacjami, z których każda kreuje indywidualny klimat i buduje atmosferę opowiadanej historii.

Źródło: Opis producenta

Tagi: Tower of Time | Event Horizon


Czytaj również

Tower of Time
Historia warta poznania
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.