» Evo

Evo

Dodała: nana122

Evo
7.5
7.25
Ocena użytkowników
Średnia z 8 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 1
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Typ gry: logiczna
Data wydania oryginału: 2006
Wydawca polski: Eurogames
Liczba graczy: od 3 do 5
Wiek graczy: od 12 lat
Czas rozgrywki: od 60 do 120 min.
Cena: 69,95

217 453 883 lata temu pierwsze dinozaury postanowiły opuścić morza, aby prowadzić trudne aczkolwiek emocjonujące życie na lądzie. Pierwszą trudnością jaką musiały pokonać okazał się klimat: unikały dużego gorąca lub zimna. Jednak to nie był jedyny problem: aby żyć i rosnąć w siłę musiały nauczyć się jak ewoluować.

W Evo gracze biorą na siebie odpowiedzialność za przetrwanie i rozwój swojego gatunku dinozaurów. Wiodą swoich podopiecznych ku obszarom o umiarkowanym klimacie i dbają o właściwy dobór genów dla udoskonalenia gatunku. Starają się aby ich gatunek był lepszy od innych, w czasach w których nikt jeszcze nie słyszał o Darwinie. Gracz wygrywa grę jeśli uda mu się rozwijać swoje dinozaury szybciej i lepiej niż pozostali gracze.

Na początku rozgrywki każdy z graczy kontroluje jeden pionek dinozaura. Należy umiejętnie rozmnażać i rozwijać swój gatunek. Pierwszą trudność stanowi klimat. Na planszy znajdują się cztery obszary o różnych warunkach klimatycznych, podlegających ciągłym zmianom. Klimat zmienia się wraz z każdą rundą i dinozaury muszą opuścić obszary, na których warunki zagrażają ich życiu.

Gracz rozwija swój gatunek poprzez zdobywanie nowych genów. Dzięki "łapom" może przemieszczać swoje dinozaury na większe odległości, dzięki "jajom" może szybciej rozmnażać swój gatunek, "futro" chroni go przed chłodem, itd.

Na początku każdej rundy poprzez rzut kostką należy określić zmianę klimatu. Część dinozaurów zdoła uniknąć obszarów zagrażających ich życiu i będą mogły się rozmnażać. Inne padną ofiarą skrajnego zimna lub gorąca. Dinozaury, które przeżyją dają graczowi "punkty rozwoju", które można zachować w postaci punktów zwycięstwa lub wykorzystać na zdobycie nowych genów.

Koniec rozgrywki następuje wraz z uderzeniem meteorytu. Zwycięzcą zostaje gracz posiadający najwięcej punktów rozwoju.
Tagi: Evo


Czytaj również

Bo dwoje to za mało
Subiektywny przegląd gier
Evo
Gryźć, szarpać, miażdżyć
- recenzja
Prezenty na Święta 2007
Planszówki od Mikołaja
Evo
Daj mi nogę, daj mi nogę, bo bez nogi żyć nie mogę...
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.